Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nibbit

Berichten: 10413
Geregistreerd: 03-06-05

Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-24 09:58

Zoals de titel al zegt;
Wat geef jij mee bij de verkoop van je paard?
Of wat kreeg je mee toen je een paard kocht?

Ik zou denken dat halster, touw en deken (als het paard die draagt) mee gaan naar de nieuwe eigenaar.

De mensen waar ik mijn paard aan verkocht waren verbaasd/ blij dat ze dit erbij kregen, ze hadden er niet op gerekend.

Dus, wat is volgens bokt gebruikelijk, bij particuliere verkoop? :D

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:02

Ik kreeg een doos vol dekens mee. Een zadel. Dus best veel.

Zelf zou ik denk ik ook wat dekens meegeven want daar heb ik dan toch niks meer aan. Zadel en hoofdstel zou ik los verkopen.

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:04

Hier normaal ook met halster en touw. Deken als paard dat dan draagt en evt andere spullen in overleg.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:06

Een eenvoudig halster en halstertouw, eventueel deken.

Eventueel als je zelf de andere spullen van het paard nooit meer zal gebruiken, apart erbij verkopen.
Niet bij de prijs bij in begrepen.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 19-02-24 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49141
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:06

Officieel hoor je een paard aan een halster plus touw af te leveren. Hoe moet een ander anders dat paard meenemen? Daarom werden vroeger op de paardenmarkt ook altijd van die witte linnen halters plus van dat stugge henneptouw verkocht, voor 5 gulden :))

SUSANNEx

Berichten: 828
Geregistreerd: 21-03-12
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:07

Bij mijn pony kreeg ik álles mee. Deze gingen stoppen met de paardensport, dus ik kreeg alle dekjes, dekens, poetspullen, halsters etc erbij.

Bij mijn merrie enkel een halster en bij mijn ruin kreeg ik niks mee. :+ Zo verschillend

Zinzi_jewel

Berichten: 8809
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:15

Een fatsoenlijk halster en touw , en een deken als ze die draagt op moment van verkoop .
Het paspoort en een verkoop overeenkomst.

spottedponie
Berichten: 2962
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Berkel Enschot

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:16

Afgelopen week onze pony verkocht, al zijn spullen mee gegeven, en nog een nieuwe deken voor hem gekocht voor hij vertrok, want daar zat een winkelhaak in…
Pony spullen heb ik niks meer aan, en wilde mezelf de ellende van marktplaats enz besparen…

Friesfanaat

Berichten: 1341
Geregistreerd: 16-12-08
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:17

2 halsters (per paard) en een fijne vriendschap :D

juval

Berichten: 13211
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:18

toen ik mijn welshpony kocht kreeg ik 5 euro mee voor 'geluk'
dat is kennelijk een oude gewoonte. Ik vond het wel grappig.

Bij verkoop krijgt paard/pony sowieso het eigen halster mee. En verder wat er is afgesproken met de kopers.

Ik heb bij mijn eerste pony alles meegekregen, zadel, hoofdstel, dekens.

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:19

Vanuit oudsher een gelukstientje :D

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:22

Bij 1 paard kregen we 10 gulden voor geluk en een oud afgeragd halster en vastgeknoopt touw. Wel bij handelaar.

Maar ik heb bij geen enkel paard meer gekregen als halster en touw. Ook niet particulier en ook geen mooie halsters. Oude weide halsters om het zo te zeggen die je eigenlijk thuis weg legde, omdat ze ook niet echt iets waren wat je vaker gebruikte. Behalve dus voor buiten waar het niet uitmaakt dat het vies wordt haha

Terwijl kennissen die professioneel verkopen juist nieuwe halsters en zweetdeken meegeven.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:25

Bij mijn eerste paard kreeg ik alles wat bij hem hoorde, die man stopte met de paardensport.
Bij mijn twee opvolgende paarden kreeg ik alleen een aftands halster. Bij mijn huidige paard heb ik dat laten hangen bij zijn box, had zelf een beter exemplaar bij me. Bij mijn huidige paard kreeg ik idd ook nog dat gelukstientje.
Bij mijn ponyveulen kreeg ik niets, daar moest ik ook zelf een halstertje voor kopen.

Lizenlotte
Berichten: 405
Geregistreerd: 17-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:26

Ik heb alles meegekregen: 1 dikke en 1 dunne deken, 1 zweetdeken, 3 halsters plus touw, een hoofdstel en op maat gemaakt zadel, een longe plus longeerzweep, haar poetstas, hoefvet, zadelzeep en vet, een kilo snoepjes en niet te vergeten een fladderbal en de laatste (wel al betaalde) rekening van de tandarts en het zadel ivm recent getrokken wolfskiezen en garantie op het zadel. Ik kreeg er ook een handleiding bij waarin stond welke woorden en gebaren ze kende en hoe ze tot dan toe gereden en gelongeerd is, de betekenissen van haar mimiek en gedrag en een boekje over clickertraining plus koopovereenkomst en paspoort met inenting en ontwormings overzicht.

Oza04
Berichten: 74
Geregistreerd: 16-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:28

Wat ik heb meegegeven bij verkoop: 0 en 50 gram deken (rest was vol winkelhaken _-:( ) zweetdeken, halster en hoofdstel. Ze ging naar een manege dus die hadden niks aan mijn volledige pony collectie %) helaasj

Bijgekregen koop pony:
Zweetdeken vol gaten, halster, touw, dekje, zadel (die niet paste +:)+ ) peesbeschermers, hoofdstel en kapot bit :evaw:

Bij koop paard:
Halster en touw (droeg geen dekens)


Vind het altijd wel netjes om gewoon iig halster en touw mee te geven en als je t kan missen, alles erbij verkopen mocht je willen. Scheelt je weer apart verkopen

Jacksie
Berichten: 15
Geregistreerd: 28-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:28

Ik geef altijd een schoon en heel halster en touw mee en als ze op dat moment een deken dragen een deken. Meer geef ik sowieso niet mee, want dat gebruik ik gewoon op andere paarden.

Kabayo

Berichten: 13988
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:31

Een halster met touw

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:33

Bij mijn huidige paard een halster, touw en een deken. Was via een handelaar.

Het paard dat ik daarvoor had gekocht (ovb van keuring) kreeg ik letterlijk alles wat bij het dier hoorde mee. De hele auto lag volgestouwd met dekens, dekjes, peesjes, zadel, hoofdstellen etc. Dus met een volle auto naar de kliniek om het paard laten keuren.
Afgekeurd. -O-

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:33

Ja, lijstjes met wanneer tandarts is geweest en entingen enzovoorts kregen we wel. Maar dat vond ik niet iets voor dit topic waar het over spullen ging, haha.

Maar spullen als een zadel wil ik er 99 van de 100 keer toch niet bij.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:35

MyWishMax schreef:
Ja, lijstjes met wanneer tandarts is geweest en entingen enzovoorts kregen we wel. Maar dat vond ik niet iets voor dit topic waar het over spullen ging, haha.

Maar spullen als een zadel wil ik er 99 van de 100 keer toch niet bij.


Ik was ook geen fan van dat type zadel dat erbij zat, maar kon dat zadel natuurlijk wel inruilen bij aankoop van een ander zadel. Daarom toch meegenomen (en terug gegeven toen ze afgekeurd werd :)) ).

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:41

Heel erg verschillend. Maar vaak toch wel behoorlijk wat spullen meegekregen (of gekocht).

Eentje halster, touw, winterdeken, dekje, zadel en hoofdstel.

Bij de ander heb ik voor 500 euro alles overgenomen zoals zadel, hoofdstel, 2 dekjes, longeerlijn, touwhalster, halster, touw, aantal borstels en verder weet ik niet eens meer...

En de eigenaren van onze menpony's gingen emigreren dus daar kregen we ook heel veel spullen mee, zoals borstels, cowboy magic, snoepjes, brokjes, aantal halsters, menzweep, zweetdekens. Tuigen en menwagen hadden we erbij gekocht.

Inmiddels is alles vervangen met eigen spul, maar toch handig als opstart vond ik.

Ohja en de veulens die we kochten kregen we er 1 met halster en de andere 2 zonder halster.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:42

Bij ons ligt het er een beetje aan. Hebben paarden verkocht waar ze alleen halster en touwtje meekregen, en een paard waar de nieuwe eigenaresse de hele mikmak mee kreeg.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 10:59

Ik verplaats dit topic naar paardenpraat.

Lughnassadh

Berichten: 1805
Geregistreerd: 11-08-12

Re: Wat geef jij mee bij verkoop paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:02

Ik kreeg mijn paard cadeau van zijn toenmalige eigenaren, vrienden van mij, met letterlijk zijn hele hebben en houden. Zadels, hoofdstel, dekens, echt alles. Dus niet echt een doorsnee situatie denk ik.

KittyDylan

Berichten: 8887
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:15

Een nieuw halster en touw, en geluksgeld in het paspoort.
En dat heb ik ook altijd gekregen als ik er eentje kocht.

Bij een rijpony die we gekocht hadden zaten wel dekens en beenbescherming bij.