Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Nibbit schreef:Consequent zijn komt als 1e in me opbij alles.
Precies.
Duidelijkheid zonder frustratie van de eigenaar.
Been hulpen? En als het een men paard word? Of nooit gereden?
Opzij gaan voor druk wel. Maar dat is toch wat anders.
Nibbit schreef:Consequent zijn komt als 1e in me opbij alles.
User3 schreef:Kan toch geen kwaad als een men paard of niet-bereden paard been hulpen kent? Zoals ik al zei, ik ben er heel bewust van dat dit niet vaak zo wordt gedaan. Maar uit ervaring werkt het vaak wel heel erg goed voor als het paard uiteindelijk wordt ingereden.
Piekosjj schreef:Hoe simuleer je de beenhulp voor voorwaarts van de grond? Want ik zie het lastig voor me om vanaf de grond aan twee kanten tegelijk druk te gevenvan een kant druk word toch vaker geassocieerd met opzij gaan. Ik leer inderdaad wel opzij voor druk van de grond af aan, en dan op drie manieren; achterhand, voorhand en het hele lichaam/buiging aannemen. Ik vind stemcommando voor voorwaarts dan veel waardevoller
Ik heb op heel veel dravers gereden die eigenlijk geen beenhulpen kenden maar daar kon je best prima mee rondrijden, zolang je geen dressuurmatig werk verwacht
Wat ik als eerste aan zou leren, naast het meelopen aan het halster en wijken voor druk natuurlijk, is gok ik voorwaarts en ho, en vanuit daaruit dan weer achterwaarts. Dat kan beide op stem en door druk en dat kan je dan weer uitbouwen naar andere, meer complexe hulpen