[VOLG] IJslandse zonnestraal Eygló

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 07:59

Gefeliciteerd met je IJslander! Heerlijk genieten zo te zien <3

Is ze zilverappel bruin?

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG] IJslandse zonnestraal Eygló

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 08:55

Gefeliciteerd met je knappe paard. Leuk om de ontwikkelingen te volgen!

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 18:34

Jennyxx schreef:
Gefeliciteerd met je IJslander! Heerlijk genieten zo te zien <3

Is ze zilverappel bruin?


Zilverappel wildkleur bruin. Ze heeft een hele mooie aalstreep :+:

Als ze binnenkort helemaal uit haar wintervacht is en het niet zo hard regent zal ik wat goede foto's maken.

Skye93 schreef:
Ohhh wat heerlijk dat je nu een eigen paardje hebt! En een IJsco, die blijven ook altijd wel echt in mijn hart hoor <3

Zal nooit de rit met Olina in het bos vergeten samen, alweer bijna 12 jaar geleden haha.

Geniet van je mooie IJslandse dame. Heel tof om te zien hoe volgens mij de afgelopen jaren heel veel op z'n plek is gekomen voor je. Het is je gegund!

Ik ga jullie volgen :D


Jaaa die rit met Olina was super :+: in de voorbije jaren heb ik het veel moeten hebben van her en der een ritje. Zo heerlijk om nu echt te bouwen met mijn eigen meisje. En qua dingen op zijn plek; ja! Op alle fronten!

Vandaag was ehhh nat :')

Afbeelding

Ze was echt een zwijntje. Heerlijk :D

Verder erg leuk; ik heb besloten met haar in september naar de jonge merriekeuring te gaan! :):)

Saillant detail; ik ben nog nooit op een keuring geweest. Geen idee wat ik kan verwachten. Maar ik heb het nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan. :+

Vandaag ben ik gericht begonnen met de voorbereiding. IJslanders worden in vrijheid gekeurd op hun beweging. Belangrijk dus dat ze alle gangen goed laat zien.

Vandaag eerst even lekker gepoetst, inclusief uiermassage natuurlijk. Ze vond het zó lekker dat ze haar been aan mijn kant helemaal naar achter strekte. Sloerie _O-

Klitten uit haar oor knippen; geen probleem 8-)

Daarna was het mijn bedoeling om met haar aan de hand te werken maar Eygló communiceert heel duidelijk; emmertje was wel vol. Dus dan lekker in vrijheid. Ze laat alle gangen vanzelf heel netjes zien. In het schakelen van stap naar tölt zie je haar echt heel duidelijk schakelen; verzameling, front omhoog en stuwen. Helaas kon ik niet met haar werken en foto's maken tegelijk. Die houden jullie dus nog tegoed!

Ik ben echt zo trots op haar!

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: [VOLG] IJslandse zonnestraal Eygló

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 12:36

Deze hadden jullie nog van me tegoed!



Binnen een paar minuten na introductie was het dit :+:

Ik stond erbij te janken :')



Het gaat ondertussen heerlijk met de jongedame. Vandaag hebben we schriktraining gedaan :D

Zoals voor alles draaide ze ook hiervoor haar hoef niet om:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb het grote geluk te werken met een paard dat heel goed aan kan geven wat ze leuk en niet leuk vindt en wanneer het haar teveel is (geweest).

Nou... Dit vond ze dus LEUK!! Overal aan ruiken, alles proberen... En ze was na een kwartiertje zo ontspannen nog steeds dat ze geen behoefte had om spanning af te laten vloeien.

Sterker nog... Toen ik haar losliet liep ze zelf terug naar de hoepel om het zelf nog een keer te proberen (want helemaal erdoorheen durfde ze nog niet).

Dat leverde nog een heerlijk filmpje op :+:

Die volgt later!

Lente
Berichten: 27787
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 18:57

Vandaag ging de dappere dodo naar de tandarts. Ze had de laatste tijd duidelijk moeite met kauwen. Hapte niet af, liet veel spul weer uit haar mond vallen...

Ze was vrij snel vrij stoned. :=
Afbeelding

Drie snijtanden getrokken en twee wolfskiesjes. Mijn arme kleuter met een fietsenrek.

Afbeelding

Na de tijd kwam ze even bij me hangen...
Afbeelding

Gelukkig kwam ze snel weer tot zichzelf. :+:

Komende tijd eventueel wat slobber bijvoeren. Haar kiezen waren door het wisselen erg ongelijk dus geklungel met eten blijft nog wel even :(:)