Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rivjenn schreef:Ze zeggen altijd dat het ongeluk brengt als je een paard zijn naam veranderd![]()
Zal met bijgeloof te maken hebben, maar ik doe het iig niet![]()
Voor het paard zelf zal het weinig uitmaken.
Je kunt hem ook een koosnaam geven en verder bij wedstrijden etc etc zijn volle naam.
Maar verder kun je het natuurlijk zelf weten.
Rivjenn schreef:Ze zeggen altijd dat het ongeluk brengt als je een paard zijn naam veranderd![]()
Zal met bijgeloof te maken hebben, maar ik doe het iig niet![]()
Voor het paard zelf zal het weinig uitmaken.
Je kunt hem ook een koosnaam geven en verder bij wedstrijden etc etc zijn volle naam.
Maar verder kun je het natuurlijk zelf weten.
Sabbientje schreef:Hier staan hele mooie namen tussenKillian, Kain, Kye, Keanan, Kailen, Kodey.
En nog een aantal anderen ierse namen met een K:
https://www.babybytes.nl/namen/Ierse-jo ... -met-een-K
Rivjenn schreef:Ze zeggen altijd dat het ongeluk brengt als je een paard zijn naam veranderd
Suzanne F. schreef:Een paard is geen hond he? Dat hij niet luistert naar zijn naam moet geen reden zijn om hem anders te noemen, want daar luistert hij ook niet naar. Een paard herkent een stem, klanken, maar niet letterlijk een naam.
Hoe erg is de naam? Ik zou er zelf voorzichtig mee zijn om namen te veranderen.
Oza04 schreef:Ik heb mijn pony en paard hun naam beide veranderd en juist heel veel geluk gehad met ze! Bij mij staat een nieuwe naam voor een nieuw begin.
Mijn vorige pony heette officieel Bloklands hoeves Ariane en dus roepnaam Ariane. Maar dat vond ik ten eerste echt vreselijk op te roepenen ten tweede, heel groot nieuw begin.
Die heb ik als sportnaam Just Like June gegeven en roepnaam June (ze is verkocht en heet nu Jackie!)
Mijn nieuwe paard heette Misstopia roepnaam Miss en sportnaam Mission Impossible. Vond ik ook vreselijk klinken en voor haar was het ook een nieuw begin. Nu heet ze als sportnaam Miss Mayline en roepnaam May
Kan me ook niet voorstellen dat ik ze Ariane of Miss had moeten noemen..
Dus lekker een andere naam kiezen als je dat fijner vind!!
8nnemiek schreef:Mijn paard heb ik ook een roepnaam gegeven met dezelfde klank inderdaad.
Wat was de oude naam?