Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IrisJuly

Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-22
Woonplaats: Flevoland

Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-24 21:58

Hoi allemaal!

Dit jaar ben ik klaar met mijn stage en ik wil ik mijn droom achterna; een aantal maanden op een ranch werken in het buitenland!! Welk land maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik hoef niet betaald te krijgen; kosten en inwoning zou fijn zijn.

Maar één ding zou ik prettig vinden; een ranch met een Nederlandse eigenaar.

Mijn Engels is niet mijn sterkste punt.. Ik kan me redden maar meer eigenlijk niet. Daarom zou het mij een vertrouwd gevoel geven als de eigenaar Nederlands is.

Wie weet een ranch? Of heeft iemand zelf ergens een werkvakantie gedaan welke aan te raden is?

Ik hoor het graag!! :D :o

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:16

Leuke plannen!

Kijk eens op:

https://www.workaway.info/

Heb erg goede ervaringen met de website. De meeste zijn tegen kost en inwoning, al bieden sommige ook een betaalde plaats. Let wel op dat je voor landen buiten de EU een werkvergunning nodig hebt (of een working holiday), ook als je niet betaald krijgt. Een working holiday visa geeft veel opties, maar het duurt wel even voordat je die hebt en voor sommige landen is er een specifieke aanmeldingsperiode.
Binnen de EU is dan wel makkelijker, zeker als het voor een paar maandjes is :).

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-24 22:26

IrisJuly schreef:
Hoi allemaal!

Dit jaar ben ik klaar met mijn stage en ik wil ik mijn droom achterna; een aantal maanden op een ranch werken in het buitenland!! Welk land maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Ik hoef niet betaald te krijgen; kosten en inwoning zou fijn zijn.

Maar één ding zou ik prettig vinden; een ranch met een Nederlandse eigenaar.

Mijn Engels is niet mijn sterkste punt.. Ik kan me redden maar meer eigenlijk niet. Daarom zou het mij een vertrouwd gevoel geven als de eigenaar Nederlands is.

Wie weet een ranch? Of heeft iemand zelf ergens een werkvakantie gedaan welke aan te raden is?

Ik hoor het graag!! :D :o

Ik zou het juist gebruiken om je Engels op te krikken. De mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest.

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-24 02:16

Mocht je toch een optie willen overwegen met een Engels sprekende eigenaar (of ja eigenlijk spaans maar hij spreekt heel goed Engels), en mocht je Chili een optie vinden:
Ik heb net een maand hier als vrijwilliger gewerkt en het was zó waanzinnig gaaf <3
https://www.workaway.info/en/host/665783842468
Mocht je hier meer over willen weten, stuur me gerust een PB :)
Zo zagen mijn dagen eruit:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hingarden

Berichten: 252
Geregistreerd: 04-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 11:35

Je bent welkom bij ons in Noorwegen.
In de periode van oktober tot en met mei, kunnen wij altijd wel wat extra hulp gebruiken.
Het werk zal bestaan uit uitmesten, voeren, paarden binnen en buiten zetten, toiletteren van de paarden en het rijden/trainen van de (jonge) paarden.

Vanaf half november tot eind april kan er sneeuw liggen, dit is schitterend mooi, maar brengt wel extra werk met zich mee.
Soms is het mogelijk om een buitenrit in de sneeuw te maken, te skiën achter het paard of met de arrenslee te rijden, maar soms ligt er ook zoveel sneeuw dat dit helaas niet mogelijk is.
En dan zijn er soms periodes van dooi, alles wordt dan ijs, dan kunnen we weinig tot niets met de paarden doen.

Er zal ook zeker tijd genoeg zijn om de omgeving te verkennen.
En er zit een skicentrum bij ons om de hoek, dus als je van skiën houdt dan kan je daar heerlijk genieten.
Ook zijn er veel mooie langlauf routes die door de schitterende natuur gaan.

Mijn man is een Noor, maar spreekt goed engels. Dan kan je toch nog een beetje aan je engels oefenen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IrisJuly

Berichten: 21
Geregistreerd: 20-10-22
Woonplaats: Flevoland

Re: Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-24 12:11

Bedankt voor jullie berichten, hier heb ik zoveel aan!! :D

Wauw HinGarden, wat gaaf! Ik stuur je na mijn werk even een pb. Ik wordt hier enthousiast van :):)

Dorine92
Berichten: 5332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 14:21

95Ellen schreef:
Mocht je toch een optie willen overwegen met een Engels sprekende eigenaar (of ja eigenlijk spaans maar hij spreekt heel goed Engels), en mocht je Chili een optie vinden:
Ik heb net een maand hier als vrijwilliger gewerkt en het was zó waanzinnig gaaf <3
https://www.workaway.info/en/host/665783842468
Mocht je hier meer over willen weten, stuur me gerust een PB :)
Zo zagen mijn dagen eruit:
[ [url=m/fTiqlc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y40xw1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C3uTHn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vsfb59.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat was het werk dan? :D

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 18:46

Dorine92 schreef:
95Ellen schreef:
Mocht je toch een optie willen overwegen met een Engels sprekende eigenaar (of ja eigenlijk spaans maar hij spreekt heel goed Engels), en mocht je Chili een optie vinden:
Ik heb net een maand hier als vrijwilliger gewerkt en het was zó waanzinnig gaaf <3
https://www.workaway.info/en/host/665783842468
Mocht je hier meer over willen weten, stuur me gerust een PB :)
Zo zagen mijn dagen eruit:
[ [url=m/fTiqlc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/y40xw1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/C3uTHn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vsfb59.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat was het werk dan? :D



Het is een stal met 11 paarden, en het is onderdeel van een heel fancy hotel in een groot privéreservaat.
Het werk bestond uit het helpen voorbereiden (paarden uit de wei halen, poetsen, zadelen) voor ritten met gasten (ongeveer de helft vd dagen dat ik er was, was er een activiteit met gasten). Als de groep gasten niet te groot was mochten wij ook mee met die ritten.
Verder ook bijna elke dag zelf gereden met Marco, de host, om de paarden fit te houden en te trainen (sommige paarden waren nog vrij groen dus nog niet geschikt voor ritten met gasten, maar wel genoeg bevestigd om ons erop te laten rijden).
Er waren ook een paar jonge paarden, daarmee dingen gedaan als longeren, laten wennen aan een zadel, aan de hand mee naar het strand om te wennen aan door de golven lopen, etcetera :)
En verder random activiteiten die Marco bedacht: we kregen een keer zitles aan de longe op het strand; de haver was te hoog geworden in een van de weides dus door de wei crossen om het een beetje plat te stampen; we zijn een dag naar een Friezen houderij in de buurt geweest om hun hoeven te bekappen.
En een klein aantal dagelijkse klusjes; stallen uitmesten als er paarden in hadden gestaan (maar dat was meer uitzondering, de meeste paarden lopen 24/7 buiten), twee van de paarden hadden blessures aan benen dus dagelijks koelen met water, dat soort dingetjes.
Maar het voelde eigenlijk nooit als werk en we hadden ook heel veel vrije tijd om te hiken, op het strand te chillen, dat soort dingen :D


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5332
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:12

Ja dat dacht ik al... klinkt idd als onwijs vervelend werk

Earth

Berichten: 7917
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:23

Ellen je mag Marco complimenteren dat zijn paarden er top uit zien. Zo gezond en knap op de hoeven zie je ze niet zio vaak :)

95Ellen

Berichten: 588
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Rhenen

Re: Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 19:46

Jaa daar was ik aan het begin nog wat bang voor, hoe de standaard qua dierenwelzijn zou zijn in zo'n ander land, maar op deze plek was dat echt perfect geregeld! Marco is zelf ook dierenarts dus dat scheelt een hoop denk ik :D

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Re: Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:26

Misschien de sundanceranch in Zweden :) en als je het wat verder op wilt zoeken en wel in het engels.https://www.southcross.com/ Hier heb ik een fantastische vakantie gehad en een vriendin van mij die mee was is daarna voor 3 maanden werkvakantie terug gegaan.

PotjeMayo

Berichten: 570
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: Werkvakantie ranch buitenland (zweden, ierland, canada, enz.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 22:59

Ik volg even mee :D

Furst
Berichten: 610
Geregistreerd: 15-06-17
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-24 23:03

Hingarden schreef:
Je bent welkom bij ons in Noorwegen.
In de periode van oktober tot en met mei, kunnen wij altijd wel wat extra hulp gebruiken.
Het werk zal bestaan uit uitmesten, voeren, paarden binnen en buiten zetten, toiletteren van de paarden en het rijden/trainen van de (jonge) paarden.

Vanaf half november tot eind april kan er sneeuw liggen, dit is schitterend mooi, maar brengt wel extra werk met zich mee.
Soms is het mogelijk om een buitenrit in de sneeuw te maken, te skiën achter het paard of met de arrenslee te rijden, maar soms ligt er ook zoveel sneeuw dat dit helaas niet mogelijk is.
En dan zijn er soms periodes van dooi, alles wordt dan ijs, dan kunnen we weinig tot niets met de paarden doen.

Er zal ook zeker tijd genoeg zijn om de omgeving te verkennen.
En er zit een skicentrum bij ons om de hoek, dus als je van skiën houdt dan kan je daar heerlijk genieten.
Ook zijn er veel mooie langlauf routes die door de schitterende natuur gaan.

Mijn man is een Noor, maar spreekt goed engels. Dan kan je toch nog een beetje aan je engels oefenen. :D

[ [url=m/3ep1am.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Zh1Fj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xjBYUp.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CDBcXQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FeLpsj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hMConc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw! Ik heb eigenlijk ook wel interesse, hoe leuk is dit zeg! En dan nog eens het land van de Fjorden, hihi!

prugelpiet

Berichten: 12568
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-24 20:20

Hingarden schreef:
Je bent welkom bij ons in Noorwegen.
In de periode van oktober tot en met mei, kunnen wij altijd wel wat extra hulp gebruiken.
Het werk zal bestaan uit uitmesten, voeren, paarden binnen en buiten zetten, toiletteren van de paarden en het rijden/trainen van de (jonge) paarden.

Vanaf half november tot eind april kan er sneeuw liggen, dit is schitterend mooi, maar brengt wel extra werk met zich mee.
Soms is het mogelijk om een buitenrit in de sneeuw te maken, te skiën achter het paard of met de arrenslee te rijden, maar soms ligt er ook zoveel sneeuw dat dit helaas niet mogelijk is.
En dan zijn er soms periodes van dooi, alles wordt dan ijs, dan kunnen we weinig tot niets met de paarden doen.

Er zal ook zeker tijd genoeg zijn om de omgeving te verkennen.
En er zit een skicentrum bij ons om de hoek, dus als je van skiën houdt dan kan je daar heerlijk genieten.
Ook zijn er veel mooie langlauf routes die door de schitterende natuur gaan.

Mijn man is een Noor, maar spreekt goed engels. Dan kan je toch nog een beetje aan je engels oefenen. :D

[ [url=m/3ep1am.webp]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8Zh1Fj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xjBYUp.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CDBcXQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/FeLpsj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/hMConc.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zucht... hier wil toch iedereen wonen <3