Volg je paard 2024!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 01:35

Wat gaaf allemaal! Jij tikt wel heel veel van mijn dromen weer af haha. Ik moet echt gaan oefenen met de trailer en alleen erop staan. Dat zou het zoveel makkelijker gaan maken. :+

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 09:42

Ook ik kom graag mee kletsen.
November onze oudste haflinger in laten slapen waardoor Kyra er een veulen maatje bij heeft gekregen.
Oudste haflinger kampte ook met blessures en kon niet alleen blijven waardoor Kyra te weinig deed.

Kyra is een 12 jarige haflinger.
Doel voor dit jaar is weer lekkere lange bosritten maken, dit rustig opbouwen.

Tess is een appaloosa veulen van bijna negen maanden.
Doel met haar is volledig verkeersmak maken, wanneer Kyra rijden is even alleen kunnen blijven en mee kunnen als handpaard.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:35

Wat een leuke topic. Ik kom ook volgen en leuk om jullie avonturen voorbij zien komen. Ik zal ons eerst even voorstellen.

Ik ben Charity en ben ik het bezit van een 6-jarige haflinger ruin Alano (Stylano van Jonkershof). Gekocht toen hij een jaarling was. Het was geen liefde op het eerste gezicht, maar hij koos mij uit. Ik heb zelf opgeleid op zijn tempo. Wat best pittig was trouwens, vaak zat dacht ik, wil ik dit wel, kan ik het wel. Nooit opgegeven en trots op waar we nu samen staan. Wij doen eigenlijk van alles, dressuur, springen, crossen, buitenrijden etc.

Alano is een haflinger die best sensibel kan zijn. Hij heeft veel energie en pit. Wat hem soms in de weg zit. Maar dit stukje krijgen wij steeds beter onder controle. Voor de rest is het hard werken samen en krijg ik niks cadeau :').

Crossen is wel echt zijn ding en dat vind hij dan ook fantastisch om te doen. Gelukkig vind ik alles wel leuk zolang het samen met hem is :P. Dressuur vind hij maar moeilijk, maar doet wel enorm zijn best.

Mijn doelen zijn om de B dressuur uit te rijden. Winst halen in het springen en veel oefencrossjes te rijden. Voor de rest lekker genieten en boscrossen. Dit laatste heeft hij echt nodig om al zijn overtollige energie er uit te rennen.

Een van onze crosslessen vast gelegd. Dit bankje vond ik best spannend :').
Afbeelding

Onze eerste dressuurles op vreemd terrein van Jill Huijbregts.


Onze eerste indoor crossles van 2024


Hier hadden wij bijna 50km in de benen in 2 dagen. Beest blijft lopen zonder enige moeite. Die dagen daarna was hij wel zichbaar moe.

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 23:32

Wat een leuke topic. Mijn bijrijder is de spring kant op gegaan met mijn paardje en ze vind het fantastisch. Ik sprong zelf nooit met haar, omdat ik dat niet durfde maar ze doet het geweldig. Ze springt nu met haar in de springlessen mee en gat binnenkort een keer een springwedstrijdje meedoen. Ik ben benieuwd hoe ver ze gaan komen in het springen. Ik lig er zelf een tijdje uit met rijden, maar mijn doel is om voor dit jaar weer op haar te kunnen rijden.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 00:09

Merkte in het 2023 topic dat ik niet goed ben in het idee ''doelen'' stellen, :+ Enige doel is 10km dit jaar, is niet veel maar tegelijk, imo voor een 5 jarige, meer dan zat. Dus dat, een rondje van 10km ''normaal'' maken 1-2 keer per week. Dat doen we nu lopend, hopelijk dit jaar ook rijdend. En dan het liefst met een ontspannen drafje.
Dus soms spring ik, als het mag, even in met kleine doelen. Voor de rest lees ik weer (stilletjes) mee, vind het erg leuk om te zien hoe mensen hier vooruit gaan(en soms ook even achteruit, hoort erbij). Iig al mooie doelen die hier zijn gezet, :j

Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-24 10:29

Anastasia24 schreef:
Merkte in het 2023 topic dat ik niet goed ben in het idee ''doelen'' stellen, :+ Enige doel is 10km dit jaar, is niet veel maar tegelijk, imo voor een 5 jarige, meer dan zat. Dus dat, een rondje van 10km ''normaal'' maken 1-2 keer per week. Dat doen we nu lopend, hopelijk dit jaar ook rijdend. En dan het liefst met een ontspannen drafje.
Dus soms spring ik, als het mag, even in met kleine doelen. Voor de rest lees ik weer (stilletjes) mee, vind het erg leuk om te zien hoe mensen hier vooruit gaan(en soms ook even achteruit, hoort erbij). Iig al mooie doelen die hier zijn gezet, :j


Heel herkenbaar! Ik had ook al weer veel te hoge doelen voor me zelf gezet. Nu heb ik een schone lei gemaakt en is me enige doel nog: weer op me paard rijden dit jaar. En de rest (bosritjes, wedstrijden etc) zien we vanzelf wel.

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 02:59

Een kleine update:
Vandaag weer een stukje vooruitgang geboekt met project Pablo. Het draven ging de laatste tijd weer moeizaam, nadat ik er weer eens naast lag, begin januari :\ Hij vond het weer spannend om met mij op zijn rug te gaan draven, maar vandaag heeft hij een paar hele fijne stukjes laten zien, zonder spanning of zelf in de remmen te gaan :))
Ook met Diablo een fijne sessie gedaan. Paar weken geleden, waaide het best wel en hij schrok telkens als het lipje van mijn rits, door de wind, een tik geluid maakte.. Dat bracht de laatste paar keer op een 1 of andere manier veel spanning met zich mee. Vandaag maar een antischiktraining vanaf zijn rug gedaan.. Rits openen en dicht doen, met klitteband spelen, wapperen met de capuchon.. Op een gegeven moment stond ie half te slapen :z

korbakimmy8

Berichten: 2235
Geregistreerd: 11-02-11
Woonplaats: lansjärv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-24 10:17

Ik klets graag mee :)
Heb 3 merries staan in Noordzweden.


Donut
Afbeelding

Afbeelding

Cookie

Afbeelding

Cupcake

Afbeelding


D 2 minis zijn drachtig, ons doel dit jaar, gezonde veulens op de wereld brengen :D

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 11:26

Welkom!

Leuke paardjes allen en wauw, wonen in zweden met de paardjes. Leuk om te kunnen volgen.

Ik post later weer even wat uitgebreider. Gisteren terug gekomen van wintersport. Vanmiddag weer naar stal :D

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:28

Wij hebben afgelopen zondag heerlijk genoten in het bos. Een rit van ruim 19km. Gisteren was hij goed wakker en alert. Totaal niet moe :').


Paardjes101
Berichten: 258
Geregistreerd: 11-03-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:29

_activeme schreef:
Wij hebben afgelopen zondag heerlijk genoten in het bos. Een rit van ruim 19km. Gisteren was hij goed wakker en alert. Totaal niet moe :').

[ Video ]


Zo wat lekker zeg!

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 10:36

Dat moet onwijs genieten geweest zijn! <3

Hier lag het allemaal een beetje stil. Pony vertoonde licht staak gedrag in de bak in de vorm van stil willen staan, willen mesten maar het niet doen. Vertrouwde het niet. Hij liep buiten wel als een trein trouwens en hij liep verder prima als ie eenmaal wel wilde. PPID test gedaan en deze was helaas flink positief dus hopelijk kwam het alleen daar vandaan. Moet zeggen dat 3 dagen zon hem helemaal blij en vrolijk gemaakt heeft en hij ging weer als een trein in de bak en buiten was hij nog voorwaartser dan anders. Het slechte weer van de afgelopen maanden is ook gewoon niks voor hem geweest.

Hopelijk nu dus langzaam weer lekker aan het werk met alleen maar zin en motivatie bij beide partijen.

Donderdag staat hier voor het eerst weer een lange buitenrit op de planning van zeker 2,5 uur. <3 De korte winter ritjes van een uurtje over altijd hetzelfde stukje werden toch wat saai inmiddels en we zijn toe aan goed weer en de echte ruiterpaden. Ze zijn helaas wel ver weg, maar goed die 2,5 uur gaat die ouwe weer helemaal fantastisch vinden. Eindelijk weer lekker de benen goed strekken. *\o/*

Lys_PPA

Berichten: 1340
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-24 11:28

Leuk topic. Ik kom graag mee volgen.

Ik heb een EAFS arabofries die dit jaar alweer 11 wordt. Hij is dan 5 jaar van mij :D
Mijn doelen met hem zijn:
- Strandrit maken (heb al 2x de friese paarden strandrit meegereden, maar die 400+ anderen gaven me steun :') ).
- Zonder hoofdstel rijden/evt. met neckrope.
- B proef rijden met betere punten dan voorheen voor de overgangen. Wellicht eens een L1 proefje.
- Samen met mijn partner grote buitenrit maken, terwijl hij ment met onze minipaardjes en ik ohz.
- Goede contragalop kunnen rijden.
- Zelf eens de leidsels in handen bij het mennen (ipv groomen).
- Crosstrainingen meerijden.

We hebben ook een aantal minipaardjes/shetten en mijn doelen hiermee zijn:
- Zelf bosrit volledig rijden (mijn vriend rijdt meestal, ik rij alleen soms de les).
- Eventueel vaardigheidsparcours/oefendressuur rijden.

Klinkt als veel, maar zouden haalbare doelen moeten zijn :D

Afbeelding

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 03:09


Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-24 00:05

Wat een leuk topic.
Ik heb een 6 jarige freiberger merrie waarmee we rijden en mennen. Quarijden doen we van alles, dressuur, buitenrijden, TREC PTV trainingen rijden en crosslessen rijden.

Afbeelding

Onze doelen voor 2024 zijn:
- zonder angst crosslessen rijden
- starten met wedstrijden rijden en M1 startgerechtigd worden
- veel plezier met alles wat we doen

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-24 19:03

Welkom Belker, wat een veelzijdig paard!
Fijn DJZ dat Pablo steeds meer vertrouwen krijgt!
Welkom Lys_PPA en je mooie arabofries! Mooie doelen!
Celebi, fijn dat je nu weet wat erachter zit. Ik hoop dat hij zo levendig blijft!
_activeme, genieten!

Ik had geen doelen gemaakt, maar ik kan er toch eentje afvinken:

Afbeelding

Dus toch maar doelen voor de rest van het jaar:
- Herstellen van mijn gebroken enkel en het hardlopen weer oppakken zodat Stinky weer mee kan
- Stinky klasse 2 starten
- Sandy rustig weer oppakken onder het zadel en weer buitenritjes maken
- Madelief rustig weer aan het zadel laten wennen en er eind dit jaar weer eens op zitten
- Madelief rustig laten wennen aan gescheiden worden van de rest
- Daisy het veulen-abc bijbrengen:
- Overal aangeraakt worden ( +:)+ )
- Meelopen aan een halster
- Voetjes optillen
- Wijken voor druk
- Verkeersmak maken
- Wandelingetjes maken
(- Water en spuitbussen introduceren)

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-24 16:11

Hoe gaat het met iedereen? Heb ik met mijn veulennieuws iedereen weggejaagd :+ ?

Belker

Berichten: 15307
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 17:12

nessinator schreef:
Hoe gaat het met iedereen? Heb ik met mijn veulennieuws iedereen weggejaagd :+ ?

Nee hoor. Wij hebben onze eerste westrijd gereden en zijn nu L1+2.
Afbeelding

Volgende week nog 2x L1 starten en dan van de zomer maar eens het L2 in en kijken of dat winstpunt waardig is.
4-5 TREC PTV training en 25-5 weer crosstraining.

Olikea

Berichten: 5459
Geregistreerd: 19-08-07
Woonplaats: InUlst

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 20:42

Wij gaan met kleine stapjes langzaam vooruit. Deze week voor het eerst julius helemaal kunnen poetsen terwijl hij gewoon relaxed stond.

En julius.. die groeit maar, en groeit maar.

Celebi
Berichten: 3655
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 21:22

Oeps! Nou hier gaat het gelukkig beter. Ik voel me zelf eindelijk weer echt wat beter na maandenlang aanklooien en daardoor gaat het ook gelijk een stuk beter met pony. We trainen weer meer, maar het weer is natuurlijk ook beter. Hij begint in de bak steeds weer beter te lopen, meer pit erin. We trainen veel balkjes om de beentjes soepel te maken en er is nu aanzienlijk minder slijtage aan zijn voetjes ook dus hij gaat echt weer beter tillen. De buitenritjes zijn we ook langzaam weer aan het opschroeven en we zijn een paar keer naar het water heen en weer geweest en vandaag voor het eerst weer een lange ronde van 15,5 km. Zo trots op die ouwe. <3

Afbeelding

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 22:19

Hier momenteel rustig aan. Wedstrijden staan even op een laag pitje. Wel nog 2x onderling L2 geprobeerd eerste poging was 181,5 en 2e poging 188. En nog een rondje 60 en 70cm oefenspringen.
Komende zaterdag gaan we verhuizen van stalling. Als hij gewend is pak ik hem op en gaan we officieel L2 proberen.

Afbeelding


Gisteren de oefencross in Markelo gereden. Vorige oefencross was oktober vorig jaar (ronostrand) en dat was echt 1 groot drama wat ik het liefste zo snel mogelijk vergeet.
Gisteren dus zonder enige verwachting de cross in en ik heb echt zo onwijs genoten! (Natuurlijk niet foutloos of iets hoor, maar het gevoel was fantastisch! En dat is het belangrijkste voor mij)
Het was oortjes erop en gaan! En sommige waren echt gigantische hoog als je het mij vraagt :=

Afbeelding

Afbeelding

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Volg je paard 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-24 00:51

18 maart hadden Diablo en ik weer een wedstrijd. 196,5 en 193 punten was het resultaat en we mochten 2x de eerste prijs ophalen.. Die had ik totaal niet verwacht :)) A.s. zaterdag mogen we weer :D
Filmpje van de 2e proef:


Met Pablo gaat het ook echt super goed. We draven nu echt heel fijn de baan door. Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer het dressuurzadel erop gehad. Vond hij in het begin wel weer spannend, want voelt anders, maar na een klein beetje overtuigingskracht liep hij er mee weg, alsof het de gewoonste zaak van de wereld was <3

nessinator
Berichten: 1789
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-24 19:28

DJZ, wat gaaf! Succes zaterdag!
FleurSandro, succes met de verhuizing!
Celebi, fijn dat het met jou beter gaat! Heerlijk, om weer lekker op pad te kunnen!
Olikea, kleine stapjes is nog steeds vooruit!
Belker, genoeg plannen! Mag jij versneld promoveren?

Hier gaat het ondertussen beter dan verwacht. Het lukt me inmiddels weer om zonder krukken rond te hobbelen, 3 weken eerder dan gepland, waardoor we met Sandy ook weer op pad zijn gegaan.
Die pony is zo ontzettend goud <3
9 jaar geleden al voorzichtig weer met haar opbouwen nadat ik mijn rechtervoet had gebroken. 4 jaar geleden was zij het die mij weer liet werken aan rijden na een coronabesmetting waar ik ongewoon lang van heb moeten herstellen. En nu weer, bij het opbouwen na het breken van mijn linker enkel, opnieuw deze tante, die volgende maand 29 wordt, die mij helpt weer op de been te komen! En echt niet dat ze aan stoppen denkt hoor, stel je voor! Rustig aan doen is voor niet-arabieren :=
Afbeelding
Stinky staat ondertussen heel beteuterd aan het hek zich af te vragen waarom hij eigenlijk niet mee mag (nou... Omdat ik nog niet zo héél goed kan lopen)
en Madelief is nog steeds in de zevende hemel met haar kind.
Dat kind...
Zo'n aanhankelijk knuffeltje, nieuwsgierig, ontdekkend, energiek, lekker ding. Foto's maken van haar is bijna onmogelijk want je zit zo aan dit soort foto's [ITP] Samen door de jaren heen
Hoefjes, aanraken gaat perfect, halstertje gaat steeds beter, meelopen met mama doet ze heel netjes, nu nog aan een touwtje en dan kunnen we de wereld gaan verkennen!

Afbeelding

DJZ

Berichten: 3109
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 03:37

Wat een leuk veulen en wat doet ze het knap <3 Ga je haar houden?

Nog een kort filmpje van afgelopen woensdag. 2e keer met dressuurzadel op. Merkte dat mijn beugels toch nog net 1 gaatje te lang waren (was de eerste keer dat ik deze gebruikte)..


Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-24 08:02

Oeps toch nog niet heel veel gereageerd hier. Was ik echt van plan ;)
@DJZ dat ziet er heerlijk ontspannen uit. Succes voor vandaag! Op naar weer zulke goede punten :D
@nessinator oooooh ja veulentje!!! Wat fijn dat jij weer wat kan zeg. Op naar nu een snel herstelproces.
Je had me trouwens zeker niet door je veulennieuws weggejaagd. Ben vooral heel benieuwd naar meer foto's dus ga zo even naar je topicreacties kijken of daar wat tussen zit haha......
@FleurSandra goed bezig! en prima punten toch :D Ben nog nooit in de L2 gekomen dus zou ik geweldig al vinden ;) Verhuizen inderdaad maar even de tijd geven.
@Celebi alleen al fijn dat je er zelf weer meer van kan genieten! Dat vooral vasthouden :)

Hier vanmiddag ook weer eens een wedstrijdje rijden, dressuur. Ik snap niet dat ik ooit 1.00 heb durven springen :') Bij mij is het helaas echt: hoe ouder ik word, hoe meer angsten ik heb. Ach ja, de hele wedstrijd ambitie is er toch al niet meer. In mei nog 2 wedstrijden en dan zit het wedstrijdseizoen er voor mij alweer op denk ik zo ;)
1 april wel een onderlinge wedstrijd meegereden. Helaas wat vergist in de tijd waardoor we me maar heel kort hadden losgereden. Tja.. dat werkt gewoon niet :') 181 punten maar vond het wel heeeeel lief gejureerd.

Verder gaat het super goed. Elaya is gisteren 15 jaar geworden alweer.
Zijn ook donderdag weer begonnen met oefenen met de trailer. Willen we ook weer oppakken. Vooral fijn dat er geen druk is. Gewoon voor haar wil ik dat het niet zo'n groot ding is op den duur. Stel dat er dan in de toekomst wat is of we willen nog eens weg, dat het gewoon ontspannen gaat.
Geruststellend dat ze er ondanks de spanning altijd oploopt, dus met spoed dan is er niet wat aan de hand. Verder lekker springen voor onszelf, buitenritten, dressuur, longeren. Grondwerk even wat minder... maar ook dat komt wel weer.

In mei komt de zadelmaker weer even een check doen, in juni de tandarts en osteopaat en zo hobbelen we lekker verder.

Oja en goede nieuws is: we zijn zo goed als van de mok af *\o/* *\o/* Wat verschrikkelijk zo'n einschuss beentje....

Nog even een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding