Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cato10 schreef:Hallo allemaal! Ik ben 14 jaar en wil heel graag een eigen pony, ik heb de ervaring er voor, maar ik ben heel benieuwd hoe de mensen die wat jonger zijn het hebben gedaan met hun eerste paard. Hebben jullie het zelf betaald of betaalde jou ouders mee? Als je het zelf betaalden hoe kreeg je het dan rond rekening houdend met het salaris van een gem 14 jarige. Alvast bedankt!

Cato10 schreef:Hallo allemaal! Ik ben 14 jaar en wil heel graag een eigen pony, ik heb de ervaring er voor, maar ik ben heel benieuwd hoe de mensen die wat jonger zijn het hebben gedaan met hun eerste paard. Hebben jullie het zelf betaald of betaalde jou ouders mee? Als je het zelf betaalden hoe kreeg je het dan rond rekening houdend met het salaris van een gem 14 jarige. Alvast bedankt!
. Wel hadden we de deal dat ik bij hen mocht aankloppen voor bijspringen dierenartskosten als er iets zou voorvallen.
wat ik heel jammer vond. Maar achteraf hadden mijn ouders groot gelijk en omdat ik natuurlijk nog op school zat had ik zelf geen geld. Pas vele jaren later toen ik zelf geld had kocht ik mijn eerste eigen paard. Je bent er ook zomaar niet aan toe hoor, nog onafhankelijk van het geld, want het hebben van een paard is niet enkel rozengeur en maneschijn maar brengt ook zeer veel zorgen met zich mee.
Hij heeft haar ook nog maar een paar keer gezien en dat is prima. Verder haalde ik op mijn 17e mijn rijbewijs, zo snel mogelijk, omdat ze toen wat verder weg stond en zo kon ik zelf ook heen.Furst schreef:@ Akshay, wat een mooi verhaal! En je hebt hem gewoon nog steeds, zo bijzonder! En ondertussen nog een fjordenvriendje er bij!!

), en staan mijn nu dus 3 paarden aan huis omdat ik met mijn man een droomplek kon kopen (vooral ook omdat hij geen paarden had en wel gespaard enzo
)