Ze lopen bij mij 24/7 buiten, hebben zo'n 450 meter track bij elkaar, schuilstal. We zitten op hoge zandgrond, dus het is gelukkig weer snel droog.

Ook andere dieren hebben hier een plekje.

Ze staan het hele jaar door dagelijks op de wei. In de zomer max 5-6 uur. Nu in de winter een uurtje als ik bezig ben. Er staat niet veel gras meer en ze komen er al vanaf zodra ik met het hooi bezig ga. Maar toch is het even lekker om te snacken.

Varken

Ook slobber eten gaat met overgave. Het zit net niet in haar oren

Om het lopen te stimuleren heb ik meerdere voerplekken. Ik gebruik er minimaal 5. Op regenachtige dagen is dat genoeg

Ik geef ongeveer de helft van het dagelijkse hooi los, zoals in deze houten kuubskist. En ik heb 3 soorten ruwvoer: arm hooi dat ze onbeperkt krijgen, 2 plakjes suikerrijk hooi voor het lekker en 3 plakken stro. Zo is er altijd iets te eten.

Of speciekuipen, zodat mini Ximo er ook bij kan.

Op een aantal plekken hang ik snacknetjes. Hier zit lekker suikerrijk hooi in. Soms doe ik er wortels bij. Of geen hooi, maar planten en takken in de lente/zomer/herfst.

Op een aantal plekken heb ik slowfeeders. Een aantal met 4,5x4,5cm maas en een aantal met 3x3cm maas.
In het net op de foto meng ik lekker hooi met stro. Stro eten ze momenteel ook graag, vanwege de vezels om warm te blijven.

En ik heb snackplekjes waar ik wat lekkers neerleg, zoals stukjes wortel/appel/ander fruit, ruwvoermix, grasbrokjes. Dit doe ik niet elke dag overigens, zo blijft het leuk

Het is heel leuk om ze op onderzoek te zien gaan naar dat lekkerste hapje.