Ik loop al een tijdje met een bepaald idee rond en vraag mij af of er behoefte is voor een app die zich richt op alles rondom de verzorging van een paard.
Mijn idee is om een app te creëren waarin er bijvoorbeeld een weekplanning gemaakt kan worden voor de training van een paard. Op welke dag wordt er gelongeerd, op welke dag wordt er gereden en op welke dag is het paard vrij? Vooral voor ruiters met meerdere paarden of paardeneigenaren met een bijrijder zou dit een fijn overzicht kunnen zijn. Het idee hierbij is dat elk paard een eigen "mapje" krijgt, waar alles in kan komen te staan. Denk hierbij dus aan een weekplanning, bijzonderheden, ruimte voor media etc. Eigenaren en eventuele bijrijders kunnen hier allemaal in.
Wat er verder in de app zou kunnen staan, is een soort logboek. Hier zou de ruiter kunnen reflecteren op de training. Dit zou ook fijn kunnen zijn voor paardeneigenaren met een bijrijder, maar denk ook aan een paard dat bij iemand anders in training staat. Op deze manier krijgt de eigenaar van het paard regelmatig een update van de trainingsstal. Denk hierbij aan een leerlingvolgsysteem.
Hoe de app zou worden vormgegeven weet ik nog niet, dat is het volgende punt om over na te denken

Ik hoor graag wat jullie hiervan vinden, of misschien dat jullie nog een ander idee hebben!