Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
anjali schreef:Bij mij lag er inderdaad een (van 31) zomaar dood in zijn box. Was overdag gewoon op de wei geweest, in de namiddag binnengehaald en toen de stalhoudster rond 6 uur ging voeren trof ze hem dood aan zonder dat er maar een sprietje stro in de stal was verschoven. Ze heeft toen eerst nog de DA laten komen die acuut hartfalen diagnostiseerde en toen reed ze naar mijn huis omdat ze het niet aan de telefoon wilde vertellen. Die was wel geschrokken maar ik vond het een mooie dood.
Iris82 schreef:anjali schreef:Bij mij lag er inderdaad een (van 31) zomaar dood in zijn box. Was overdag gewoon op de wei geweest, in de namiddag binnengehaald en toen de stalhoudster rond 6 uur ging voeren trof ze hem dood aan zonder dat er maar een sprietje stro in de stal was verschoven. Ze heeft toen eerst nog de DA laten komen die acuut hartfalen diagnostiseerde en toen reed ze naar mijn huis omdat ze het niet aan de telefoon wilde vertellen. Die was wel geschrokken maar ik vond het een mooie dood.
Wat lief van je stalhoudster!
Nyaleti schreef:Dat is toch een zinnetje wat beter werkt bij kleine huisdieren. Je hond of kat die mooi opgerold in z'n mandje ligt en dat je hem 's ochtends zo aan treft.
Bij paarden gaat het toch wat minder soepel omdat die (vaak) niet liggend overlijden.
Paard van een vriendin was onverwachts 's nachts overleden. Het was een oudje maar geen onderliggende ziektes bekend oid. Maar paard was overleden in z'n stal. Halve muur eruit gebeukt en ze hebben de hele stal met muren moeten afbreken om het paard eruit te halen. Be careful what you wish for![]()
Ik vind het een lastig zinnetje maar ik begrijp het ook wel. Maar ik ben van mening dat als jouw dier zover is, dat je 'zou willen' dat je hem sochtends dood vindt, jij je verantwoordelijkheid moet nemen en het dier moet laten inslapen.