Na mij op het internet in te hebben gelezen kom ik er toch niet helemaal uit en dacht ik wellicht wat van jullie ervaringen te kunnen leren. Momenteel krijg ik de optie aangeboden om een (groen) paard te leasen, een merrie van 7 jaar, deze zal dan op mijn huidige pensionstal komen te staan. (ik ben in het bezit van een eigen paard die helaas momenteel niet veilig en/of voorspelbaar is met rijden door traumatisch verleden bleek achteraf) Ik kan dit leasepaard dan beschouwen als mijn eigen paard. Gelet op de groenheid van dit paardje vraagt het nog wel enige investering wat betreft lessen, tijd en energie voordat ze echt doorgereden is.
Nu worstel ik voornamelijk met wat gebruikelijk is wie voor welke kosten opdraait?
Zo lijkt het mij dat ik de stallingskosten, smid en het leasegeld moet betalen. Maar hoe zit het met de kosten voor de dierenarts, tandarts, dekens, hoofdstel, aanleveren van een zadel etc.?
Mocht je (aardige en praktische) tips, trucs, ervaringen of een duidelijk leasecontract hebben dan hoor ik het graag!
Groetjes