Een gedeelte van ons jaar in foto's, helaas niet heel veel want ik sta meestal achter de camera en dan sta je er zelf niet op.

We beginnen met onze laatste L2 wedstrijd in maart om die klasse goed af te sluiten, we mochten al 2 jaar geleden over. Maar meteen debuut in nieuwe klasse maken durfde ik niet aan, want ik dacht dat we daar niet klaar voor waren. Was een super afsluiting!
1. De complimenten zijn nog meer waard als de punten

Daarna gingen we ons M1 debuut maken thuis op stal. Dat eindigde met twee 1e plaatsen en 201,5 en 201 punten.
Vlak daarna was er een meerdaags concours van mijn eigen vereniging waar we 2 van de 3 dagen meegedaan hebben. Het is altijd erg leuk met extra prijzen van sponsoren per proef, dagprijzen en overal prijzen. En een fotograaf! Het eindigde ook op de 1e dag met een 2e prijs met 200 punten en 3e met 198 punten, daarmee haalden we de dagprijs. De 2e dag twee 1e prijzen en 195 en 203,5 punten en dus weer de dagprijs! En we selecteerden ons om mee te rijden in het team voor de selectie van de CHIO Zuid Holland Cup. 4 ruiters, 2 in het M en 2 in het Z / ZZ licht.
2. M1 debuut, helemaal trots op mijn merrie!

3.

4.

5.

6. En een samenvatting van de opmerkingen op protocollen van deze wedstrijden.

Hierna was het dus tijd voor de CHIO selectie. Helaas te veel laten intimideren door de enorme namen die daar meededen. Daar rijd je normaal niet tegen, denk aan ruiters die de dagen ervoor nog NK lichte en zware tour gereden op andere paarden bijvoorbeeld of dekhengsten. De proef was niet zo goed als normaal, maar we eindigden alsnog halverwege het deelnemersveld als 1 van de eerste amateurs met een nette 190,5 punten. En met het team ook 9e van de 24 teams.
7.

8.

9.

Daarna kwamen de regiokampoenschappen. Geen fijne proeven beide dagen, ik reed niet goed genoeg zelf. Wel door naar de finale proef en daar een nette 12e plaats gehaald met 64,17%. Niet helemaal tevreden, want beide dagen reed ik zelf niet zoals ik kan en normaal doe. Moet toch nog leren om ook op belangrijke wedstrijden gewoon normaal te rijden en mijn geweldige merrie niet in de steek te laten.
Toen kwam de laatste meerdaagse wedstrijd van eigen vereniging van dit jaar. Weer een driedaagse en dit keer wilde ik alledrie de dagen mee doen. Spoiler, dat kan ik niet.

Van mijn instructie had ik het doel gekregen om eens 70% te halen in het M1, in de voorgaande klasses wel gehaald telkens dus zij vond het een mooi streven.
Het was een heel mooi weekend; de 1e dag haalden we twee 2e prijzen met 191,5 en 199 punten.
De 2e dag waren we 1e met 212,5 punten en 2e met 187 punten. Die dag dus ook de dagprijs.
De 3e en laatste dag werden we twee keer 1e met 194,5 en 198 punten en weer de dagprijs en daardoor ook de overalprijs van het weekend!
En er was weer een fotograaf. Dit keer maar 1 foto, omdat veel foto's vergelijkbaar waren met degene uit april hierboven haha.
10.

11. Weer een overzichtje van aantal protocollen.

Zo sloten we het M1 af met 28 winstpunten en brak er een periode aan van thuisblijven en trainen voor het M2. Keertwendingen waren we pas 1 keer mee bezig geweest en travers moest nog een stuk beter. Uiteindelijk M2 debuut gepland halverwege november in overleg met instructie. Keertwendingen gingen best goed en ik wilde graag weten waar we stonden.
Dit werd een droomdebuut. We werden twee keer 1e en haalden 227,5 en 214,5 punten!

12. 1e proef

13. 2e proef

Ik mag toch wel zeggen dat 2023 een fantastisch jaar voor ons is en ik ben zo blij met en dankbaar voor mijn kleine worteltje

Op naar een net zo mooi 2024 met het voornemen om toch af en toe iets vast te leggen ipv alleen in het moment te genieten haha!
14.

15.

Alvast fijne feestdagen allemaal!