Keuzes maken

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Darliiing7
Berichten: 332
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 12:19

Rocamor schreef:
Ts, je hebt het over paarden. Om hoeveel dieren gaat het en wat voor paarden?


Het zijn er nu nog 2, een Franse draver en een shetlander... ze staan al op de goedkoopste stalling hier in de buurt, dusja...

Charaz

Berichten: 24297
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 12:21

Is een van de 2 wegdoen een optie?

Darliiing7
Berichten: 332
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 12:23

Texas02 schreef:
Is er geen goedkopere stalling bij jullie in de buurt?


Ze staan al op de goedkoopste plek hier in de buurt, als ik goedkoper wil moet ik al een eind gaan rijden en elke dag zelf gaan. En dat is gewoon niet haalbaar met de kleine en maar 1 auto in het gezin :/

Darliiing7
Berichten: 332
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 12:27

Charaz schreef:
Is een van de 2 wegdoen een optie?


Ja we zijn aan het bekijken of het een optie is om enkel de draver nog te houden, maar het doet me echt enorm hartzeer allemaal :(

Darliiing7
Berichten: 332
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-23 12:28

Essie73 schreef:
Wat een lastige situatie. Ik kan mij goed voorstellen dat de paarden je nu veel steun en afleiding bieden.
Zijn opties als andere stalling, betalende bijrijder, 1 paard houden een mogelijkheid?


Betalende bijrijder is helaas geen optie, het is echt een ramp om al iemand te vinden die gratis wil komen bijrijden, dus een betalende vinden zal nog veel erger zijn :/

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 13:52

Darliiing7 schreef:
Essie73 schreef:
Wat een lastige situatie. Ik kan mij goed voorstellen dat de paarden je nu veel steun en afleiding bieden.
Zijn opties als andere stalling, betalende bijrijder, 1 paard houden een mogelijkheid?


Betalende bijrijder is helaas geen optie, het is echt een ramp om al iemand te vinden die gratis wil komen bijrijden, dus een betalende vinden zal nog veel erger zijn :/


Dit is zeker niet mijn ervaring. Mijn ervaring is dat mensen die betalen een groter verantwoordelijkheidsgevoel hebben en ook komen. Heb je het al geprobeerd?

Paard en pony weg doen is zeker de minst stressvolle keuze. Geen gedoe met andere mensen en het scheelt gewoon flink in de kosten. Ik hoor namelijk met name je schuldgevoel spreken. Vervelend maar je geestelijke gezondheid gaat voor.

Je zou ze ook nog kunnen verleasen om ze terug te kunnen nemen.

Darliiing7
Berichten: 332
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 21:37

Paardjes83 schreef:
Darliiing7 schreef:
Betalende bijrijder is helaas geen optie, het is echt een ramp om al iemand te vinden die gratis wil komen bijrijden, dus een betalende vinden zal nog veel erger zijn :/


Dit is zeker niet mijn ervaring. Mijn ervaring is dat mensen die betalen een groter verantwoordelijkheidsgevoel hebben en ook komen. Heb je het al geprobeerd?

Paard en pony weg doen is zeker de minst stressvolle keuze. Geen gedoe met andere mensen en het scheelt gewoon flink in de kosten. Ik hoor namelijk met name je schuldgevoel spreken. Vervelend maar je geestelijke gezondheid gaat voor.

Je zou ze ook nog kunnen verleasen om ze terug te kunnen nemen.


We hebben inderdaad al geprobeerd een betalende bijrijder te vinden, maar dat is dus echt een ramp hier in de buurt :/
We gaan nu eerst even bekijken om de shetlander te verhuizen en de draver te houden, dat zou al een hoop financiƫle rust kunnen geven. En dan moeten we het eventjes bekijken hoe het verder moet :/
Ik wil ze uiteraard echt niet wegdoen, maar moet ook gewoon, tegenover hen en mijn dochter, wel eerlijk zijn over de kosten en zorgen natuurlijk :(

Charaz

Berichten: 24297
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:54

Het kan ook een hoop financiele en mentale opluchting geven een dier minder om voor te zorgen.

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:27

Doe jezelf een lol en ga eens naar een osteopaat.
Een postnatale depressie wordt veroorzaakt door een snelle uitdrijving vaak waarbij het sacrum kantelt en het dura mater (hersenvlies) op spanning komt te staan. Dit heeft effect op de werking van o.a. Je hypofyse en hormoonhuishouding.
Dit is relatief simpel te herstellen als je optijd bent.

Amber_anne

Berichten: 6920
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Keuzes maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:38

Je kunt ook kijken naar een stalling die verder weg is en waar alles gedaan wordt. Dan hoef je niet erheen en kun je in rust nu herstellen.

Bijvoorbeeld een uur afstand maakt niet uit als je toch niet gaat

pinto_1

Berichten: 2562
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 22:57

Wat een verdrietige situatie, TS. Ik zie in je berichten de prachtige foto's van je huwelijk met je paard, en ik zou hem echt niet weg doen. Dat zou dan toch een verdrietige toon aan een geweldige dag geven.
Weet uiteraard je situatie niet, maar zou nu even aan jezelf denken, en dit soort dingen overdenken als je zelf beter in je vel zit en beter over de situatie na kunt denken.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 12:19

Hutcherson schreef:
Doe jezelf een lol en ga eens naar een osteopaat.
Een postnatale depressie wordt veroorzaakt door een snelle uitdrijving vaak waarbij het sacrum kantelt en het dura mater (hersenvlies) op spanning komt te staan. Dit heeft effect op de werking van o.a. Je hypofyse en hormoonhuishouding.
Dit is relatief simpel te herstellen als je optijd bent.

Och och och. Als dit ernstige probleem toch zo simpel zou zijn... :n

Darliiing7
Berichten: 332
Geregistreerd: 22-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 17:12

Kuggur schreef:
Hutcherson schreef:
Doe jezelf een lol en ga eens naar een osteopaat.
Een postnatale depressie wordt veroorzaakt door een snelle uitdrijving vaak waarbij het sacrum kantelt en het dura mater (hersenvlies) op spanning komt te staan. Dit heeft effect op de werking van o.a. Je hypofyse en hormoonhuishouding.
Dit is relatief simpel te herstellen als je optijd bent.

Och och och. Als dit ernstige probleem toch zo simpel zou zijn... :n


Inderdaad, als het allemaal een zo simpel en gemakkelijk opgelost zou zijn... Dan zou niemand hier nog last van hebben :/