Gezien er veel discussie is over wel of niet keuren, ben ik erg benieuwd wat mensen in deze situatie (zouden) doen.
Als je een veulen koopt op de leeftijd van 5/6 maanden, doe je uiteraard geen rontgenologische keuring. Wel een korte klinische check, maar meer kun je bij zo'n jonkie niet doen. Beestje gaat naar de opfok, staat daar 2,5 tot 3 jaar, en dan wil je er mee aan de slag.
Zou je dan foto's laten maken, of nogmaals klinisch keuren? Of gezien je de hele geschiedenis weet niet? Ik vind het erg lastig namelijk om te bedenken wat ik wil gaan doen. Ik heb nog even, maar toch

Een paard zou ik bij aankoop wel willen keuren en ook rontgenologisch, maarja, wil ik dat ook met een veulen die ik al van kleins af aan in bezit heb? Die is toch al van mij, dus een "aankoop" keuring is het sowieso niet meer. Aan de andere kant, weten of het lijf oke is voor je erop gaat zitten, daar is ook wat voor te zeggen.
Benieuwd naar jullie meningen! Het zou gaan om een warmbloed rijpaard veulen, met als gebruiksdoel de basissport