Voor een onderzoeksproject moet ik vijf maanden naar Texel! En je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet zomaar vijf maanden weg kan zijn zonder mijn lieve Marie mee te nemen.
Een plekje voor haar vinden was een uitdaging, Marie kan namelijk niet echt goed op stal staan. Ze is buiten véél gelukkiger en staat normaal 24/7 buiten met haar maatjes. Dus zoek maar eens een plek waar dat kan!
Gelukkig hebben we iets gevonden, slechts 5 kilometer van mijn nieuwe appartementje vandaan. Ik heb me laten vertellen dat het nog wel eens pittig zou kunnen worden met de wind op Texel, maar normaal fiets ik dubbel zo lang naar de universiteit. Ze staat hier lekker buiten in een kudde, wat ze ook gewend is. Moet goed komen dus!
De eerste spullen zijn al op Texel, vooral mijn hobbyspullen om heel eerlijk te zijn

Ik ben nu weer thuis in Haren, en Marie en ik maken volgende week dinsdag samen de overtocht. Het is best wel spannend en ik voel ook een schuldgevoel naar haar toe, maar het idee dat ze snel(ler) zonder eczeemdeken kan staan helpt ook wel.
Nou ja, ik wilde jullie graag meenemen op mijn reis! Ik was vooral van plan om het hier over Marietje te hebben, maar als er interesse is naar het onderzoeksproject (over kanoeten

Nu afwachten op dinsdag voor de overtocht, spannend allemaal!