Werken op een Horse ranch Canada

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leonie1975
Berichten: 0
Geregistreerd: 02-10-23

Werken op een Horse ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 21:29

Hi Bokkers


Mijn dochter van 18 is zich aan het oriënteren om naar Canada te gaan en te werken op een paarden Ranch in Canada. Wie kan ons op weg helpen? Ik lees veel toppics over dit onderwerp. Waar moeten we op letten. Welke site is betrouwbaar. Ze wil eerst voor 3 maanden gaan. Helpppppppppp *\o/* *\o/*

MeggiieTommy
Berichten: 399
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 21:32

Hoihoi,

Ik weet niet precies wat ze zoekt (betaald/onbetaald). Ik heb 2 maanden op sicillie 'gewerkt' tegen kost en inwoning met paarden. Dit heb ik gevonden via workaway. Over het algemeen heel betrouwbaar maar natuurlijk wel een beetje opletten
Hopelijk vindt ze wat!

Leonie1975
Berichten: 0
Geregistreerd: 02-10-23

Re: Werken op een Horse ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-23 21:37

Ze twijfelt nog tussen betaald en onbetaald. We zijn er ingedoken om te zien wat er allemaal mogelijk is. Vandaar deze oproep☺️

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Re: Werken op een Horse ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:25

https://www.workaway.info/ is een zeer betrouwbare website. Let wel op dat je ook voor onbetaald werk (waar je normaal betaald voor zou worden) een geldige vergunning nodig hebt (e.g. working holiday visa). Dit kost tijd om aan te vragen. Je mag niet zomaar 3 maanden onbetaald op een ranch gaan werken. Je moet de juiste vergunning hebben.

Biscuitje

Berichten: 1235
Geregistreerd: 04-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 22:28

Wat ontzettend gaaf!

Ik heb zelf mijn werk in het buitenland altijd viavia gevonden of via Workaway. Tegenwoordig kun je ook heel veel ervaringen online vinden, misschien als je op sociale media platvormen zoekt, dat je ook wel bij potentieële bedrijven komt en misschien ideeën op doet.

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Werken op een Horse ranch Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 20:32

Ik verplaats dit topic naar [STW] School, Studie, Werk

_Lindy_
Berichten: 507
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-23 21:08

Wat zoekt ze precies? Ranchwerk is een aardig breed begrip en kan zowel werk met paarden/ koeien maar ook ander algemeen boerderijwerk zijn. Ook bij het werken met paarden zit er nog verschil tussen bijvoorbeeld een ranch die op ritten met toeristen georiënteerd is en eentje die zich met name op fokkerij of training richt. Mijn ervaring is dat het handig is om van te voren goed na te denken wat je precies wil voor werk (én wat je niet wil) en wat je eigen verwachtingen zijn. En dan te kijken in hoeverre die verwachtingen overeenkomen met de verwachtingen van de mensen daar. ;)

Overigens ben ik zelf net terug uit Canada van een ranch die zich met name richt op training/ natural horsemanship. Als jullie meer info willen mag je me wel een pb sturen. :)

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12738
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 22:17

Aangezien TS geen toegang heeft op [STW] School, Studie en werk, verplaats ik dit topic naar [PP] Paardenpraat, zodat ze zelf ook kan reageren.