Foto’s uit de jaren 50 en 60

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Henk1953
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-09-23

Foto’s uit de jaren 50 en 60

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 17:09

Beste lezers,

Op uw site heb ik allerlei leuke berichten gevonden over het gebruik van paarden in de jaren 50.

Op dit moment ben ik, Henk van der Pol uit Noordwijk, bezig een boek over die tijd (mijn jeugd) te schrijven. Ik heb helemaal geen verstand van paarden, maar weet wel dan in mijn jongste jaren elke straatventer gebruik maakte van een paard voor hun wagen met koopwaar. Zo was er de melkboer, de groenteboer, de olieboer en de schillenboer. Ik heb ze allemaal door de straat zien komen. Zelfs in de beginjaren nog de voddenboer, ook met paard en wagen.

Via enkele leden van uw site, die mij enigszins wegwijs heeft gemaakt, waarvoor dank, probeer ik nu zoveel mogelijk site leden te bereiken. Nu weet ik niet goed of wat ik vragen wil via deze weg de juiste is, maar ik probeer gewoon.

Voor een boek dat ik aan het maken ben over de jaren 50 en 60 ben ik dus op zoek naar foto's van het leven op straat toentertijd. Daar horen natuurlijk bovengenoemde personen bij. Zijn er volgers/ lezers die voor mij bruikbare foto's hebben, die ik daarvoor ook gebruiken mag?
Sowieso dank voor het lezen en voor de moeite.
Reacties graag versturen naar info@gedichtvoorjou.nl

Ik ben heel benieuwd of ik via deze weg leuke en bruikbare kiekjes mag ontvangen.

Met vriendelijke groet, Henk van der Pol

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:13

Fijn Henk , het is gelukt met een topic aanmaken.
Ik ga het aan mijn man vragen. Hij is Friese boeren zoon, geboren in 1955 en heeft met de paarden van zijn vader gewerkt. Als kleine jongen was hij mans genoeg om een tweespan trekpaarden te mennen. Ik vind het wel stoer. Als ik meer weet, neem ik contact met je op.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 25-09-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

BeFunny

Berichten: 10545
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:13

Het is gelukt zie ik :j
Helaas heb ik geen foto's maar wilde even kijken of het gelukt was en ga hopen dat je foto's krijgt en evt info.

Misschien kun je eens Googlen naar Van Gend en Loos bedenk ik ineens. Die reden met paard en wagen en daar vind je ook oude foto's van.