[VOLG] mager naar (hopelijk) gespierd

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Igniss

Berichten: 994
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 23:21

Leuk diertje!

Mijn merrie is nooit mager geweest maar ik voer voor de spieropbouw naast haar normale voer de bodybuilder van mijten.
Dit helpt echt enorm goed.

Verder ben ik het ook wel eens met rocamor, ze heeft momenteel niet bepaald de spieren om een ruiter goed te kunnen dragen. Hier heb ik na een blessure zeker 3 maanden enkel grondwerk en longeren gedaan om de juiste spieren terug te krijgen.

En dan longeren over de rug zonder bijzet of iets anders. Enkel een kaptoompje.

Afbeelding
Afbeelding

Dat heeft dit resultaat opgeleverd. Eerste foto is voordat ze kreupel werd (en was hier ook pas net onder het zadel)

En de 2de foto is van afgelopen week. Ze is momenteel 1x per week onder het zadel bij mijn instructrice. En verder werk ik nog veel van de grond, dus daar komen de spieren echt vandaan.

En dit is hoe wij longeren.

Afbeelding

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 00:01

Igniss schreef:
Leuk diertje!

Mijn merrie is nooit mager geweest maar ik voer voor de spieropbouw naast haar normale voer de bodybuilder van mijten.
Dit helpt echt enorm goed.

Verder ben ik het ook wel eens met rocamor, ze heeft momenteel niet bepaald de spieren om een ruiter goed te kunnen dragen. Hier heb ik na een blessure zeker 3 maanden enkel grondwerk en longeren gedaan om de juiste spieren terug te krijgen.

En dan longeren over de rug zonder bijzet of iets anders. Enkel een kaptoompje.

[ [url=m/eWkKDO.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LARQpw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat heeft dit resultaat opgeleverd. Eerste foto is voordat ze kreupel werd (en was hier ook pas net onder het zadel)

En de 2de foto is van afgelopen week. Ze is momenteel 1x per week onder het zadel bij mijn instructrice. En verder werk ik nog veel van de grond, dus daar komen de spieren echt vandaan.

En dit is hoe wij longeren.

[ [url=m/skyKqt.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ga eens kijken voor het voer! Ze gaat nu heel goed op bietenpulp dus dat hou ik voorlopig even aan.

Wat betreft het rijden, ik zou het absoluut niet doen als ik merk dat zij er last van heeft of het niet aankan. Voor het beeld ik ben 1,60 en weeg onder de 50 kilo op dit moment. Ik heb nagevraagd of het verstandig was om te doen en heb dit tijdens de keuring ook gevraagd aan de da en overlegd met een instructrice. We rijden absoluut niet intensief of zwaar en ik merk gewoon dat ze opleeft van af en toe ook een keer anders werken dan elke keer hetzelfde te doen. Ze krijgt meerdere dagen per week rust en ik verwacht ook niks van haar.

Ik heb in deze anderhalve maand al een compleet ander paard ervoor terug gekregen. Waar ze eerst nog een beetje terug getrokken was is ze nu super aanhankelijk en open en begint ze de mensen in haar omgeving steeds meer te vertrouwen. Ze is ontzettend vrolijk. Zolang ik deze positieve verandering merk hou ik het op waar ik nu mee bezig ben. Ik zal proberen om wat betere foto’s te maken in het daglicht zodat jullie een beter idee krijgen van hoe ze er bij staat (na al het eten wat ze krijgt hier van iedereen :P)

Die van jou ziet er wel heel goed uit! Goed gedaan :D

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 13:12

Alweer een maand verder!

Update foto 21 november:

Afbeelding
(ze staat hier wel met dr achterbenen in een lager gedeelte)

Ze heeft ontzettend veel energie gekregen vergeleken met drie maanden terug, maar ze is echt een schat en ben nogsteeds super blij met haar <3
Ze krijgt nu luzerne en merriebrok naast haar slobber extra.
Afbeelding

Afbeelding

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] mager naar (hopelijk) gespierd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-23 14:03

Wel 1 tip; merriebrok kunnen ze ook gruwelijk heet van worden. Mijn paard ging er echt van vliegen. :')

Over het trainen met weinig bespiering. Na mijn paard haar koliek operatie ben ik er ook meteen op gestapt zodra het kon, en ook zij was ernstig bespiering en gewicht kwijt geraakt. Ze moest zich rustig houden, en aan de longeerlijn is dat echt niet mogelijk met haar. En ook dat is helemaal goedgekomen met een heel streng beleid.

Ik vind het een leuk paard TS, veel plezier met haar. :D

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 01:57

Kaitlyn schreef:
Wel 1 tip; merriebrok kunnen ze ook gruwelijk heet van worden. Mijn paard ging er echt van vliegen. :')

Over het trainen met weinig bespiering. Na mijn paard haar koliek operatie ben ik er ook meteen op gestapt zodra het kon, en ook zij was ernstig bespiering en gewicht kwijt geraakt. Ze moest zich rustig houden, en aan de longeerlijn is dat echt niet mogelijk met haar. En ook dat is helemaal goedgekomen met een heel streng beleid.

Ik vind het een leuk paard TS, veel plezier met haar. :D


Dat kan wel wat verklaren over de merriebrok xD Ze heeft sowieso veel meer energie, vooral aan de longeerlijn. Geen idee of dat specifiek van de merriebrok is want dat had ze ervoor ook al steeds vaker. Ik hou het even in de gaten :P
En dankjewel! Komt vast en zeker helemaal goed :D

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-24 17:54

Vorige maand helemaal vergeten om een update te geven, dus nu even foto’s van twee maanden achter elkaar.

20 december:

Afbeelding

Afbeelding

18 januari:

Afbeelding

Afbeelding

Het gaat erg goed met haar. Ze gaat steeds beter lopen en ze pakt dingen erg snel op. Van de week begonnen met wijken aan de hand en dat ging zo goed dat ze het ook onder het zadel wilde laten zien :D
Ondertussen wel gestopt met de merriebrok.

Afbeelding

Afbeelding