Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:37

Hoe groot is Dream?
Ik vind hem echt super leuk <3

Nadine: heel veel sterkte!

StalMelyn

Berichten: 2049
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-24 19:38

Sterkte nadine!

Kyrkelover, leuke filmpjes! Knappe Dream. Moest wel een drie keer lezen want las telkens: door heksjes heen maar staat toch echt hekjes. :+

3heathcliff5
Berichten: 450
Geregistreerd: 25-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 09:19

Sterkte woensdag Nadine!

Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 11:54

Sterkte Nadine, niks zo verschrikkelijk.

Afgelopen weekend waren wij weer on roll. Zaterdag voor het eerst echt serieus balkjes gelopen en ja ook meteen zonder blikken en blozen het eerste mini sprongetje gemaakt.
Zondag naar onze eerst externe clinic. Hij sprong op de trailer op de heen weg. Ik moet zelf echt maken dat ik boven kom op het moment. Daarna bergen spanning, ze waren op locatie net de paarden binnen aan het zetten. Na een ontploffing aan de longeerlijn en een clinic gever die twijfelde of ik er wel op kon komen. Gewoon opgestapt aan een lang teugeltje en een super rondje gereden in de clinic. Lekker wat puntjes gesleuteld aan mijn houding. Vooral lekker veel kilometers gaan maken was het advies. Hij doet al zoveel zo netjes voor de weken/maanden die hij onder het zadel is. Dus nu krijgt hij een weekje semi vrij. Even bijtanken van alle indrukken.

Volgende doelen, op naar het terrein van de vereniging ontspannen rond rijden en daar ook te voet naar toe kunnen. Is bij ons echt 10 minuten stappen van stal.

hiphorse

Berichten: 1033
Geregistreerd: 31-12-07
Woonplaats: Hoogeveen (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 14:22

Sterkte Nadiine__x

@theadora99 is dat blauwe zadel nou zo klein of is sep nou zo groot :=

Afgelopen weekend met bas los geprobeerd, hij snapt nog niet dat je dan kan lopen := nou is bas een pony die het liever rustig aan doet :+

Afbeelding

Sababber

Berichten: 2696
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:01

Sterkte Nadine! :(:)

Ik heb vrijdag voor het eerst “alleen” gereden, klinkt spannender dan het is want er waren wel mensen op stal. Maar ik ben alleen opgestapt en er was niemand bij de bak. Helaas kwam de regen na 5 minuten gruwelijk hard uit de lucht. Dus toen zijn we snel naar binnen gegaan. Gisteren opnieuw een poging gedaan maar toen liep hij steeds weg bij het krukje. Op den duur kwam hij zelf naast het krukje staan en begon te likken en kauwen. Toen ben ik gestopt. Vandaag verder geoefend met het oefenen met inparkeren, dat kwartje begint te vallen.

Wij zijn daarnaast aan het tobben met het hoofdstel, ik had met kerst al een nieuwe besteld maar de levering blijft uitgesteld worden, nu al tot eind april -O- . Prop heeft nu het hoofdstel om van mijn vorige paard, maar zijn hoofd is nog net iets verfijnder. Nu aan het proberen of ik nog iets anders heb wat tijdelijk goed past.. zo irritant dit. :roll:

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-24 22:03

hiphorse schreef:
Sterkte Nadiine__x

@theadora99 is dat blauwe zadel nou zo klein of is sep nou zo groot :=

Afgelopen weekend met bas los geprobeerd, hij snapt nog niet dat je dan kan lopen := nou is bas een pony die het liever rustig aan doet :+

[ [url=m/TobrMs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha dat is een kinderzadeltje. We hebben een zoontje van bijna 1,5 en een nichtje en neefjes die gek zijn van paardrijden. Dus voor korte stukjes stappen (voor nu op het paard van mijn schoonmoeder haha) hebben we goedkoop dat zadeltje kunnen kopen. Overigens heeft onze kleine al wel eens erop gezeten hoor, dat maakte beide heren niks uit :')

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 12:17

Hoi! Graag kom ik met jullie meelezen en meekletsen.

Vorige zomer zijn we begonnen met de voortstappen van het beleren en we zullen het nu vanaf dit voorjaar verder oppakken. Het betreft een vanaf april 2024 4 jarige KWPN merrie. Super lief en eerlijk, met een wat vertraagde verwerkingseenheid. Ze moet echt dingen bedenken en onderzoeken voor een kwartje valt. Omdat ze ook zo braaf is is de neiging om dingen sneller te doen, daar zit voor mij de uitdaging. Ben benieuwd hoe ze het gaat oppakken!

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 19:37

Oh wat gaan jullie goed, super!!

Sterkte Nadiine

Welkom Loes1996, leuk!! Foto van je merrie??

Nou mn kind is zadelmak geboren, vandaag voor het eerst opgezadeld, bit in gedaan, alsof ze het al jaren doet, zo makkelijk, zo braaf <3
Zo trots op mn kind.

Opgezadeld de bak in gegaan en wat stap en draf aan de longe, weer super de super braaf.
Merk goed dat ze echt een sprong in haar ontwikkeling heeft gemaakt.

Al gaat het nog wel even duren voor ik er op ga.
Dit zadel gaat waarschijnlijk geen blijvertje zijn want vind de singelstoten te ver naar achteren liggen.
Maar goed, tijd zat....al was dit echt wel een mijlpaal voor ons
Afbeelding

Rose_Sonny
Berichten: 441
Geregistreerd: 19-11-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-24 21:23

Vandaag weer grondwerk met Replay gedaan.
Die stomme Groninger vlag moest was gelukkig niet eng, maar hij moest wel even gegeten worden

Afbeelding

Net zoals de pion

Afbeelding

nick_en_ik

Berichten: 199
Geregistreerd: 30-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 17:24

Wat is het lekker weer! *\o/*
Vandaag lekker aan de slag geweest met Nicky.
Ze verhaart enorm, dus dat gaat ons de komende tijd ook wel bezig houden :))
Wandelingetje gemaakt over het erf en een stukje over de weg, ze vind het duidelijk nog erg spannend om de weg op te gaan. Maar we blijven oefenen!
Vervolgens nog een paar rondjes in de bak gelopen met het lange lijnen tuig. Dit ging wel heel goed, ook lekker wat stukjes kunnen draven! :D
Daarna liet ze duidelijk merken dat ze wou rollen, dus tuig eraf gehaald, en nog eventjes bij haar kunnen zitten terwijl ze lag <3

Afbeelding

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 19:33

Wij hebben vandaag een hele fijne grondwerkles gehad. Wat dingen bevestigd die we al dachten (gevoelig op lichaamstaal, bouwt toch snel spanning op, wil het enorm graag goed doen). We hebben huiswerk meegekregen en hij heeft het voor een van de eerste keren serieus aan het werk gaan in de bak echt heel goed gedaan. Een keertje gesteigerd toen hij ergens van schrok maar verder was hij heel braaf. We gaan dit even doorzetten, regelmatig lessen en het zo eerst vanaf de grond helemaal opbouwen. We hebben geen haast. Ook nog te horen gekregen dat het er echt eentje is die we bezig gaan moeten houden, anders gaat hij zelf wel iets verzinnen. Dat hadden we ook al wel eens ontdekt ja :')

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:03

Wat een goede stappen allemaal! Zo leuk te lezen dat iedereen gebruik maakt van het mooie weer.

Gisteren heeft Sire's verzorgster hem gelongeerd met zadel en hoofdstel. Het bit is gelukkig inmiddels geen issue meer, het kwartje is gevallen dat als hij gewoon zijn mond open doet, het allemaal heel erg meevalt. Zadel was nooit een probleem.

Vandaag zou de verzorgster weer komen maar dat ging niet door. Daarom zelf maar even opgezadeld en erop gaan zitten :D Hangen doen we al niet meer, het is nu echt gewoon krukje erbij en opstijgen. Hij wilde ook best wel wandelen, dus beide kanten op een aantal rondjes gestapt. Gewoon aan een lang teugeltje met veel koekjes en knuffels tussendoor, maar ook af en toe even doorstappen waar hij liever weer stil zou gaan staan. Hij begint echt de beenhulp al te begrijpen, even mijn been aanleggen en hij ging weer <3

Het is zo'n heerlijk gemoedelijk paard, dat geeft zo'n safe gevoel. Hij zet geen stap meer dan noodzakelijk :')


Afbeelding

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:11

Oh ben zo blij *\o/*
Solana is vandaag rontgonologisch helemaal goed gekeurd *\o/*

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:45

Dank jullie wel !

Rocamor

Berichten: 10875
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:53

Rianne, van harte proficiat, wat een fijn bericht voor jou!

Nadine, hoe ging en gaat het?

IngeK
Berichten: 875
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:54

Oef ik lees nu pas je verhaal Nadine, wat heftig. Sterkte met het verlies.

Rianne1807 schreef:
Oh ben zo blij *\o/*
Solana is vandaag rontgonologisch helemaal goed gekeurd *\o/*


Gefeliciteerd! Misschien heb ik het gemist maar wat was voor jou de reden om te keuren?
Gewoon voor de zekerheid voordat je haar gaat belasten of met oog op verkoop bijvoorbeeld?

Ik heb er wel eens een dierenarts naar laten kijken maar toen was hij nog heel jong, die deed even longen en hart luisteren en zo, niet per se het bewegingsapparaat. En voor ik echt met hem aan de slag ging is hij door een osteopaat behandeld en die zag/voelde ook geen belemmeringen. Maar op de foto is hij nooit geweest.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:28

Sterkte vandaag Nadine

Rianne1807
Berichten: 698
Geregistreerd: 15-02-12

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:44

IngeK, je hebt niks gemist, ik had het niet verteld.
Ik heb de afgelopen jaren nogal wat pech gehad, onder andere 2 paarden in 2 jaar tijd afgegeven.

Ik wilde weten waar ik aan begon voor zadelmak maken, vandaar de keus röntgen keuren
Heb t een hele tijd uitgesteld want was gewoon bang dat er iets mis zou zijn, dat was namelijk een beetje het patroon de afgelopen 6 jaar

Maar gelukkig is alles beter dan goed zei de dierenarts, ben zo opgelucht

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 12:27

Zijn er hier mensen die TRT method volgen/hebben? Het is nu voor 250 en ik twijfel enorm. Is het echt wat? Ik heb gewoon les met mijn jonkie maar wil ook graag zelf meer kennis op doen!

Samir

Berichten: 4179
Geregistreerd: 29-06-05

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:16

Ik niet, ik heb wel het programma jonge paarden bij Dressuurnatuurlijk. Dat voelt voor ons heel fijn. :)

xLiez

Berichten: 1894
Geregistreerd: 11-08-14
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 13:43

Samir schreef:
Ik niet, ik heb wel het programma jonge paarden bij Dressuurnatuurlijk. Dat voelt voor ons heel fijn. :)


Ja die wil ik ook graag doen maar helaas is die al maanden niet open |(

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-24 15:07

xLiez schreef:
Zijn er hier mensen die TRT method volgen/hebben? Het is nu voor 250 en ik twijfel enorm. Is het echt wat? Ik heb gewoon les met mijn jonkie maar wil ook graag zelf meer kennis op doen!



Ja heb hem, nu ik er ook les in krijg van iemand vind ik het nog leuker. Vond het met alleen online filmpjes kijken toch nog lastig om in de praktijk te brengen.

DDDara
Berichten: 989
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 17:31

xLiez schreef:
Zijn er hier mensen die TRT method volgen/hebben? Het is nu voor 250 en ik twijfel enorm. Is het echt wat? Ik heb gewoon les met mijn jonkie maar wil ook graag zelf meer kennis op doen!


Ik heb hem en vind het erg leuk, makkelijk uit te voeren, de uitleg is echt heel duidelijk kan bijna niet mis gaan. Het zijn mooie korte filmpjes waardoor je steeds kleine stapjes verder kan.
Voor 280 kan je geloof ik al zijn programma's krijgen, die heb ik dus.

Sababber

Berichten: 2696
Geregistreerd: 21-09-11
Woonplaats: Living on the edge of Brabant

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:44

Ik heb TRT method, ik haal er inspiratie uit net als bij andere trainingen. Ik neem er uit mee wat bij ons past en sommige dingen laat ik links liggen of doe ik op een andere manier.

Prop heb ik bijvoorbeeld wel leren inparkeren maar die draait veel minder met zijn achterhand. Ik vind dat gedraai met de achterhand aardig belastend voor zo’n jong dier. Hij snapt dat hij met zijn schoft bij mij moet staan, zonder zijn achterhand naar me toe te draaien. Ik oefenen het ook niet tegen de muur, want echt niet elk paard stopt daar is mijn eigen ervaring. Ik vind het een hele nuttige training, maar ik blijf wel kritisch of ik Tristan zijn manier het beste vind.