Precies twee jaar geleden kocht ik Caro als groen, gevoelig en vlot 5 jarig paard wat nog maar een maand in handen was. Een hele uitdaging voor mij want ik had nog nooit een paard opgeleid. Samen hebben we elkaar leren kennen, werkmethodes uitgeprobeerd en veel verschillende lessen genomen en nu vond ik ons zover om de stap te nemen en te doen waar ik altijd van gedroomd hebt met een eigen paard: Samen uitstapjes maken!
Vrijdag hebben we Caro en vriendje Macho ingeladen en gingen we op weg naar Landgoed de Utrecht (in Brabant). We hadden een wei gehuurd op een camping en sliepen zelf in een logeerwagen direct naast de wei. Na alles uitgepakt te hebben, zijn we een klein stukje gaan wandelen want toen was het al aardig heet.

Zaterdag zijn we vroeg opgestaan om eerst met Macho te gaan mennen, en wat heeft die pony genoten (en ik ook)! Wij hebben deze sulky nog maar 3 weken in gebruik, maar gelukkig is hij er vlot mee weg.

Daarna was Caro aan de beurt, ze vond het super spannend om zonder Macho op pad te gaan in deze onbekende omgeving en heeft veel gehinnikt. Maar ze heeft verder geen stap verkeerd gezet en voelde relaxt genoeg om fijn te kunnen draven en galopperen.

Zondag kwam er een vriendin langs en mochten de paarden samen mee. En wat heeft iedereen genoten! Caro was duidelijk relaxter en liep langzaam zodat Macho het beter kon bijhouden.

Lekker rollen na afloop

Hopelijk mogen we dit nog veel vaker doen!