Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rivendell

Berichten: 6847
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 00:15

Ik had alweer ruzie op fb. Ik zei dat honden minder schapen per hond doden, dan wolven.
En dat hekken niet werken. Maar ja, ik was de domme wolvenhater

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 08:30

Hoeveel bewijs wil je hebben?

Afbeelding

Bron: geen wolf.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:10

Dat dus mellow.

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:12

Zichtmelding gisteravond Scharsterbrug Huisterheide Frl

Citaat:
7 mei 2024
Tijd: 22.45 uur
Wolf gezien tussen Huisterheide (Sint Nicholaasga en Scharsterbrug). Stak heel rustig de weg over.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:15


tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:18

Zichtmelding Makkinga, weliswaar gisternacht.

Citaat:
7 mei 2024
Tijd: 00:05 uur
Wolf gespot in Makkinga, tegenover Prikkedam 6.
Hij liep langs de bosrand vanaf de weg verder het bouwland in.

Graag zichtmeldingen en aanvallen zsm doorgeven via 06-26952282. Sla dit nummer aub op in uw telefoon.
Dit nummer wordt alleen gebruikt via WhatsApp of SMS.

Blijf aub de zichtmeldingen doorgeven. U helpt hier dierenhouders enorm mee!

Dit nummer wordt alleen gebruikt middels WhatsApp of SMS. Bellen heeft geen zin.

Afbeelding

Bron meldingen wolven in Westerveld
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6721468253

tienus63

Berichten: 12156
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:26

Zichtmelding Gooreind (B)

Citaat:
Gooreind België
07-05-2024
Gisteren gezien in Gooreind na de melding van St Job

meldingen graag zo snel mogelijk naar ons nummer wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889 via WhatsApp

#geenwolf

Afbeelding

Bron geen wolf
https://m.facebook.com/groups/933854610 ... tid=WC7FNe

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:28

Rivendell schreef:
Ik had alweer ruzie op fb. Ik zei dat honden minder schapen per hond doden, dan wolven.
En dat hekken niet werken. Maar ja, ik was de domme wolvenhater


Gewoon iedere keer de prediationmap link droppen, staat alles zwart op wit. DNA bevestigd door Bij12 dan zijn ze gauw uitgepraat.

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:34

Belgie was zo rustig.
Waar komen die ineens vandaan, waren er toch nog maar 3?

Rivendell

Berichten: 6847
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 09:51

Elisa2 schreef:
Gewoon iedere keer de prediationmap link droppen, staat alles zwart op wit. DNA bevestigd door Bij12 dan zijn ze gauw uitgepraat.


Heb jij daar een link van?

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:05

DuoPenotti schreef:
Echt, denken jullie dat echt dat een groot deel van de Nederlanders eens duidelijk zouden zien dat er merries die aan het bevallen zijn worden verscheurd ze gewoon de schouders ophalen?

Ik geloof dat niet....
Het is gewoon niet weten dat dit gebeurt.
Net als dat ze denken hekje erom en klaar, want dat zeggen de "experts" immers toch.

Mensen willen het niet zien. Hoeveel mensen beseffen hoe hun stukje vlees op hun bord komt?
Net zoals zuivel. Mensen spreken schande dat kalfjes na geboorte bij hun moeders weg worden gehaald, maar ze drinken geen glas minder melk of eten geen plak kaas minder. Wel is iedereen boos als dat duurder wordt door alle extra regels die extra investeringen vragen (terwijl er al vreselijk veel onder kostprijs wordt geproduceerd).
Dus ik denk dat mensen onder het mom van het is natuur gewoon hun kop in het zand steken zolang het niet bij hun om de hoek is. En helaas wonen de meeste mensen nog steeds in de grote steden in het westen van het land.

Mellow schreef:
Hoeveel bewijs wil je hebben?

[ [url=m/LzNTVv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron: geen wolf.

Pffff.... dat is vanaf hier 2 dorpen verderop....

Elisa2 schreef:
Rivendell schreef:
Ik had alweer ruzie op fb. Ik zei dat honden minder schapen per hond doden, dan wolven.
En dat hekken niet werken. Maar ja, ik was de domme wolvenhater


Gewoon iedere keer de prediationmap link droppen, staat alles zwart op wit. DNA bevestigd door Bij12 dan zijn ze gauw uitgepraat.

Ik denk dat in aantallen honden wel meer schapen doden dan wolven (er zijn tenslotte veel meer honden dan wolven), maar inderdaad is het aantal dode schapen per wolf wel hoger dan per hond.

Wat betreft de informatie van BIJ12 zou het fijn zijn als die actueler is. Het duurt al een week voor de verdenking online staat. Vervolgens nog weken tot maanden tot het resultaat van het DNA-onderzoek of het een wolf is bekend is. En daarna nog een eeuwigheid welke wolf het is geweest.

Ik blijf het echt bizar vinden hoe mensen denken dat we natuur kunnen creëren door in een volledig gecultiveerd landschap een dier als de wolf gewoon zijn gang te laten gaan zonder enige vorm van beheer. Echt...

Loretta
Berichten: 8808
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:48

Mellow schreef:
Hoeveel bewijs wil je hebben?

[ [url=m/LzNTVv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bron: geen wolf.


Zonder filmpje geloven de pro wolvers het niet en zullen ze er alles aan doen om de wolfwerenheid van het raster in twijfel te trekken.

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 10:53

Ja en als je dan wel filmt vragen ze weer waarom je filmt. Trieste wereld is het geworden zo.

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:00

Raster zal wel een halve centimeter te laag zijn ofzo.
Of nu komen ze aan met dat 120 te laag is (terwijl ze normaal dus zeggen dat het werk).

Op die Bescherm je vee Facebook, staat een gedeelde post van Annemieke van Straaten. Staatsbosbeheer die hun schapen niet beschermd hebben staan op de Sallandse Heuvelrug.
Amper reacties, niemand die nu hard roept.
Scroll je verder en staat er een weide van een particulier, worden die afgeslacht.
8)7

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-24 11:26

Gister op zowel IG als FB die man die met zn hond de wolf filmt.

Hij doet toch niks.
Wilt alleen maar spelen.
Jij loopt in zijn huis.
Wat nou kl#tebeest, je bent zelf ....
Enz enz enz

Oh ja mensen doen meer dieren blabla slacht blabla.

Het gewonelijke riedeltje.

Kon wel janken.

Skessa_
Berichten: 10694
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:33

Onali schreef:
Gister op zowel IG als FB die man die met zn hond de wolf filmt.

Hij doet toch niks.
Wilt alleen maar spelen.
Jij loopt in zijn huis.
Wat nou kl#tebeest, je bent zelf ....
Enz enz enz

Oh ja mensen doen meer dieren blabla slacht blabla.

Het gewonelijke riedeltje.

Kon wel janken.


Totdat die wolf m ineens grijpt tijdens t spelen. Ergens mag je hopen dat zoiets gebeurd bij van de onnozele. Terwijl het onwijs zielig is voor de hond zelf -O-

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:34

Onali schreef:
Gister op zowel IG als FB die man die met zn hond de wolf filmt.

Hij doet toch niks.
Wilt alleen maar spelen.
Jij loopt in zijn huis.
Wat nou kl#tebeest, je bent zelf ....
Enz enz enz

Oh ja mensen doen meer dieren blabla slacht blabla.

Het gewonelijke riedeltje.

Kon wel janken.


Ja, ze zeggen dat de wolf wil spelen. Maar roofdieren kunnen in een seconde van spel naar aanval gaan, en hoe houd je hem dan nog tegen ?
Dat wordt helemaal niet ingezien of erkent. Er is geen enkel begrip of inlevingsvermogen.
Laatst bijgewerkt door sterregoud op 08-05-24 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 30005
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:36

Maar nog zal het dan wel goed gepraat worden.
Want te druk in het bos of weet ik wat.
Ik snap het echt niet...

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:40

Bij meldingen geen wolf had een vrouw geschreven dat in het bosje achter haar huis nu al 8 keer een niet schuwe wolf was gesignaleerd. Gisteren weer een melding daar. Zij gaf aan enkel bewapend op pad te gaan ( hierdoor is haar melding ook snel verdwenen van Facebook , ).
Maar wat moet je ? De hond enkel in de tuin uitlaten ? Het eerste korte rondje bij haar huis, is dus nu al wolvengebied…

Nyaleti

Berichten: 6309
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:43

Nou bizar inderdaad!
Maar ik vermoed dat veel mensen bewust een plaat voor de kop houden hoor. Je moet toch in zien dat dit niet oké is en ook geen natuurlijk gedrag?

Sterregoud: nja bewapend kan heel veel betekenen toch? Echt niemand gaat oprecht met een geweer op pad, dat geloof ik echt niet. (Mensen van een schietvereniging of met een jachtvergunning weten juist hoe dom het is en dat àlles geregistreerd staat op hun naam. Wie een illegaal wapen heeft liggen gaat dat echt niet online zetten).
Misschien een longeerzweep ofzo? Of toeter, weet ik het.

sterregoud
Berichten: 1878
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:46

Dat bedoel ik ook niet, in ieder geval met toeter. En ik dacht ook iets van een spray.

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 11:53

Rivendell schreef:
Elisa2 schreef:
Gewoon iedere keer de prediationmap link droppen, staat alles zwart op wit. DNA bevestigd door Bij12 dan zijn ze gauw uitgepraat.


Heb jij daar een link van?

https://ep-map.com/

Wintu

Berichten: 3106
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:02

BrankaZ schreef:
Mensen willen het niet zien. Hoeveel mensen beseffen hoe hun stukje vlees op hun bord komt?
Net zoals zuivel. Mensen spreken schande dat kalfjes na geboorte bij hun moeders weg worden gehaald, maar ze drinken geen glas minder melk of eten geen plak kaas minder. Wel is iedereen boos als dat duurder wordt door alle extra regels die extra investeringen vragen (terwijl er al vreselijk veel onder kostprijs wordt geproduceerd).
Dus ik denk dat mensen onder het mom van het is natuur gewoon hun kop in het zand steken zolang het niet bij hun om de hoek is. En helaas wonen de meeste mensen nog steeds in de grote steden in het westen van het land.

Mensen zijn wat dat betreft zo hypocriet als wat, maar wel gelijk overal de slacht bij halen als het om de wolf gaat, maar zelf nog een kiloknaller naar binnen werken (uitzonderingen daargelaten). Zelfde als je anti wolf bent, ben je gelijk pro kiloknaller schijnbaar en vind je misstanden in slachthuizen ok.
Ik eet gewoon vlees, maar weet precies waar mijn vlees vandaan komt, dat het niet in een slachtproductielijn heeft gezeten. Zuivel vind ik lastiger, ik haal het vaak van de lokale boer, die verkopen eigen yoghurt en dergelijke of melk van kalverliefde.
Als mensen maar iets bewuster zouden gaan eten en eens tevreden zouden zijn met iets minder vlees en bereid zouden zijn om kwaliteit boven kwantiteit te stellen en niet vinden dat ze overal maar recht op hebben.


BrankaZ schreef:
Ik blijf het echt bizar vinden hoe mensen denken dat we natuur kunnen creëren door in een volledig gecultiveerd landschap een dier als de wolf gewoon zijn gang te laten gaan zonder enige vorm van beheer. Echt...


Nou dat, hetzelfde als met de niet schuwe wolf, dat Lelyveld dan boos wordt. Dan denk ik, ben je dan zo wereldvreemd, dat je dat niet ziet aankomen?
Mensen zijn over het algemeen zo dom en hebben echt over schijt aan als het om dieren gaat. Lessen kon men toch trekken dat men en masse het vee in gebieden voert, gewoon de rustgebieden in trekt. Bij onze herten en geiten wordt zo vaak brood over het hek gesodemietert, ondanks bordjes en waarschuwingen, heb nu weer een geit met pensverzuring, schijtziek word ik van mensen. Maar ze hebben er recht op vinden ze, als zij maar lol hebben en een Lelyveld is schijnbaar met dat soort mensen niet bekend, naieve vent.

BrankaZ

Berichten: 3896
Geregistreerd: 11-11-05
Woonplaats: Odoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 12:10

Ik hou mijn vingers gekruist want met mijn paarden gaat het tot nu toe nog goed. Maar het bordje niet voeren ligt wel klaar. Maar zolang het niet nodig is hang ik het niet op, want dat brengt mensen juist op ideeën. Raar maar waar. Roep maar eens: denk niet aan een roze olifant en iedereen ziet die voor zich :+

En hoe dom mensen zijn blijkt wel uit het feit dat er bordjes opgehangen moeten worden aan de rand van het bos om mensen erop te wijzen dat ze hun honden aangelijnd moeten houden i.v.m. de reeën die nu jongen hebben en in de winter omdat ze dan al zo weinig schuilplekken en voedsel hebben.
Bos grenst overigens aan de Schapenheide waar wolven gebruik hebben gemaakt van het 'lopend buffet'.

Elisa2

Berichten: 37592
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 13:26

Ik weet niet of dom het goede woord is, dat klinkt vrij denigrerend.

Ik denk dat sommige mensen gewoon vrij ver van de natuur af staan, en het hypocriete en het bijhalen van de slacht vind ik zelf ook vervelend. Vooral dat veel mensen lijken te denken dat de meeste weidedieren uiteindelijk voor de slacht bestemd zijn. Terwijl dit niet zo is.

En men schreeuwt dat boeren hun dieren een beter leven moeten geven, maar dat begint met meer buiten staan wat dan weer niet kan door de wolf enz. enz. De logica ontbreekt omdat ze maar wat roepen vaak en totaal niet goed geinformeerd zijn.