Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 30076
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:35

Ik denk idd dat het beide kanten op kan, hij schrikt en rent weg.
Of hoe voelt zich in het nauw en valt aan.
Of schrikt de eerste keer en de volgende keer valt hij een passant aan want die tweebenige doen pijn....

Nyaleti

Berichten: 6321
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 09:49

Op wolven weet ik niet. Op olifanten in Afrika wordt het wel gedaan (met iets wat groter dan een paintball geweer). Met dus het gevaar dat als je die daarna tegen komt, te voet of in de auto, ze enorm pissed zijn. Gebeuren veel ongelukken door.

Of het bij leeuwen en luipaarden wordt gedaan (iets meer te vergelijken met een wolf) weet ik niet. Denk het niet want een leeuw valt je aan bij teveel triggers. In een nood situatie kun je dan ook geen waarschuwing shot doen want dan vat ie je sowieso.

Ik vraag me af hoe ze het gaan doen. Duidelijk in zicht staan van hey deze pijnprikkel komt van een mens? Want dan kan het ook omdraaien en dus inderdaad, hey jij als mens blijft me pijn doen. Nu zorg ik er voor dat ik eerder ben en pak ik je.

rien10
Berichten: 14797
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 10:02

DubbelFun schreef:
Persoonlijk denk ik dat als er een wolf met een zichtbare forse paarse vlek op zijn vacht zichtbaar wordt dat 'iedereen' meteen weet met wat voor wolf je te maken hebt; voor jagers duidelijk dat het deze is die echt geschoten moet worden en voor fotograven minder interessant om vast te leggen.

Dat vind ik ook

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:26

Als er in een dierentuin een roofdier ontsnapt schieten ze het dier dood in plaats van verdoven. Dat zou te lang duren en gevaarlijk zijn heb ik begrepen. Een lege verfcapsule zou dan wel de juiste invloed hebben?

Ik hoop dat ze snel gaan beginnen om te kijken of het werkt. Voordat het weer verboden wordt.

rien10
Berichten: 14797
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 13:49

Lanoca schreef:
Als er in een dierentuin een roofdier ontsnapt schieten ze het dier dood in plaats van verdoven. Dat zou te lang duren en gevaarlijk zijn heb ik begrepen. Een lege verfcapsule zou dan wel de juiste invloed hebben?

Ik hoop dat ze snel gaan beginnen om te kijken of het werkt. Voordat het weer verboden wordt.

Niet altijd. Ik weet van twee gevallen waarbij er verdoofd is, in plaats van gedood.

DubbelFun

Berichten: 88832
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 16:41

Zal ook te maken hebben met de waarde van het dier (fok), de stress, leeftijd etc.

Nyaleti

Berichten: 6321
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 16:57

rien10 schreef:
Lanoca schreef:
Als er in een dierentuin een roofdier ontsnapt schieten ze het dier dood in plaats van verdoven. Dat zou te lang duren en gevaarlijk zijn heb ik begrepen. Een lege verfcapsule zou dan wel de juiste invloed hebben?

Ik hoop dat ze snel gaan beginnen om te kijken of het werkt. Voordat het weer verboden wordt.

Niet altijd. Ik weet van twee gevallen waarbij er verdoofd is, in plaats van gedood.



Verdoven is altijd de eerste optie.

Optie 2 is doodschieten. Is aantal jaar terug wel in Nederland gedaan geloof ik, weet even niet meer wat voor dier.
Dat had toen oa te maken met dat het dier te hoog in z'n stress zat en door de adrenaline de narcose niet voldoende werkte.

Nyaleti

Berichten: 6321
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:11

Blijven hier in de buurt hangen..
Iets minder chill dat het denk ik 2 verschillende zijn.

Citaat:
Nieuwkerk Noord-Brabant
04-05-2024

Mogelijk een wolf gezien in Nieuwkerk. Exacte locatie niet bekend.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf
(D)

Afbeelding

Afbeelding



Citaat:
Oostelbeers Noord-Brabant
03-05-2024

Melding van gisteren wolf gezien bij Baest in Oostelbeers. Verder geen details bekend.


Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

(D)

Afbeelding

DubbelFun

Berichten: 88832
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:45

Wat staat die hoog op zijn poten?? Nog een jong dier ??

DuoPenotti

Berichten: 30076
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:49

Is dat een hybride met een eend?

Wat een bijzonder beest

Nyaleti

Berichten: 6321
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 18:56

DuoPenotti schreef:
Is dat een hybride met een eend?

Wat een bijzonder beest



:')

Veel reacties of het geen goudjakhals is maar daar is ie echt te groot voor. Op Facebook staat ook nog een filmpje.
Misschien jongen van vorig jaar die nog zoekende zijn? Geen idee hoe en wanneer dat zit bij wolven.

Dit is dus een volledig nieuwe regio waar ze gezien zijn. Mensen hebben echt géén idee over de schade die ze aan richten en weten ook niet waar te melden.. -O-
Denk vooral dat de Paardenhouders op de hoogte zijn

Hannanasjuh
Berichten: 269
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:30

Ik denk en jong dier van vorig jaar? Op zoek naar een eigen territorium?

Echt super poedersuiker. We wouden net een bod gaan doen op een huis in die streek waar de paarden erbij kunnen komen te staan -O- ik weet nu even niet of ik dat nog wel wil...

Sjolvir

Berichten: 25298
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:47

Hannanasjuh schreef:
Ik denk en jong dier van vorig jaar? Op zoek naar een eigen territorium?

Echt super poedersuiker. We wouden net een bod gaan doen op een huis in die streek waar de paarden erbij kunnen komen te staan -O- ik weet nu even niet of ik dat nog wel wil...


Even heel simplistishc, maar daar zou ik geen rekening mee houden, overal waar ie nu niet zit, zit ie straks ook wel denk ik zo. Of je moet op Texel gaan zitten.. en hopen dat er niet een drachtige teef gaat wadlopen...

Hannanasjuh
Berichten: 269
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 19:53

Ja ik snap wat je zegt. Maar eventueel verhuis in naar Zeeland terug(daar kom ik vandaan) ik verwacht dat ze daar nog wel even weg blijven.
Of ik ga emigreren. Plannen die ook al een tijdje rond zweven maar nooit echt op doorgepakt heb. Dat zou wel de keuze voor geen/wel wolf in de omgeving flink kunnen beïnvloeden natuurlijk.

Ik vind het ook geen probleem om wolf werend hekwerk te plaatsen maar die lijken ook niet echt werkzaam te zijn.

Nyaleti

Berichten: 6321
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 20:18

Nyaleti schreef:
DuoPenotti schreef:
Is dat een hybride met een eend?

Wat een bijzonder beest



:')

Veel reacties of het geen goudjakhals is maar daar is ie echt te groot voor. Op Facebook staat ook nog een filmpje.
Misschien jongen van vorig jaar die nog zoekende zijn? Geen idee hoe en wanneer dat zit bij wolven.

Dit is dus een volledig nieuwe regio waar ze gezien zijn. Mensen hebben echt géén idee over de schade die ze aan richten en weten ook niet waar te melden.. -O-
Denk vooral dat de Paardenhouders op de hoogte zijn



Bericht van in Nieuwkerke (Goirle) is nu ook verwijderd van de pagina waar het originele bericht stond. Teveel heisa. Openbare groep dus direct wat reacties met "kogel door de kop".
Heel jammer weer want de volgende gaat geen melding meer doen.. gelukkig heeft toch iemand GeenWolf getipt.

Mellow

Berichten: 6515
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 22:33

Oldeholtwolde.
Afbeelding


Wij woonden "aan de rand" van het "wolvengebied" maar ze trekken nu dus verder en zitten er nu dus wel in. Hemelsbreed 2 km bij ons vandaan...

Pommier
Berichten: 3380
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 00:18

https://dierenparkamersfoort.nl/samenle ... nederland/

Zo jammer, dat dit soort berichtgeving de wereld in wordt gestuurd. Je zou verwachten dat een dierenpark die notabene zelf wolven meer kennis zou hebben.

Citaat:
Soms staan ook schapen, geiten en koeien op het menu. Sommige boeren zijn daarom boos.

Schapen ’s avonds binnen zetten, hekken en schrikdraad rondom weilanden plaatsen kunnen al een verschil maken.


Als een hek en stroomdraad helpt, hoe kan het dan dat bij jullie wolven ontsnapten een paar jaar terug?

Citaat:
Ook zijn er nog steeds mensen die bang zijn voor de wolf. Terecht? Nee, jij en ik hoeven niet bang te zijn! De grote boze wolf in sprookjes bestaat niet. De wolf is net een wilde hond, alleen veel banger, waardoor het dier jou en mij met rust laat. Wolven zijn niet gevaarlijk, zolang we hen de ruimte geven die zij nodig hebben.


Dat is uit de praktijk ook echt gebleken, nieuws uit Ermelo gemist?

Citaat:
Laat je hond dus niet loslopen in gebieden waar ook wolven voorkomen. Dan gebeurt er niks.


Nee, want ze achtervolgen nu ook geen honden?

Citaat:
Wolven zijn schuw. Dit betekent dat zij zich eerder terugtrekken dan het onbekende opzoeken. Dus als jij een wolf tegenkomt, blijf rustig en laat de wolf met rust. Dan trekt de wolf zich vanzelf terug


Genoeg bewijs dat dit dus niet het geval is.

Lanoca
Berichten: 395
Geregistreerd: 09-02-18

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 01:39

Bovenstaande link gaat naar een foldertje geschreven door een balkon deskundige. Jammer van het papier waar het opgedrukt is.

Skessa_
Berichten: 10701
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 08:33


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34762
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:31

Wbt wonen in wolven gebied, ik zouden daar idd minder naar kijken. Midden op de Veluwe of bij het DFW zou ik zelf niet doen. Maar in de Achterhoek, of ander landelijk gebied zou ik nog best met paarden durven zitten. Op Texel gaan ze niet komen daar kun je niet lopend of zwemmend heen. Stroming is veel te sterk.

Hannanasjuh
Berichten: 269
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 09:46

Ja na een nachtje slapen erover gaan we er toch wel voor. Vooral ook met de gedachte dat we ze dan snachts binnen kunnen zetten en de omheining aan kunnen pakken. Nu op onze huur plek kan dat niet en grote kans dat ze daar toch ook gaan komen. Emigreren dan toch nog maar even uitstellen, alhoewel dit ook een soort emigreren wordt:+

Welke omheining of andere methodes heeft zich ondertussen een beetje bewezen? Ik weet dat als een wolf echt wilt er niks helpt maar gaan zitten wachten tot er wat gebeurt vind ik ook het andere uiterste.

gillian

Berichten: 4431
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:01

Die blog van dierenpark Amersfoort heb ik op gereageerd.
Wat een bullshit zeg. Zoveel wat gewoon niet waar is.

Hannanasjuh
Berichten: 269
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:10

gillian schreef:
Die blog van dierenpark Amersfoort heb ik op gereageerd.
Wat een bullshit zeg. Zoveel wat gewoon niet waar is.


Het is ook geschreven door een dierverzorger. Ik heb zelf ook die achtergrond en daar leer je echt zeer weinig over de gedragingen of hoe ze echt in het wild zijn. Het lijkt dus vooral vanuit een trots en geromantiseerd beeld te zijn geschreven vanuit zijn beroep.

Macs

Berichten: 7649
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:13

Hannanasjuh schreef:
gillian schreef:
Die blog van dierenpark Amersfoort heb ik op gereageerd.
Wat een bullshit zeg. Zoveel wat gewoon niet waar is.


Het is ook geschreven door een dierverzorger. Ik heb zelf ook die achtergrond en daar leer je echt zeer weinig over de gedragingen of hoe ze echt in het wild zijn. Het lijkt dus vooral vanuit een trots en geromantiseerd beeld te zijn geschreven vanuit zijn beroep.

Dat ligt natuurlijk helemaal aan de gevolgde opleiding(en)

DuoPenotti

Berichten: 30076
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-24 10:15

Als je ziet wat de landelijke ecologen wolven experts zeggen zou je idd kunnen concluderen dat ze weinig leren over gedrag en al helemaal niets leren van wat er om hen heen gebeurt...