Praten met pony’s!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Praten met pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 14:11

Sinds vorige week heb ik, na 5 jaar paardloos, weer eigen pony’s. Via een FB groep vond ik 2 leuke broertjes van 85 cm en kreeg ze niet meer uit m’n hoofd. Dus afgelopen zaterdag verhuisden ze van Drenthe naar Brabant.


Afbeelding


In mijn vrije tijd vind ik het leuk om energetisch af te stemmen op dieren en met ze te ‘kletsen’. Ik gebruik hiervoor een biotensor; een soort pendel. Maar voor mij werkt het meer als een antenne.

In het dagelijks leven heb ik volle ‘mensen-praktijk’, waar ik NEI sessies geef. Dieren help ik als er vraag komt vanuit mijn persoonlijke kring. Zo heb ik al honden, katten, paarden, gekko’s, kippen, hamsters en hun baasjes geholpen.

Nu leek het me leuk om te delen wat Rocky en Caballo te vertellen hebben!

Mijn eerste contact met ze was via een foto. Ik heb gekeken of ze qua karakter een match met mij en de andere eigenaar zijn. En of ze konden aarden onze locatie (dat is namelijk een camping).

Ze vertelden beiden dat ze heel veel zin hebben om iets te gaan doen. Dat ze nu weinig aandacht kregen en veel te weinig beweging. Ook een dubbelspan zagen ze in de toekomst wel zitten samen

Mijn man heeft ze opgehaald en na een lange reis konden ze lekker gras eten in hun tijdelijke weitje. ‘s Avonds vroeg ik hoe het met ze ging.

Caballo vertelde me dat het toch wel een pittige reis geweest en dat hij rust nodig had om los te komen van zijn vorige thuis. Hij vroeg aan me of we wilden zorgen dat er niet teveel mensen in zijn buurt kwamen; “Daar heb ik helemaal geen zin in, geef me even een weekje”. Een wandelingetje vond hij prima, maar wel samen met zn broertje.

Rocky vertelde dat hij nog een beetje bang was van mensen. Omdat hij als veulen erg hardhandig is behandeld door zijn eigenaar, nadat hij bij zijn moeder weggehaald is. “Ik ben nog erg op m’n hoede” zei hij. "Ik moet nog leren dat er ook aardige mensen zijn en ik nu vooral heel veel zachtheid nodig”.

Afgelopen donderdag had ik ze los gelaten op het veld en gevraagd hoe het nu met ze ging.



Afbeelding


Caballo zei dat hij het helemaal niet leuk vond in het weitje waar ze nu staan. “ik vind het veel te klein, ik heb echt meer ruimte nodig”, Hij voelt zich zo begrensd en vroeg ik of ik daar iets aan kan veranderen?
Ik heb hem laten zien dat we bezig zijn met het hekwerk van de grote wei en dat hij nog even moest wachten. Hij leek daar wel tevreden mee en accepteert het voor nu.

Hij vond het wel fijn dat ik hem niet veroordeelde op zijn gedrag, alle nieuwe mensen geven hem nog wel wat onrust.

Rocky vertelde dat hij echt al stappen heeft gemaakt! “ik kan me steeds makkelijker overgeven aan menselijk contact en ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig. Mijn zelfvertrouwen is echt al wat gegroeid!” Hij heeft eigenlijk nooit eerder liefde van mensen ervaren. Dat geeft hem best een ontspannen gevoel “Mijn mening over mensen is al een beetje aan het veranderen!”

Ik vind het zelf heel leuk om te horen dat ze beiden zo’n persoonlijk proces doormaken.

Ben benieuwd of jullie het ook leuk vinden om te lezen!

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Praten met pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:13

Ik geloof prima dat mensen zich kunnen afstemmen op een dier en zo zijn gedrag kunnen "lezen" en vrij veel aan de weet kunnen komen over de gemoedstoestand van dat dier op dat moment. Maar praten in volzinnen en een oordeel over verschillende mensen, dat gaat er bij mij niet in.
Oprecht vind ik het fijn dat jij je over de ponies ontfermd hebt. Ik ga er ook een eind in mee dat je goed kan lezen wat hun behoefte is op dit moment. Maar een dialoog over de vorderingen van de verbouwing? Nou, nee. Daar ga ik niet in mee.

Earth

Berichten: 7918
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Praten met pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:30

Ik vind het ook wel een lief idee maar ik denk dat het vooral jouw brein is die de invulling maakt op het gedrag wat je terug krijgt van de pony's. Als je echt met dieren kunt praten was je waarschijnlijk wereldberoemd geweest ;) Maar als dit voor jou werkt is dit natuurlijk mooi :)

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Re: Praten met pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 15:35

ze praten ook niet in volzinnen. Maar ik vertaal het zodat het begrijpbaar word voor mensen. In ‘mensentaal’ dus.

rien10
Berichten: 14700
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 15:37

bevertje schreef:
ze praten ook niet in volzinnen. Maar ik vertaal het zodat het begrijpbaar word voor mensen. In ‘mensentaal’ dus.

Eigenlijk interpreteer je dus -zoals ik ook al uitlegde- wat je ponies uitstralen.
Je leest je ponies, begrijpt hun behoeften. Daarvan maak je volzinnen.

Shenavallie
Berichten: 11579
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 16:38

Hebben ze ooit al eens voor een menwagen gelopen voordat ze bij jou kwamen? Anders vraag ik me namelijk af hoe ze kunnen weten wat dat is. Verder ga ik qua gedachten met rien10 mee. We vullen als mens heel veel zelf in, maar het is uiteindelijk een vorm van lichaamstaal/uitstraling lezen.

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Re: Praten met pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-23 20:38

@Rien10 ja zo kun je het inderdaad zien! Voor mij is het lezen van de energie. Dat is dan niet perse verbonden met dit moment.

@Shenavallie Nee ze hebben er nog nooit voor gestaan. Dus ze weten het het inderdaad niet vanuit ervaring. Eigenlijk stem ik gewoon af of de frequentie matcht.

Anastasia24

Berichten: 2712
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 21:47

Je hebt leuke ponies ts, hopelijk staan ze goed op die camping met een weiland waar ze lekker los kunnen banjeren met niet teveel gras of kinderen.. Voor de rest; als jij zo kan uitzoeken hoe je dier zich over het algemeen voelt, vooral doen natuurlijk, mensen kunnen dieren goed lezen als ze erop letten(heb je geen antenne voor nodig, :+ ) dus ik hoop dat je ook vooral naar de fysieke signalen blijft kijken en niet volledig uitgaat van wat je hoort(?) (Voelt? De antenne aangeeft?), daar zie ik helaas vaak wel wat misverstanden.

bevertje

Berichten: 723
Geregistreerd: 21-10-03

Re: Praten met pony’s!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-23 10:55

@Anastasia24 leuk dat je reageert! Het een sluit het ander gelukkig niet uit
Uiteindelijk is het allemaal gewoon informatie.