Waar begin ik überhaupt met dit verhaal

Een jaar geleden was ik op zoek naar een maatje voor mijn dressuurpaard, ik kwam toen uit bij een zielig hoopje mini pony die een soort kleine versie van mijn paard was (qua kleur, niet qua problemen

Afgelopen juni opende ik officieel een stichting. Bibi's Mini Rescue, een non-profit organisatie

Ik run een 'Kids Educational Program' waar ik elke vrijdag tijdens vakanties de kinderen een ochtend meeneem op de rescue. Wat houdt de zorg voor een pony in? Welke kosten zijn daaraan verbonden? Hoe benader je een dier (met een trauma)? We voeren de ponies samen, doen quizzen, poetsen en wandelen. Ze vinden het fantastisch!
Vandaag was een grote dag want ik heb weer 2 nieuwe mini ponies opgehaald! Een drachtige merrie genaamd Sassy en een blind hengstje genaamd Spot. Spot zal moeten worden gecastreerd maar voordat dat kan moet hij eerst aansterken, hij is ernstig ondervoed. Sassy is drachtig maar geen idee hoe lang, ook de leeftijd van beide is onbekend. Spot is erg aan Sassy gehecht omdat hij natuurlijk niet kan zien, dat zij drachtig is had natuurlijk niet moeten gebeuren, want fokken met mini ponies creëert alleen maar meer problemen. Maar goed, nu moeten we dealen met de kaarten die we hebben!
Aankomende maanden zullen ze hun dierenarts bezoeken, tandarts bezoek en hoefsmid bezoek hebben. Ook zullen ze moeten aansterken en wennen aan een nieuw dieet. Ik heb in deze korte tijd al wel geleerd dat je niet te snel kan gaan met dieren die (ernstig) verwaarloosd zijn. Alles moet stapje voor stapje, hun lijfje kan niet ineens 5 grote veranderingen aan.

Nou respect als je het allemaal hebt gelezen, dit is oprecht het 'project' in mijn leven waar ik mega trots op ben, zoveel energie van krijg, zoveel emoties losmaakt bij zoveel mensen. Ik voel me een bevoorrecht mens dat ik in de positie ben om dit te doen, met de steun van mijn man, en dat onze baby mag opgroeien tussen de paarden en boerderij dieren

Geniet van de foto's! En vergeet ons niet te volgen op insta en/of Facebook! @Bibisminirescue
Vragen? Stel ze! Vind ik leuk!
We beginnen met Chico

Chico en Bibi

Bibi bij de tandarts - ze heeft ernstige gebitsproblemen en moet 2 a 3 keer per jaar behandeld worden

Tijdens het Kids Educational Program

Met mijn dochtertje

Met mijn paard Action!

Merchandise voor de rescue!

Spot! Vandaag aangekomen!

Sassy ook vandaag aangekomen in de rescue!

Onze photoshoot opzet voor het Fall Event van Bibi's Mini Rescue!

En ons prachtige logo met Chico in het midden

Bedankt voor het kijken en lezen!