(Ziek?) paard staat nog te koop, al nieuw paard kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: (Ziek?) paard staat nog te koop, al nieuw paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:05

Ik heb alleen de beginpost gelezen maar heb je je paard laten keuren? Anders zou je het evt nog op een verborgen gebrek kunnen gooien.
Maar ik vind het oneerlijk om een ander op te zadelen met jouw zieke paard. Je hebt het paard nou eenmaal gekocht en dus vind ik het niet eerlijk tegenover de ander om hem of haar de handel in te gooien en al helemaal niet aan PZB te "doneren". Wie gaat jou garanderen, dat PZB of een handelaar het eerlijke verhaal gaat vertellen?

Als ik dan naar mijn eigen situatie kijk. Ik heb vorig jaar een kat geadopteerd uit het asiel die onderliggende kwaaltjes blijkt te hebben wat mij niet is verteld. Asiel heeft mij aangeboden om haar terug te nemen maar niemand kan mij garanderen dat er het hele verhaal wordt verteld.

Ik zou haar/hem houden en er het beste van proberen te maken.

Wonkeydonkey

Berichten: 132
Geregistreerd: 03-11-22
Woonplaats: Sprookjesbos

Re: (Ziek?) paard staat nog te koop, al nieuw paard kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:15

Ze is al een week niet online geweest. Mijn vermoeden is dat ze ook niet terug komt na alle kritiek die ze heeft gekregen.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-23 10:44

Dat kon best eens een goede conclusie zijn. Een paard houden met alle bijkomende kosten, maar niet kunnen doen wat je eigenlijk zou willen met een paard, is een lastige opdracht.