Wanneer verkoop je wegens geen match onder het zadel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Achterom
Berichten: 23036
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 13:03

Heftig verhaal TS en moedig dat je het zo online zet :j
Ik herken het wel een beetje van mijn jongste paard, die heb ik overgekocht van mijn destijds lesgeefster die hem had gefokt bij haar merrie. Eigenlijk voor zichzelf, maar ze had het idee dat het karakter beter bij mij zou passen. En daar had ze achteraf ook helemaal gelijk in.
Maar eerst heeft ze mij geholpen om hem zadelmak te maken en in te rijden. En ik had moeite met hem, zowel op de grond als in het zadel. Met name motivatie was een probleem en eigenlijk kon mijn lesgeefster mij daarmee niet voldoende helpen :n Ik heb ook tussendoor eens iemand anders laten komen, die heeft me een tijd geprobeerd te helpen vanuit de Voest methode, maar ook toen weer: gebrek aan motivatie en uiteindelijk een boos en gefrustreerd paard.
Mijn lesgeefster had mij altijd goed geholpen met mijn andere paard, maar dit werkte overduidelijk niet, helaas.

Tja, en dan? Ik wist nog een westernlesgever met een enorme bak aan ervaring die sinds een paar jaar in de omgeving zit, hij wilde weleens langskomen.
En wat precies het verschil is weet ik niet (ik heb het namelijk allemaal zelf gedaan uiteindelijk, paardlief is dus niet in training geweest ofzo), maar ik heb nu ineens een enorm gemotiveerd paard dat het heerlijk vindt om samen met mij aan de slag te gaan. Ik merk ook dat hoe verder we komen, hoe meer ik hem kan uitdagen, hoe leuker hij het vindt.
De raad die ik dus heb: mocht je het alsnog te vroeg vinden om te verkopen (begrijp me niet verkeerd, ik kan me heel goed voorstellen dat je haar verkoopt!) dan zou je het qua instructie ook eens in een heel andere hoek kunnen zoeken. Niet als motie van wantrouwen richting je huidige lesgeefster, maar gewoon eens omdat een totaal andere aanpak wonderen kan verrichten. Bovendien is het soms heel verfrissend hoe een neutraal persoon, die jullie geschiedenis niet kent, er naar kan kijken.

Josien_

Berichten: 9011
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-23 16:31

Leuk weer wat reacties! Begrijp ze allemaal heel goed.
Ponylief doet het nu heel braaf in training. Eind van de maand ga ik zelf vanaf de grond weer aan de slag, inderdaad even een andere weg in slaan.
We gaan kijken waar het ons brengt. Ik zie inmiddels absoluut in dat verkopen geen schande is en absoluut zijn er veel meer paarden.
Nu ben ik zelf verknocht aan een bepaald ras en dat maakt het iets moeilijker maar dat speelt geen rol in de keus om wel of niet te verkopen.

Ik heb oprecht heel veel zin om weer met haar aan de hand aan de slag te gaan dus we gaan gewoon lol maken een tijdje en daarna pas kijken hoe nu verder.