Paard wel of niet verkopen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:08

Ik, persoonlijk, zou benieuwd zijn van de reactie van het paard op de persoon.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:09

nikkel schreef:
Ik, persoonlijk, zou benieuwd zijn van de reactie van het paard op de persoon.


En dit inderdaad :j

Elli99
Berichten: 95
Geregistreerd: 19-01-22

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 20:11

Super! Bedankt allemaal, fijn om dit te lezen. Omdat ik nog nooit een paard heb verkocht heb ik geen idee wat ik moet verwachten van kijkers. Maar inderdaad ze had aangegeven in het gesprek rijden niet het allerbelangrijkste te vinden. Ik laat haar nog een keer komen, en wat hier boven gezegd wordt is ook een goeie. Ik was ook heel druk met het vertellen van mijn verhaal dat ik daar helemaal niet opgelet heb..

Ik heb dus nog een koper die hem wilt kopen zonder te kijken. Komt omdat het voor haar 7 uur rijden is, ze heeft een heel verhaal gestuurd, filmpjes en foto's gemaakt van de plek waar hij komt. Ik mag langskomen in hun vakantiehuisje etc. ze wilt hem wel eventueel zelf ophalen, maar was ook een kans dat een vriend van haar hem ging ophalen dan. Hoe mooi de plek ook klinkt (natuurgebied met 20 hectare), toch vertrouw ik dat dan weer wat minder.

Fly_high

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:19

Weet je, elk verhaal waarmee mensen aan komen lopen kan flauwekul zijn en je hebt ook altijd de kans dat het toch handelaren blijken. Het enige wat je daadwerkelijk kunt doen is van tevoren online kijken of persoon in kwestie in de handel zit (via social media rondspeuren etc) en verder je onderbuikgevoel vertrouwen :o

Vind het wel kwalijk dat kijkers die meteen met hun rijbroek aan komen kijken ineens heel negatief worden neergezet :') oh wee dat men een rijpaard zou willen kopen om daar ook ooit daadwerkelijk op te rijden := en rijden en een goede band sluiten elkaar blijkbaar uit?

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:30

Als dingen te mooi om waar te zijn, is dat meestal ook zo. (denk ik maar). Informatie zou je op het internet wel kunnen vinden, tenzij de persoon erg geraffineerd te werk gaat.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:36

ElenaenDub schreef:
Super! Bedankt allemaal, fijn om dit te lezen. Omdat ik nog nooit een paard heb verkocht heb ik geen idee wat ik moet verwachten van kijkers. Maar inderdaad ze had aangegeven in het gesprek rijden niet het allerbelangrijkste te vinden. Ik laat haar nog een keer komen, en wat hier boven gezegd wordt is ook een goeie. Ik was ook heel druk met het vertellen van mijn verhaal dat ik daar helemaal niet opgelet heb..

Ik heb dus nog een koper die hem wilt kopen zonder te kijken. Komt omdat het voor haar 7 uur rijden is, ze heeft een heel verhaal gestuurd, filmpjes en foto's gemaakt van de plek waar hij komt. Ik mag langskomen in hun vakantiehuisje etc. ze wilt hem wel eventueel zelf ophalen, maar was ook een kans dat een vriend van haar hem ging ophalen dan. Hoe mooi de plek ook klinkt (natuurgebied met 20 hectare), toch vertrouw ik dat dan weer wat minder.

Als je een goed gevoel hebt bij de bovenste persoon zou ik het paard daar zo aan verkopen.

Die tweede is waarschijnlijk een oplichter, mooie verhalen en als je tot een deal wilt komen dan komt er zogenaamd een transportbedrijf omdat het toch anders liep enzovoorts. Grote kans dat ze in de tussentijd ook nog even naar Engeland ofzo verhuizen. Misschien de foto's die ze gestuurd heeft eens door Google halen.

Eef_Bam

Berichten: 4102
Geregistreerd: 19-08-09
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:47

Ik zou inderdaad de eerste nog een keer laten komen. De tweede zou ik niet vertrouwen. Hoeft niet per se een oplichter te zijn, kan ook gewoon een handelaar zijn. Waaron wil iemand die zo ver weg woont specifiek jouw paard kopen zonder te komen kijken? Om lekker relaxt op buitenrit te gaan? Daar was hij nou net niet geschikt voor.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 21:37

Fly_high schreef:
Weet je, elk verhaal waarmee mensen aan komen lopen kan flauwekul zijn en je hebt ook altijd de kans dat het toch handelaren blijken. Het enige wat je daadwerkelijk kunt doen is van tevoren online kijken of persoon in kwestie in de handel zit (via social media rondspeuren etc) en verder je onderbuikgevoel vertrouwen :o

Vind het wel kwalijk dat kijkers die meteen met hun rijbroek aan komen kijken ineens heel negatief worden neergezet :') oh wee dat men een rijpaard zou willen kopen om daar ook ooit daadwerkelijk op te rijden := en rijden en een goede band sluiten elkaar blijkbaar uit?


Ja, dat vooroordeel is erg apart. :') ik vind band extreem belangrijk, maat wil toch ook weten of het onder het zadel een goed gevoel geeft. Hoeft niet goed te gaan,maar gevoel moet wel goed zijn.

Ongezien kopen vind ik bij zo'n paard juist heel bijzonder en zou ik een raar gevoel bij krijgen.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 23:10

Nou geen idee of het ook richting mij bedoeld was maar ik vind komen met een rijbroek en willen rijden helemaal oké maar ik vind zonder komen en niet willen rijden ook oké.

Het leek nu vooral eerst ook alsof zonder rijbroek komen heel raar en not done was.
En dat vond ik dan persoonlijk niet perse gek.

anjali
Berichten: 15101
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:51

Ik vond het vroeger raar en hebberig staan om meteen een trailer mee te nemen. Ooit toch gedaan omdat het heel ver was en dat vantevoren aangegeven aan de verkoopster. Ik zit in het segment van oude recreatiepaarden in lagere prijsklasse die ik niet laat keuren (wel ervaren persoon meenemen) dus als het klikt kan het paard meteen mee. Die specifieke klikte trouwens niet dus met lege trailer terug. Maar als het dichtbij is ga ik eerst zonder trailer kijken.

Zinzi_jewel

Berichten: 8810
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 12:56

Heb toen ik naar m'n merrie ging kijken ook gelijk trailer aangkoppelt. Was even bijna 200 km rijden .
Onze laatste aanwinst geen trailer mee was goed half uurtje van de deur .

TS , je gevoel moet kloppen .

Verkocht zelf ruim 1,5 jaar geleden een van m'n paarden! In no time wel 20 reacties , kon letterlijk kiezen wie haar mocht kopen . Heb de minst ervaren personen gekozen maar ze zijn zo wijs met dat paard en dat paard daagt ze uit tot inzichten zoals grond werk cursussen etc .
Heerlijk als je zo een fijne mensen treft . En ook ik weet dat er een dag kan komen dat ze haar weg doen , dat is dan zo ... situaties kunnen veranderen

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 14:28

MyWishMax schreef:
Ongezien kopen vind ik bij zo'n paard juist heel bijzonder en zou ik een raar gevoel bij krijgen.


Eens. Gezien het rugzakje van dit paard en je zorgen om de toekomst bij een ander, zou ik dit (ongezien kopen) absoluut geen optie vinden.

Je wilt toch ook zien lijkt mij of er een klik is tussen je paard en een eventuele nieuwe eigenaar?

Enkele maanden terug heb ik mijn pony verkocht. In eerste instantie kwam de oude eigenaar kijken met haar dochter (toen 4 jaar oud, nu 6 jaar oud). We gingen er eigenlijk beiden vanuit dat de match er was tussen dochter en pony, aangezien ze elkaar al kenden. Ivm de afstand kwamen ze ook met trailer.
Maar hoe perfect het ook was in omze gedachten, er was geen klik (meer) tussen mijn pony en de dochter. We hadden dit absoluut niet verwacht en ze zijn met een lege trailer naar huis gegaan.

2 weken later is ze verkocht aan iemand anders met ook 2 kleine kindjes. Ik zag vanaf moment 1 aan mijn pony dat ze ze leuk vond en dat het een goede match was.

Mensen kunnen nog zo aardig en vriendelijk zijn en het kan zo perfect in de oren klinken, je weet pas of er een klik is en hoe je paard op iemand reageert als je ze samen ziet.

Ik zou ook dus inderdaad die ene persoon nog een x laten komen en ze samen hun dingen laten doen. Laat haar hem uit het land halen, poetsen, evt grondwerk of wandelen. Dan zie je meteen aan je paard of het goed zit en wat hij ervan vindt. Daarvoor is rijden niet perse nodig.

Elli99
Berichten: 95
Geregistreerd: 19-01-22

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 10:29

Mijn paard is verkocht! Gaat lekker naar een plek waar hij met maatjes op een mooi stuk grond 24/7 buiten komt te lopen. Vrouw is van plan om recreatief met hem aan de slag te gaan. Wordt wel pas begin januari opgehaald, maar dan kunnen we nog even rustig afscheid nemen.

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:14

Nou je kan niet zeggen dat je niet je best gedaan hebt...
geniet nog even van hem.
En heel veel sterkte voor als hij gaat.

Ania

Berichten: 6103
Geregistreerd: 25-12-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:35

ElenaenDub schreef:
Mijn paard is verkocht! Gaat lekker naar een plek waar hij met maatjes op een mooi stuk grond 24/7 buiten komt te lopen. Vrouw is van plan om recreatief met hem aan de slag te gaan. Wordt wel pas begin januari opgehaald, maar dan kunnen we nog even rustig afscheid nemen.


Gefeliciteerd! Klinkt als een hele fijne optie voor hem!

DuoPenotti

Berichten: 29551
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:40

Klinkt als een heel fijn plekje.
Zal jou vast ook wel rust gaan geven.

Lieser
Berichten: 1505
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:17

ElenaenDub schreef:
Mijn paard is verkocht! Gaat lekker naar een plek waar hij met maatjes op een mooi stuk grond 24/7 buiten komt te lopen. Vrouw is van plan om recreatief met hem aan de slag te gaan. Wordt wel pas begin januari opgehaald, maar dan kunnen we nog even rustig afscheid nemen.

Fijn!

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 13:15

Fijn zeg. Zo’n moeilijke knoop doorhakken geeft toch vaak ook weer rust.

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:23

Fijn voor jou, kun je het afsluiten en zoeken naar een paard die beter bij je past.

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:21

Gefeliciteerd!

Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:52

Super, gefeliciteerd!

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Paard wel of niet verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:44

Klinkt, als een goede oplossing.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-23 21:44

Elli99 schreef:
Mijn paard is verkocht! Gaat lekker naar een plek waar hij met maatjes op een mooi stuk grond 24/7 buiten komt te lopen. Vrouw is van plan om recreatief met hem aan de slag te gaan. Wordt wel pas begin januari opgehaald, maar dan kunnen we nog even rustig afscheid nemen.


Super beslissing! Sterkte met afscheid nemen...

Hopelijk vind je snel een leuk paardje waarmee je op een ontspannende manier aan de slag kunt gaan.