paasei. ik had hem wel eens vaker gereden en de verleden keer had ik hem flink aan het werk gezet en daar was meneer neit van gediend en dat zou hij deze keer voorkomen. Ik ging erop zitten en hij begint me toch een partij achterlijk te doen. Stil gaan staan, niet verder willen lopen en dan weer omhoog komen en dan weer bokken. Ik dus mijn sporen dus echt flink in zijn pens geramd omdat hij gewoon liep te zeiken. DAt ging zo een poosje door tot hij dacht dat het wel leuk was om te gaan lopen. Pff. je moet niet zien hoe, ik rijd hem zowiezo altijd met een martingaal omdat hij anders zijn kop precies zoveer omhoog brengt dat ik nix meer kan maar nu liep hij met zijn kop in de lucht op een minivolte en de rest van de bak was dus allemaal eng. Als ik hem naar voren schopte gaf tie een bok. Sloeg ik hem gaftie een bok; en geen kleine bokjes, nee meneer dacht dat hij flink moest bokken. Toen vond meneer het leuk om maar opeens het stilstaan trucje opnieuw te gaan proberen. Ik voelde het aankomen dus ik ramde hem naar voren kreeg ik weer een paar bokken en schoot hij weer de andere kant op. En dat ging een hele poos zo door toen ging het ietsje beter. Ik was dood en dood op maar ben doorgegaan. Op het laatst was hij keibraaf en liep hij best lekker. Zo'n gestoord beest is dit. eergisteren lieptie super en ik denk: dan geef ik hem een dagje vrij kan hij door de spierpijn heenkomen krijg je dit. Ik kan hem nu wel schieten maar morgen ben ik weer helemaal weg van hem omdat hij morgen de sterren van de hemel gaat lopen. Dan is het een geweldig paard waar zélfs ík een wp in de B mee kan halen.. 
leer ik goed rijden maar nu ben ik nog niet goed.

Maar ja, ik vind gewoon dat je dat niet zomaar kunt doen als je iemand in het echt niet hebt zien rijden. En een paar keer een schop geven wil echt niet zeggen dat het dierenmishandeling is. Net alsof de beste ruiters altijd zo vriendelijk rijden. No way, dat maak je mij niet wijs! Nee hoor, ik geef mijn paard ook welk eens een paar keer een flinke schop of tik... echt niet dat ik haar mishandel ofzo. Dat kan echt geen enkel kwaad.