Ik ontvang graag tips, dus laat maar horen.
Welke vinden jullie het mooist?
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bellatrix schreef:Okee, welke camera en lens heb je?
Je foto's zijn niet scherp. Schiet je op de M stand? Let ook op je compositie, die laatste foto was bij mij de prullenbak in gegaan. De meest rechter ruiter staat er niet helemaal op. Er is teveel loze ruimte links. Horizon is op veel foto's niet recht en de belichting is raar. Ook vind ik de ruiters op sommige foto's te ver weg.
Je beste foto is de eerste.
Polo is wel altijd tof om te fotograferen, doe ik elk jaar in Putten. Dit jaar ook weer.
Bellatrix schreef:Foto 9 bijvoorbeeld. Die is tegen de zon in genomen dus je onderwerp is heel donker tegen een lichte achtergrond. Je bewerkt je foto's niet zo te zien?
Foto 12 ziet er ook raar uit. Beetje gelig/groenig.
M stand is manueel instellen. Maar ik weet niet of jou camera die optie heeft.
Bellatrix schreef:Dat eerste is op zich geen ramp, zeker met de huidige belichting, maar dat behoeft wel wat nabewerking.Foto 9 bijvoorbeeld. Die is tegen de zon in genomen dus je onderwerp is heel donker tegen een lichte achtergrond. Je bewerkt je foto's niet zo te zien?
Foto 12 ziet er ook raar uit. Beetje gelig/groenig.
M stand is manueel instellen. Maar ik weet niet of jou camera die optie heeft.
Bellatrix schreef:Maar als je het met een camera als die van jou nog weet te verpesten, ben je wel écht een incompetente kneus.Kijk, dit is mijn topic van vorig jaar
Bellatrix @ [VN] [FOTO] Sfeer impressie Argentine Polo Days in Putten
Horse_Jo schreef:GIMP is gratis - lijkt een beetje op Photoshop!Wat leuk dat ik in uitgelicht sta![]()
Mkango, bedankt voor je tips, hierdoor kijk ik met een ander oog naar mijn foto's, heb je tips hoe ik de witbalans kan verbeteren?
Mariett, foto's bijsnijden dat lukt wel, heb je misschien een tip voor een gratis bewerkingsprogramma? Dankjewel voor het compliment.
_San87_, Dankjewel![]()
boeflover, Ze hebben een website, ik zou die in de gaten houden