Tubbergse men ruiterdagen 2023.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Tubbergse men ruiterdagen 2023.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 20:29

Hoi,

Wij zitten te denken om dit jaar mee te doen op alleen de dinsdag. Kan iemand mij vertellen hoe zo'n dag er precies uit ziet?

Hoe gaat het bijvoorbeeld bij de pleisterplekken? Kan je je paarden bijvoorbeeld op een stal zetten of hoe gaat dat?

Wij gaan met een super braaf paard en een die onvoorspelbaar kan zijn, in grote lijnen ook braaf maar we willen geen onnodige risico's.

Hoe meer ervaringen hoe beter! :D

criollo_yess

Berichten: 1074
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 21:09

Ha Tubbergen leuk! Zelf doe ik ook elk jaar mee, meestal mennen, maar soms ook een dag onder de man. Ik neem aan dat je de route mee gaat rijden op 22 augustus? Parkeren en starten is op een ruim weiland net buiten Tubbergen. Daar haal je je startkaart en consumptiemuntjes. De route is doorgaans 25-30 km lang. Over het algemeen rustige wegen met vaak prima grasberm en 50/50 verhard/onverhard. Er doen menners en ruiters mee. De route is prima gemarkeerd, dus je kunt je eigen tempo rijden en hoeft geen kaart te lezen. Op de pauzeplekken kun je met je consumptiemuntjes wat te drinken krijgen. Er is water voor de paarden en toiletgelegenheid. Paard moet je zelf vasthouden, geen stalling of aanbindplekken. Zelf heb ik altijd een touwhalster onder het hoofdstel en halstertouw mee, zodat ik eventueel het bit even uit kan doen. Op de middelste pauzeplek loopt ook een team van de lokale DA rond, kun je de hartslag van je paard laten checken. Heb je nog meer vragen? Kom maar op.