Dilemma: Wat met paard te doen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manumol

Berichten: 682
Geregistreerd: 12-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 21:05

cobiie schreef:
Sabri schreef:
Dan zal het wel een niet alledaags verhaal zijn. Mbt een foto, dat zou handiger zijn mbt dat TS het had over, er heeft nog niemand gereageerd die mijn paard wil overnemen. Dan zou een foto behulpzamer zijn erbij. Misschien was ik daarover wat verwarrend. Ik bedoelde meer als beeldvorming bij eventuele overname.
Maar goed kennelijk is TS al wat verder gekomen dat ze vandaag de slager heeft opgebeld, en dat is uiteraard aan TS haarzelf waar zij zich goed onder voelt.
En aangezien TS al haar besluit genomen heeft, kan denk ik dit topic beter gesloten worden ook.


Je weet dat er een risico is als er een foto geplaatst wordt waaruit blijkt dat het paard er nog als een mooi jong paard uit zou zien.
Iemand die dan denkt, daar kan ik mooi nog even een snel zakcentje aan verdienen om die door te verkopen aan vaak onwetende kopers en de mogelijke problemen waar dat paard dan in kan komen.

Als iemand zo graag een 25 jarig grasmaaier wilt overnemen dan maakt het voor die persoon vast niet uit of het een vos/schimmel of zwarte is. ;)

Daarnaast loopt ts blijkbaar al bijna een jaar met het idee van inslapen. Nu is ze door een budgetcoach extra op de feiten gedrukt dat de nood toch echt hoog is. Dus dat de "beslissing" zo snel valt valt wel mee.
Daarnaast brengt ze hem ook niet gelijk morgen maar heeft hij nog een paar maandjes. Dus als er een sponsor komt die maandelijks x bedrag naar ts wilt overmaken zodat het paard heerlijk op zijn vertrouwde stekje kan blijven .... :+


Helemaal mee eens!

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 00:54

Ik blijf het toch merkwaardig verhaal vinden. Twee jaar terug schreef TS over haar pony dat deze nog wel 2000 zou opleveren want topfit, enkel degene die erop reed wilde er niet meer op rijden. Ook zocht ze een ander paard voor erbij als weidemaatje want land zat om haar huis en haar pony kon dan daarmee aan huis staan.
Een burnout kan ook betekenen dat TS misschien dingen niet heel helder in een perspectief kan plaatsen?
Misschien niet TS dan allerlei dingen gaan aanpraten maar beter zoekt ze naast de budgetcoach ook psychische hulp voor zichzelf!

En een paard is toch geen materie zoals een grasmaaier. Dat een foto niet uitmaakt mbt aanschaf weidemaatje is ook nonsense. Natuurlijk wil je weten of dat paardje je wat lijkt! Ook al is het 'maar' een weidemaatje

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 01:21

Mazida schreef:
Reactie op voorstellen van Poekie:

- weggeven onder adoptiecontract (jij blijft eigenaar en eindverantwoordelijke).

Dat is geen optie, want dan heb ik als eigenaar straks nog de medische kosten. Of de kosten als paard iemand verwondt. En de zorgen.

- plaatsje zoeken dichterbij op een weide. Die plekjes kan je prive af en toe nog voor zo’n 50-125 euro vinden maar er wordt meestal wel een beetje hulp verwacht. Eventueel in combi met verzorger die enkele klussen op zich wil nemen.

Een doe-het-zelf-stalling. Ik moet er niet aandenken om dat allemaal zelf te gaan doen naast wat ik nu al doe en dan ook nog een vrijwilliger gaan zoeken die alleen maar kan mesten/poetsen. En wat als die weer afhaakt, moet ik het toch ook zelf doen? En dan ben ik zelf verantwoordelijk voor voer- en verzorgmanagement. Ik kan dat er nu mentaal gewoon niet bij hebben.



- verder besparen (geen idee of dit van toepassing is, dat zal wel uit de analyse van de budgetcoach zijn gebleken of niet. Mijn wanbetaler bvb rookte een pak sigaretten per dag.)

Lees een paar pagina's terug zou ik zeggen, dat ga ik niet herhalen.

- 4 dagen blijven werken maar eerst een tijd ziek melden en wat op adem komen en daarna rustig terug oppakken. Geld is duidelijk niet echt het hoofdprobleem want TS wil zelfs een dag minder gaan werken.

Lees gerust een paar pagina's terug waar ik één en ander al heb toegelicht.


Dan heb je je keuze toch gemaakt? En ben je in dit topic nog enkel aan het verweren tegen de mensen die het wel een egoistische keuze vinden.
Voer dan gewoon je gemaakte keuze uit.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 01:26

Sabri schreef:
Ik blijf het toch merkwaardig verhaal vinden. Twee jaar terug schreef TS over haar pony dat deze nog wel 2000 zou opleveren want topfit, enkel degene die erop reed wilde er niet meer op rijden. Ook zocht ze een ander paard voor erbij als weidemaatje want land zat om haar huis en haar pony kon dan daarmee aan huis staan.
Een burnout kan ook betekenen dat TS misschien dingen niet heel helder in een perspectief kan plaatsen?
Misschien niet TS dan allerlei dingen gaan aanpraten maar beter zoekt ze naast de budgetcoach ook psychische hulp voor zichzelf!

En een paard is toch geen materie zoals een grasmaaier. Dat een foto niet uitmaakt mbt aanschaf weidemaatje is ook nonsense. Natuurlijk wil je weten of dat paardje je wat lijkt! Ook al is het 'maar' een weidemaatje


GeTeM'd. Dit is gewoon zuigen.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 02:03

Jammer dat een topic als deze weer zo moet ontsporen.
Ik wens TS veel sterkte toe in haar lastige situatie. Hopelijk brengt dit je rust en ruimte voor je gezin.
Spoiler:
Dit topic zal vermoedelijk wel gesloten worden.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:07

VuurVleugels schreef:
Sabri schreef:
Ik blijf het toch merkwaardig verhaal vinden. Twee jaar terug schreef TS over haar pony dat deze nog wel 2000 zou opleveren want topfit, enkel degene die erop reed wilde er niet meer op rijden. Ook zocht ze een ander paard voor erbij als weidemaatje want land zat om haar huis en haar pony kon dan daarmee aan huis staan.
Een burnout kan ook betekenen dat TS misschien dingen niet heel helder in een perspectief kan plaatsen?
Misschien niet TS dan allerlei dingen gaan aanpraten maar beter zoekt ze naast de budgetcoach ook psychische hulp voor zichzelf!

En een paard is toch geen materie zoals een grasmaaier. Dat een foto niet uitmaakt mbt aanschaf weidemaatje is ook nonsense. Natuurlijk wil je weten of dat paardje je wat lijkt! Ook al is het 'maar' een weidemaatje


GeTeM'd. Dit is gewoon zuigen.


Nee dit is oprecht wat ik meen. Er zijn hier meer mensen die zeggen dat TS beter even eerst rust kan nemen gezien de mogelijke burnout en straks spijt krijgen want zit nu in een heftige periode. Dan is hulp zoeken geen slecht idee. Maar TS leest hier waarschijnlijk niet meer mee dus denk dat er ook beter een slotje opkan
Laatst bijgewerkt door Sabri op 27-07-23 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Dilemma: Wat met paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:15

Je hebt zelf toch ook geen fatsoenlijke argumenten?
Laat het gewoon gaan.

Ts heeft het over het najaar, dus misschien denkt ze in die tijd anders.
Misschien ook niet.
Laat gaan....

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:17

@ Sabri: Heb ik al ruim voldoende gedaan. Het is ook gewoon klaar, want TS heeft haar keuze allang gemaakt.

Dus het enige wat je loopt te doen is rellen. Iemand die een burnout heeft nog even een schuldgevoel aanpraten zeg...... denk na over mogelijke gevolgen daarvan......

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:18

Hutcherson schreef:
Ik ben van mening dat een gezond paard van 25 niet zomaar ingeslapen/geslacht mag/kan worden omdat iemand keuzes heeft gemaakt in zijn leven en het paard daar nu niet meer bij past. Ik vind dat je op z'n minst je uiterste best moet doen om hem de allerbeste plek te geven.
Ik zeg niet dat je hem moet houden, maar je hebt wel de verantwoordelijkheid om hem op de beste plek te plaatsen.
Ik weet dat er veel om te doen is betreft herplaatsen van een ouder paard en doorverkoop/slacht etc. Maar denk dat je gewoon alles moet doen om hem te plaatsen bij een particulier en organisatie waar ze echt niet meer weggaan.


Het probleem is dat je daar nooit 100% zeker van kunt zijn. En dan is het als oud-eigenaar zijnde wel een hard gelach als er doorverkocht, gereden of wat dan ook wordt...en dan wordt er glashard gezegd dat je je verantwoordelijk had moeten nemen.

Ts, je hoeft jezelf niet te verantwoorden.
Jouw paard heeft een fijn leven gehad, een lang pensioen. In de handel laten komen moet je niet willen. Weggeven is ook het risico lopen dat ie gereden gaat worden of alsnog in de handel terecht komt. Dat verdient ie niet.
Een paard leeft in het nu, heel hard maar dood is dood en daar merkt ie niks meer van. Je kinderen en jijzelf zullen verdriet hebben en dat mag.
Maar ga jezelf alsjeblieft niet verantwoorden voor het feit dat je zeker financieel gezien kiest voor je gezin.

oji

Berichten: 4252
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:19

Hoe triest als je iemands hele boktverleden gaat zit napluizen om maar je punt te willen maken. Zegt heel veel over jou Sabri en heel weinig over TS.

Dit topic was voor mij in ieder geval wel weer een eye-opener voor de karakters van sommige bokkers en maakt voor mij wel weer een stukje duidelijker wie ik in de toekomst wel en wie niet serieus ga nemen in discussies.

Voor TS, dapper dat je een knoop hebt doorgehakt. Fijn dat het je opluchting en rust geeft! Ik hoop dat je nog een paar hele mooie momenten deze zomer met je paard mag beleven en dat je het goed kan afsluiten! Dat heb je nl in mijn ogen echt verdiend na 10 jaar wel de lasten en maar weinig lusten te hebben gedragen voor dit dier! Ik denk dat je in de praktijk heel wat meer dierenliefde hebt getoond dan een heel aantal bokkers die hier hoog van de toren blazen, dus mijn respect heb je!
Heel veel sterkte want linksom of rechtsom, het blijft heel moeilijk als het moment daar is!

Pantykous

Berichten: 10488
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:35

oji schreef:
Hoe triest als je iemands hele boktverleden gaat zit napluizen om maar je punt te willen maken. Zegt heel veel over jou Sabri en heel weinig over TS.

Dit topic was voor mij in ieder geval wel weer een eye-opener voor de karakters van sommige bokkers en maakt voor mij wel weer een stukje duidelijker wie ik in de toekomst wel en wie niet serieus ga nemen in discussies.

Voor TS, dapper dat je een knoop hebt doorgehakt. Fijn dat het je opluchting en rust geeft! Ik hoop dat je nog een paar hele mooie momenten deze zomer met je paard mag beleven en dat je het goed kan afsluiten! Dat heb je nl in mijn ogen echt verdiend na 10 jaar wel de lasten en maar weinig lusten te hebben gedragen voor dit dier! Ik denk dat je in de praktijk heel wat meer dierenliefde hebt getoond dan een heel aantal bokkers die hier hoog van de toren blazen, dus mijn respect heb je!
Heel veel sterkte want linksom of rechtsom, het blijft heel moeilijk als het moment daar is!


Helemaal niks aan toe te voegen, mooie afsluiter voor het topic.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:40

@Oji er werd mij verweten dat ik toch aan het verleden van eerdere posts van TS kon zien hoe ze haar paard hield etc. Daarop ben ik gaan kijken. Dus niet zaken om gaan draaien!

Maar nogmaals TS is hier toch niet meer dus waarom nog zo doorzuigen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 27-07-23 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

nevica

Berichten: 1001
Geregistreerd: 21-11-22

Re: Dilemma: Wat met paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:42

En maar door blijven gaan... 8)7

Lieve TS, ik zou een verzoek doen om dit topic te sluiten. Sterkte met je keuze en geniet nog van hem deze zomer! <3

prompter

Berichten: 11113
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:43

Sabri, laat het los, heel onnodig om er over door te blijven gaan terwijl TS de voor haar moeilijke keuze allang gemaakt heeft.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:50

Sabri schreef:
@Oji er werd mij verweten dat ik toch aan het verleden van eerdere posts van TS kon zien hoe ze haar paard hield etc. Daarop ben ik gaan kijken. Dus niet zaken om gaan draaien!

Maar nogmaals TS is hier toch niet meer dus waarom nog zo doorzuigen.

De posts in dit topic.

Iemands boktgeschiedenis door gaan spitten is nooit acceptabel, en dat weet je zelf ook wel.

Jij bent degene die de zaken omdraait en blijft zuigen.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:53

@ Avalanche: jij bent nu aan het rellen! Hou svp op met je onterechte aantijgingen. Ik heb getemd.

Fly_high

Berichten: 3302
Geregistreerd: 01-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 12:57

Sabri schreef:
@Oji er werd mij verweten dat ik toch aan het verleden van eerdere posts van TS kon zien hoe ze haar paard hield etc. Daarop ben ik gaan kijken. Dus niet zaken om gaan draaien!

Maar nogmaals TS is hier toch niet meer dus waarom nog zo doorzuigen.


Maar het verhaal in oude posts van TS klopt toch prima, paard is inderdaad al zo oud en staat al jarenlang met pensioen bij een rusthuis, minstens vanaf 2015. Je kunt zelf lezen welk rusthuis enz. Dat stukje over verkopen voor 2000 was tussen sterretjes, aangeduid als sarcasme/ grap.

Dat TS x jaar terug financiële ruimte had om eraan te denken deze pony aan huis te stallen met maatje erbij, waar nooit wat van is gekomen, zegt weinig over hoe de situatie nu is.

Ik weet echt niet wat voor punt je probeert te maken? dat iemand vroeger andere plannen had die niet zijn uitgekomen staat niet gelijk aan liegen of psychische problemen hebben en de boel bij elkaar hallucineren :')

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:04

Avalanche schreef:
Sabri schreef:
@Oji er werd mij verweten dat ik toch aan het verleden van eerdere posts van TS kon zien hoe ze haar paard hield etc. Daarop ben ik gaan kijken. Dus niet zaken om gaan draaien!

Maar nogmaals TS is hier toch niet meer dus waarom nog zo doorzuigen.

De posts in dit topic.

Iemands boktgeschiedenis door gaan spitten is nooit acceptabel, en dat weet je zelf ook wel.

Jij bent degene die de zaken omdraait en blijft zuigen.


Maar oude topics van mij en evamarie aanhalen heeft dan weer niemand commentaar op?
Jij meet ook wel met 2 maten en 2 gewichten volgens het je uitkomt.

Avalanche

Berichten: 15995
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Dilemma: Wat met paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:09

Nee hoor, die heb ik niet aangehaald. En ik zie ook niet alles he :)

pateeke
Berichten: 2217
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Dilemma: Wat met paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:17

TS heeft dit topic geopend om meningen te krijgen om zo haar keuze te kunnen maken en om haar hart te kunnen luchten. Ze heeft inmiddels haar keuze gemaakt. Daar kunnen we allemaal wel wat van vinden, maar het is TS haar leven en paard en de keuze moet dan ook goed voelen voor TS, niet voor andere bokkers. TS geeft aan dat de keuze haar opluchting brengt. Prima. (@TS: ik hoop dat je de de keuze kan vasthouden / maken waar jij je goed bij voelt).

Het is nu al een tijdje geen topic meer voor en over TS. Iedereen is vrij om een eigen topic te openen. Of de discussie die nu gevoerd wordt, kan ook per pb gebeuren zodat het topic terug naar de essentie kan.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Dilemma: Wat met paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:20

TS, wijs besluit! Ik kan niet anders dan je besluit te steunen, leg de opmerkingen van de negatieve Bokkers maar gewoon naast je neer, daar heb je nu niets aan. Ik hoop oprecht dat dit besluit je de rust gaat brengen die je nodig hebt. Voel je niet schuldig, je doet niets verkeerd.

nikkel
Berichten: 2531
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 13:30

Als ik sommige reacties lees, dan zijn er bokkers die hoe dan ook ongeacht, onbekend met de huidige situatie van TS, hun mening willen laten prevaleren. Het spijt mij, ik heb daar geen goed woord voor over. Omstandigheden in het verleden kunnen ingehaald zijn door de tijd.

Mij lijkt het niet onverstandig om dit topic af te sluiten.

Sica
Moderator Kantine

Berichten: 5015
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Een klein durp

Re: Dilemma: Wat met paard te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 14:59

Heel erg jammer dat dit topic zo moet verlopen. Een slotje was niet nodig geweest als iedereen zich, zoals ook al in mijn eerdere opmerking gezegd, menselijk en op de bal had opgesteld.
Maar bij deze dan toch het slotje.