Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
LWDaisy schreef:Komen jullie echt te kort, of is het gewoon.. moeilijk?
Ik vind het niet fair, sorry.
Ik heb natuurlijk mijn eigen paard nog maar een half jaar geleden moeten laten gaan, dus het ligt bij mij waarschijnlijk nogal gevoelig. Ze was nog geen 21 jaar - ik had een arm en een been gegeven voor 5 jaar extra. Het scheelt mij nu ook 200 euro per maand - maar mijn hart is heel erg leeg. Wij hadden het financieel ook niet breed, ik heb er ook heel veel voor moeten laten. Maar ik had altijd zoiets van "ik heb voor haar gekozen, niet andersom".
Ze had artrose, verkopen/weggeven was daarom imo ook nooit een optie, om dezelfde angsten die jij ook al aangeeft. Ik heb haar bijgehouden, ook toen we financieel in de miserie zaten. Ik betaal nog steeds een lening af. Die 200 euro per maand die ik "extra" had gehad als ik geen stalgeld had moeten betalen hadden ons niet rijk gemaakt ofzo - dat ben ik nu ook niet haha.
Ik heb nergens spijt van.
Ik weet dat ik naar mijn paard toe het juiste gedaan heb. Een boterham met choco is ook eten, dacht ik op zo'n momenten. Financieel weinig ruimte hebben is doodeng - maar daar kon zij niets aan doen.
Edit: het ligt duidelijk nogal gevoelig bij mij. Sorry als ik dingen zeg die jij niet wilt horen. Maar inslapen vind ik niet fair.. Niet omdat jullie het financieel moeilijk hebben.. Het is geen fiets..
Sorry.
Rodevlinder schreef:LWDaisy schreef:Komen jullie echt te kort, of is het gewoon.. moeilijk?
Ik vind het niet fair, sorry.
Ik heb natuurlijk mijn eigen paard nog maar een half jaar geleden moeten laten gaan, dus het ligt bij mij waarschijnlijk nogal gevoelig. Ze was nog geen 21 jaar - ik had een arm en een been gegeven voor 5 jaar extra. Het scheelt mij nu ook 200 euro per maand - maar mijn hart is heel erg leeg. Wij hadden het financieel ook niet breed, ik heb er ook heel veel voor moeten laten. Maar ik had altijd zoiets van "ik heb voor haar gekozen, niet andersom".
Ze had artrose, verkopen/weggeven was daarom imo ook nooit een optie, om dezelfde angsten die jij ook al aangeeft. Ik heb haar bijgehouden, ook toen we financieel in de miserie zaten. Ik betaal nog steeds een lening af. Die 200 euro per maand die ik "extra" had gehad als ik geen stalgeld had moeten betalen hadden ons niet rijk gemaakt ofzo - dat ben ik nu ook niet haha.
Ik heb nergens spijt van.
Ik weet dat ik naar mijn paard toe het juiste gedaan heb. Een boterham met choco is ook eten, dacht ik op zo'n momenten. Financieel weinig ruimte hebben is doodeng - maar daar kon zij niets aan doen.
Edit: het ligt duidelijk nogal gevoelig bij mij. Sorry als ik dingen zeg die jij niet wilt horen. Maar inslapen vind ik niet fair.. Niet omdat jullie het financieel moeilijk hebben.. Het is geen fiets..
Sorry.
Ik snap dat je nog hoog in je emotie zit, maar je snapt wel dat jouw reactie banketstaaf kan overkomen toch?
We kunnen niet in de portemonnee van TS kijken, als ze echt niet het beste met hem had voor gehad en er vanaf had gewild zou ze hem niet al 10 jaar aanhouden terwijl ze niet kan rijden.
ElCid schreef:Je kan een poging wagen bij de Paardenkamp, al is de kans klein dat ze hem opnemen. Maar niet geschoten is altijd mis.
Verder ben ik het eens met wat velen hier zeggen; weggeven is een slecht idee, dan is hij in de ogen van velen "waardeloos" en zal vaak ook zo behandeld worden. Verkopen is vrijwel onmogelijk dus inslapen of, zoals ook gezegd, laten slachten is een optie; de laatste kost je niks, de 1e wel. Bij een goede en nette paardenslager gebeurt het schieten met respect voor het dier en mag je er zelf bij blijven.......of je dat wil is een 2e.
Ik heb hier ook een oudje staan die niks meer kan maar hem weggeven/ verkopen zou ik dus nooit doen; de kans dat het helemaal fout gaat is groot en je zal de mensen de kost moeten geven die er toch van alles mee gaan doen als ze zo'n dier eenmaal hebben. Sterkte met deze zware beslissing.
Mkango schreef:LWDaisy: it's not about you. TS van advies voorzien, prima, een mening hebben, ook prima, maar dit topic gaat niet over jou en je eigen emoties betrekken op de situatie van TS zorgt niet voor een constructievere discussie of overweging.