Waardeloos gevoel.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 20:41

Mijn excuses voor mijn snelle oordeel.
Gelukkig doet niet iedereen dat.
Veel succes met school en ik zou eens rond gaan kijken of je ergens een paardje kan rijden of misschien in bruikleen als er plek is bij jullie. Ik neem aan dat je na zoveel jaren wedstrijd gereden te hebben er toch wel mensen zijn die je kent en je verder kunnen helpen.

Eefste

Berichten: 906
Geregistreerd: 15-09-07
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Waardeloos gevoel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 21:33

:( Dat is ook gewoon waardeloos.. Ik snap heel erg dat dat super omschakelen is.
Wel onwijs goed van je dat je zo eerlijk naar je paarden bent!
Hopelijk vind je snel een bijbaan en/of een geschikt paard dat je kunt rijden

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: Waardeloos gevoel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:17

Wat je ook kan doen plaats een advertentie dat jij een bijrijd paard zoekt. Een buiten rit maken met je oude pony geniet daarvan. Mijn ouders hadden vroeger ook een kleinschalige manege bedrijf gehad met een aantal paarden en pony's. Geniet elke dag van je 18 jarige paard.

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 08:24

Crazycatt schreef:
Hey iedereen.

2 weken geleden heb ik helaas omdat ik zelf nog maar 16 ben en op een boerderij woon met mijn ouders en met 9 manege paarden, mijn eigen paard van 18jaar op pensioen moeten zetten wegens artrose, niks meer aan te doen.
Ik heb nog wel 1 pony voor mijn eigen van 26jaar, waar ik al niet meer zo intensief mee mag en wil rijden.
Mijn paard met artrose reed ik 5 keer per week intensief op hoog niveau…
Waardoor ik nu in een zwart gat val.
Je kan wel zeggen je hebt nog 8 andere pony’s staan maar neen, dat zijn manege pony’s en die lopen al meer dan genoeg in de lessen.
Dus voor mij schiet alleen nog maar mijn 26jarige over.
Ik krijg geen nieuw paard en moet het maar doen met mijn oudje.
Ik voel me nu echt heel waardeloos, ik kan niet meer vaak rijden, en durf ook gewoon niet zo veel met mijn 26jarige want dat vind ik gewoon zielig.
Heeft iemand tips..
Jullie zullen nu wel denken: “je hebt niks te klagen, met je pony die je nog hebt en die 8andere”
Maar neen, ik heb heel mijn leve lang gewoon iedere dag kunnen rijden volop, en dat is nu ineens gedaan.
Ik heb het gevoel dat mijn “paardrijcarrière ” zo opeens stopt en ik dat nooit meer opnieuw ga kunnen beginnen.
Hebben jullie tips?


*gelieve als je antwoord dat met respect te doen, ik ben hier ook gewoon voor tips, en niet voor negatieve commentaar.


Baantje zoeken, sparen en zelf een paard kopen. :)

Dat deed ik toen ik 16 was, moest het ook zelf onderhouden. Dan heb je een doel om naar toe te werken en val je ook niet in een zwart gat. :)