Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 08:06

Hi bokt!

Zo langzamerhand zakt de moed mij een beetje in de schoenen. We dachten eindelijk een leuke, vaste verzorgster gevonden te hebben, maar ook zij gaat helaas na minder dan een jaar stoppen, aangezien ze een eigen paard gekregen heeft. Ik ben natuurlijk heel blij voor haar! Maar het is alsnog zuur voor mij/ons.

Nu zijn we dus weer opnieuw op zoek. Ik heb dit zoekertje online staan met een leuke foto van Nala, zowel op mijn eigen profiel als ook op de verschillende paarden en niet-paarden groepen van mijn omgeving.


Afbeelding

Helaas komt hier niet echt reactie op, en als, dan meestal meiden van 12/13/14 met “al” 3 jaar manege ervaring die als bijrijdster willen komen. Helaas is dat echt geen match met een brave maar sterke en koppige pony alleen op buitenrit.

Ik ben nu van plan deze flyers nog in de buurt op te hangen:

Afbeelding


Nu vraag ik mij vooral af: zouden jullie iets anders doen? Zien jullie wat wij “fout” doen?

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:09

Ik denk dat je wensen bij het gewicht en de lengte de zoektocht al beperken. Daarnaast heb je geen zadel.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:10

Je hebt een mega eisen pakket (prima!) en wat krijgt de groom of bijrijdster hier voor terug?

Want dat zie ik niet in de advertentie.

Daarbij vind ik het nog al dwingend/eisend overkomen, je moet dit dat zus zo en dan ook nog op die en die dagen en in de toekomst als wij het anders willen dan moet je dat ook anders doen.

Snap je wat ik er mee bedoel?
Beetje sympathieker, vlotter en met een 'wat krijgt een ander er voor terug' deel er bij in zou al heel veel schelen.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 08:13

Dit had ik in eerste instantie ook als bullet points erbij, maar dit werd afgeschoten door mijn omgeving als “dan worden het wel heel veel puntjes, houd het zo kort mogelijk”. Dus dat “wat is er wel mogelijk/wat krijg je ervoor” staat nu eigenlijk in de tweede zin.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:17

in je eerste stukje staat dat niet, en ik had die poster niet gelezen, want dacht dat je in het 'zoekertje' dezelfde tekst had.

Ik zou het nog steeds niet doen. Je zoekt en een bijrijster en een groom en lijkt hier afhankelijk van te zijn om maar iets met dat dier te doen. Want als je 2 man extra nodig bent en de dagen optelt, heb je dus dagelijks hulp nodig.

Dus nog steeds: wat minder dwingend, want zo komt het hier over, dus vlotter/sympathieker zou je helpen.
Misschien iets minder eisen en iets er bij van: kom kennis maken om te bespreken wat wij jou te bieden hebben en jij ons!

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:19

Ik denk vooral dat je eisen bij groom stuk lopen op zaterdag én zondagochtend, dat zou voor mij iig een reden zijn om niet te reageren. 4x per week vind ik ook veel, dan ging ik wel voor een eigen paard. Misschien als je het houdt op 3x per week in overleg in te plannen. Dat maakt het geheel een stukje vriendelijker.

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:21

Ik zou als bijrijder toch echt wel graag een zadel willen kunnen gebruiken. Weten of er een rijbak is (hoe groot en bij welk weer type te rijden?)
De dagen zijn wat beperkt, wat moet je doen qua klusjes.
Wat is het opleidingsniveau van het paard? Waar staat het paard? Zijn daar ook andere mensen? Of ben je altijd alleen?

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:23

En waarom niet 1 dag in het weekend, werkende of schoolgaande mensen hebben ook niet alle tijd 3x per week.
En dat urenlang buitenrijden, tenzij je een tractor tegenkomt toch.

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:25

Het is ook zeer lastig. Hier ook al poos de vraag om hulp koetsier maar reageert bijna niemand en dan vraag ik het voor 1 a 2x per week in overleg. Ik had iemand die leek serieus maar voor eerste keer ziek melding en daarna nooit meer qat gehoort. Uiteraard kan ik zelf ook terug contact zoeken maar ik zoek juist iemand die zelf graag wil.
Jou eisen pakket vind ik persoonlijk niet heel gek en wel heel duidelijk. Men kan altijd contact opnemen als men graag wil maar ipv 4x maar 2x per week. Dat zou je er nog uit kunnen halen natuurlijk. Hier denk ik ook monder animo omdat het om trekpaard gaat en dus ook geen snelheidsritten

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:26

zefiros schreef:
Ik zou als bijrijder toch echt wel graag een zadel willen kunnen gebruiken. Weten of er een rijbak is (hoe groot en bij welk weer type te rijden?)
De dagen zijn wat beperkt, wat moet je doen qua klusjes.
Wat is het opleidingsniveau van het paard? Waar staat het paard? Zijn daar ook andere mensen? Of ben je altijd alleen?


Als je gratis mag rijden zou je zelf aanschaffen ook kunnen overwegen in overleg met eigenaar.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 08:27

zefiros schreef:
Ik zou als bijrijder toch echt wel graag een zadel willen kunnen gebruiken. Weten of er een rijbak is (hoe groot en bij welk weer type te rijden?)
De dagen zijn wat beperkt, wat moet je doen qua klusjes.
Wat is het opleidingsniveau van het paard? Waar staat het paard? Zijn daar ook andere mensen? Of ben je altijd alleen?


Er is een rijbak, maar mijn merrie is in een bak echt niet te genieten, soms op het gevaarlijke af als je erop zit en haar “nee” negeert. Vandaar dat dat er niet bij staat. Ik heb de dagen juist erbij gezet omdat dat de vorige keer een probleem was, het was te vaag en mensen wilden specifieke dagen weten :')


Echwel schreef:
En waarom niet 1 dag in het weekend, werkende of schoolgaande mensen hebben ook iet alle tijd 3x per week.
En dat urenlang buitenrijden, tenzij je een tractor tegenkomt toch.


Omdat ik in het weekend zelf wil kunnen mennen. Dit kan echter niet alleen, vandaar dat ik iemand voor die dagen zoek.
Bij tractoren is het, vooral onder het zadel of aan de hand, een kwestie van even een plekje aan de kant zoeken en er is niks meer aan de hand.


dierenfan schreef:
Het is ook zeer lastig. Hier ook al poos de vraag om hulp koetsier maar reageert bijna niemand en dan vraag ik het voor 1 a 2x per week in overleg. Ik had iemand die leek serieus maar voor eerste keer ziek melding en daarna nooit meer qat gehoort. Uiteraard kan ik zelf ook terug contact zoeken maar ik zoek juist iemand die zelf graag wil.
Jou eisen pakket vind ik persoonlijk niet heel gek en wel heel duidelijk. Men kan altijd contact opnemen als men graag wil maar ipv 4x maar 2x per week. Dat zou je er nog uit kunnen halen natuurlijk. Hier denk ik ook monder animo omdat het om trekpaard gaat en dus ook geen snelheidsritten

Als ik voor iedere dag een ander vast persoon kan vinden, dan is dat voor mij ook prima. Maar iemand die vaker per week meegaat is gewoon een stuk handiger omdat je meer op elkaar ingespeeld raakt.

Selina

Berichten: 14299
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:27

Pfoe, 4x per week als groom vind ik wel erg veel hoor..

En geen zadel beperkt ook. Ik vind bareback leuk als afwisseling, maar niet voor altijd.

Echwel

Berichten: 12464
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:28

Citaat:
Omdat ik in het weekend zelf wil kunnen mennen. Dit kan echter niet alleen, vandaar dat ik iemand voor die dagen zoek.
Bij tractoren is het, vooral onder het zadel of aan de hand, een kwestie van even een plekje aan de kant zoeken en er is niks meer aan de hand.


Dus eigenlijk zoek je meer een stalhulp voor de dagen dat je zelf niet kunt.

Nala

Berichten: 8192
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 08:29

Echwel schreef:
Citaat:
Omdat ik in het weekend zelf wil kunnen mennen. Dit kan echter niet alleen, vandaar dat ik iemand voor die dagen zoek.
Bij tractoren is het, vooral onder het zadel of aan de hand, een kwestie van even een plekje aan de kant zoeken en er is niks meer aan de hand.


Dus eigenlijk zoek je meer een stalhulp voor de dagen dat je zelf niet kunt.


Waarom een stalhulp? Er hoeven geen klusjes gedaan te worden, en je mag in principe op de dagen dat ik niet ga mennen dan met haar doen wat je wilt (buitenrit/wandelen/grondwerk/vrijspringen/etc).

Elisa2

Berichten: 37218
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:31

Ik denk ook wel dat als de dagen en tijden in overleg kunnen dat er al meer animo is, en als het duidelijk is dat het om een bos/ buitenrittenpaard gaat. Sommige mensen willen graag lekker alleen in het bos rijden.

Sky_As

Berichten: 4725
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:31

Dus ze wordt 7 dagen per week "getraind"? Dat zou, naast alle eisen, voor mij al een reden zijn om af te haken. Ik werk ook geen 7 dagen per week, dus ik vind dat een dier ook niet meer dan 4-5 keer hoeft te lopen.

Een bijrijder moet minimaal 2-4 dagen, waarvan nu 3 die vast liggen. En een groom Moet 4 dagen inclusief weekend.
Ik lees vooral veel moeten en kunnen , en eigenlijk helemaal niet de leuke dingen die je mag doen.....waarvan ik dus niet zeg dat je dat niet mag, maar zo komt de advertentie gewoon over.

Is het betaald, moet de bijrijder betalen ? Of worden er klusjes van je verwacht?

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:44

Geen zadel hebben zou ik wel een dealbreaker vinden. Ik heb een goede zit, reed vaak zonder zadel op m'n pony. Maar bij een nieuw paard zou ik toch niet graag meteen met een bbp starten en zeker niet als het buiten is.

Je eisen zijn opzich logisch. Maar daardoor moet je net geluk hebben dat iemand het allemaal prima vindt. En omdat het een pony is moet het qua Lengte en gewicht ook maar net passen. Dus de vijver waar je uit kunt vissen is gewoon niet zo groot.

Maar als je zelf 4x per week ment waarom dan toch een bijrijder zoeken? 4x per week trainen is toch een mooi aantal? Zeker als je pony gewoon genoeg buiten komt met vriendjes

nardxash

Berichten: 4005
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:47

Het is jammer dat je zo eind weg woont anders had ik het wel geweten,
Vind je merens merrie geweldig en geniet altijd als ik jullie voorbij zie komen op de foto's <3

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:48

ik denk dat het feit alleen barebackpad misschien mensen afschrikt.. en je zou een 13/14 jarige misschien niet bij voorbaat moeten uitsluiten. Veel van deze meiden kunnen echt wel goed rijden en met pony's omgaan.

verder snap ik dat het lastig is om een goede bijrijder te vinden, veel succes!!

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:50

dierenfan schreef:
zefiros schreef:
Ik zou als bijrijder toch echt wel graag een zadel willen kunnen gebruiken. Weten of er een rijbak is (hoe groot en bij welk weer type te rijden?)
De dagen zijn wat beperkt, wat moet je doen qua klusjes.
Wat is het opleidingsniveau van het paard? Waar staat het paard? Zijn daar ook andere mensen? Of ben je altijd alleen?


Als je gratis mag rijden zou je zelf aanschaffen ook kunnen overwegen in overleg met eigenaar.


Een beetje zadel kost al snel minimaal 500e. Dan komen daar de fitting kosten nog bij. Voor een paard waarvan je in eerste instantie niet weet of "de" klik er is.
Of je komt uit op een "kijkmaarffzadel" waarbij je als eigenaar van het paard moet afvragen of je dat op je paard wilt hebben.
Bovendien zijn er veel mensen die dat geld (helemaal in deze tijd) zomaar hebben liggen.
Dus het verkleint je bereik aan mogelijke bijrijders enorm.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:52

Leeftijd zou ik ook niet perse als graatmeter nemen. Je zou ook iemand kunnen zoeken die jonger is maar waarvan een van de ouders mee wil.

Ik heb nu een meisje van 14 als bijrijdster. Haar moeder gaat vaak mee en anders ben ik er zelf bij. Dat gaat prima

zefiros

Berichten: 409
Geregistreerd: 30-09-10
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 08:54

Nala schreef:
zefiros schreef:
Ik zou als bijrijder toch echt wel graag een zadel willen kunnen gebruiken. Weten of er een rijbak is (hoe groot en bij welk weer type te rijden?)
De dagen zijn wat beperkt, wat moet je doen qua klusjes.
Wat is het opleidingsniveau van het paard? Waar staat het paard? Zijn daar ook andere mensen? Of ben je altijd alleen?


Reactie TS
Er is een rijbak, maar mijn merrie is in een bak echt niet te genieten, soms op het gevaarlijke af als je erop zit en haar “nee” negeert. Vandaar dat dat er niet bij staat. Ik heb de dagen juist erbij gezet omdat dat de vorige keer een probleem was, het was te vaag en mensen wilden specifieke dagen weten :')

Reactie op TS
Iemand zoeken die zonder pardon op een bbp opstapt en met een onbekend paard naar buiten gaat is nogal een specifieke zoektocht denk ik.
In de bak starten met bbp met een paard die niet braaf is vind ik ook nogal wat.

Ik zou echt overwegen een zadel aan te schaffen zodat je je zoekgebied vergroot. Er zullen dan vast mensen zijn die graag buiten rijden.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:08

Ik denk ook dat voor een bijrijder het geen zadel hebben wel een dealbreker is.
Zelf een zadel aan laten schaffen door een bijrijder lijkt me ook niet echt realistisch gezien diegene ook niet direct weet of het klikt en niet veel mensen zullen zo'n investering zo snel willen doen. En dan heb je nog dat de kans groot is dat ze er iets op leggen waar je helemaal niet vrolijk van wordt.

Als je haar echt graag bereden wilt hebben dan zou ik toch overwegen om een leuk, betaalbaar 2ehandsje te zoeken waar het formaat ruiter dat je zoekt, goed in past. Maarja het lijkt me logisch dat jij zelf ook eerst graag wilt weten of je wel daadwerkelijk iemand kan vinden en dat zadel niet gaat liggen verstoffen.... beetje een cirkeltje krijg je dan :(:)

Ik denk ook dat als je die ruimte hebt, er iets in zetten van "dagen in overleg" wel fijn kan zijn?
Nu klinkt het alsof het een beetje vaststaat allemaal. Niet erg als je het echt graag zo wilt, maar als er ruimte is dan is het wel wat laagdrempeliger denk ik :)

MairiMacBran
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:09

Ik zou mijn 16-jarige dochter, die aan al je eisen voldoet, niet laten gaan. Alleen een barebackpad is al een no go eigenlijk, alleen buiten te rijden maar niet goed verkeersmak voor groot verkeer, je vraagt voor haar te veel van haar tijd, niet te combineren met school en stage én die pony moet wel heel veel doen in de week qua rijden én mennen. Een hoop paarden worden daar niet zo gezellig van.

Tink89
Berichten: 2941
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 09:12

Als ik naar mezelf/mijn man kijk, zouden we afhaken. Dit is waarom:

- ik ben te groot en te zwaar, maar zou het kunnen combineren met mijn man. Ik het grondwerk, hij de rest. So far so good.
- mijn man voldoet aan je lengte en gewichtseis, maar zou in het begin in een bak willen rijden mét een zadel. En niet in het bos met een bbp. Bovendien zou hij ook af en toe willen lessen in een bak en dat gaat blijkbaar niet. Hier zouden we al afhaken.
- ik vind je advertentie wat dwingend overkomen. Eigenlijk staat er 'ik heb hulp nodig bij een ingewikkeld paard, maar die hulp moet dan best vaak per week komen, waarvan drie dagen al vast staan. Als die dagen wisselen omdat dat mij beter uitkomt, moet jij maar mee wisselen...'.

Als ik dan verder in dit topic lees, is je merrie in de bak op het gevaarlijke af als je haar 'nee' nog niet kunt aanvoelen of negeert. Dat klinkt voor mij als moeder niet als een pony waar ik mijn kind op wil hebben. En een tiener alleen op buitenrit sturen met een bbp, vind ik persoonlijk niet heel verantwoord, zeker niet als ze nog aan elkaar moeten wennen.