Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jojoleinee

Berichten: 2663
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 13:12

Misschien aanbieden om de groom zelf ook te leren mennen?

Zoals BarbaraNova hierboven ook zegt, een gezamenlijk project van maken om te leren

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 13:19

Echt een veel leukere advertentie zo +:)+

Ik zou persoonlijk inderdaad wel schrikken van die 5 uur ja, kan best zijn dat er mensen zijn die dat leuk vinden maar ik zou die tijd er even bij weglaten voor nu want het voelt nu wel van whoeps ze verwacht dat ik 5 uur lang mee ga :oo Denk dat het handiger is om het wat luchtiger te houden, van "in het weekend zouden we als je dat leuk vindt ook wat langere ritten kunnen maken met een tussenstop, bijvoorbeeld bij een restaurant of cafétje".

Want in principe is dat iets dat je beter met vrienden / familie / bekende kan doen lijkt me, zo'n soort dagje weg? En die nieuwe helper zal je toch nog even af moeten tasten, die lijkt me vooral nodig voor hulp bij de gewone ritten :) Als dat dan groeit naar gezellig samen langere ritten maken: top natuurlijk!

BarbaraNova

Berichten: 4205
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 13:43

Nou inderdaad, vijf uur zou ik echt niet doen hahaha, vreselijk...

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 13:53

Die 5 uur haalde ik er ook uit, dan neem je toch lekker je partner mee?

Ik zou geen 5 uur met iemand die ik nauwelijks ken op de koets willen zitten, alleen omdat ik zelf anders niet weg kan. Lekker je partner of een vriend/vriendin meenemen voor zulke ritten.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:01

Tsja mij lijkt het wel leuk anders. Ik neem aan dat die lange ritten pas zullen zijn als het echt klikt. De advertentie spreekt ook veel meer aan zo. Nu denk ik wel dat mennen een kleinere wereld is en het in de praktijk knap lastig kan zijn om de juiste te vinden maar ik wens je alvast veel succes TS.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:06

Wat voor koets heb je?
De meeste standaad koetsen zijn killing voor je rug en nek als bijrijder :P
Zeker als je er haaks achter zit, dan is een goed gesprek vaak al niet echt haalbaar omdat je elkaar niet kunt aankijken en de passagier dan de hele tijd gedraaid zit.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 14:08

Sizzle schreef:
Wat voor koets heb je?
De meeste standaad koetsen zijn killing voor je rug en nek als bijrijder :P
Zeker als je er haaks achter zit, dan is een goed gesprek vaak al niet echt haalbaar omdat je elkaar niet kunt aankijken en de passagier dan de hele tijd gedraaid zit.



Afbeelding
Je kunt dus gewoon ernaast zitten :D

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:16

Op harde wegen wel
Echter muller komt er dan teveel gewicht op de vooras en moet het paard veel te hard trekken

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:18

Ik denk dat ritjes erg gezellig kunnen zijn, maar ik zou de 5 uur er voor nu nog even uitlaten.
Daar kan je later afspraken over maken als je een leuke klik hebt met iemand. Dat is ook niet wat je wekelijks gaat doen lijkt me.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 14:19

Echwel schreef:
Op harde wegen wel
Echter muller komt er dan teveel gewicht op de vooras en moet het paard veel te hard trekken

Klopt uiteraard :j we hebben hier alleen maar asfalt en veldwegen, dus daar even niet over nagedacht.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:35

Ik praat gewoon met mijn moeder onderweg terwijl zij achterop zit. We zijn het inmiddels wel gewend dat we elkaar niet kunnen aan kijken dan. Het is in ieder geval makkelijker praten dan toen ze nog op de fiets voorop moest. Ik herken het probleem van geen groom kunnen vinden ook. Dus ik men inmiddels alleen met mijn spannetje als mijn moeder met vakantie is. En af en toe gaat mijn vriend mee. Verder zou dit me op zich wel aanspreken als ik geen eigen pony's had, ware het niet dat ik een beginner ben met rijden en dus een zadel nodig heb en ik iets te zwaar zou zijn. Maar mennen trekt mij inmiddels toch meer. Heerlijk urenlang alleen de paardenhoeven te horen tippelen.

MyWishMax

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 14:41

Nala schreef:
Echwel schreef:
Op harde wegen wel
Echter muller komt er dan teveel gewicht op de vooras en moet het paard veel te hard trekken

Klopt uiteraard :j we hebben hier alleen maar asfalt en veldwegen, dus daar even niet over nagedacht.


Maar wil je vriend niet mee in het weekend? Of een vriendin?

Zelfs als je iemand vindt die met je mee wil zijn 2 dagen in het weekend met langere ritten wel veel. Zelfs 1 lange rit en de andere dag een kortere is veel, helemaal icm die andere 2 dagen er nog bij eventueel. Ik zou die 5 uur er nog even uithalen. Gewoon dat langere ritten met tussenstop ook mogelijk zijn straks

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 15:21

ingvdh schreef:
Ik denk dat ritjes erg gezellig kunnen zijn, maar ik zou de 5 uur er voor nu nog even uitlaten.
Daar kan je later afspraken over maken als je een leuke klik hebt met iemand. Dat is ook niet wat je wekelijks gaat doen lijkt me.

En vooral niet iets wat je doet met een paard wat nog beleerd wordt. Die vijf uur haalde ik eruit omdat het nu overkomt alsof de TS wel vijf uur met een nog deels onbeleerd dier op pad gaat. Dat is (hopelijk) niet aan de orde. Die vijf uur zou ik er sowieso uit laten, ook omdat het nog niet van toepassing is.

Nala

Berichten: 8191
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 15:24

Heb m inderdaad eruit gehaald. Is inderdaad bedoeld als leuke toekomstmuziek.

pillow
Berichten: 7809
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 16:43

DuoPenotti schreef:
En dat is geen kind dan?

Zolang er nog ouders zijn ben je kind.

DuoPenotti

Berichten: 29525
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 17:17

pillow schreef:
DuoPenotti schreef:
En dat is geen kind dan?

Zolang er nog ouders zijn ben je kind.

Een 16 jarige is altijd kind. Ook met voogd.

LWDaisy

Berichten: 4777
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Re: Bijrijdster/groom vinden lijkt onmogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-23 18:31

Ah dat leest echt al véél leuker TS, goed gedaan!