Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 10:49

Sinds vorig jaar februari zijn we vanuit het bokt team bezig met het lezen en recenseren van paardenboeken voor bokt. Deze recensies plaatsen we op het Voorpagina nieuws. We vinden het leuk om op deze manier interessante paarden boeken onder de aandacht bij gebruikers te brengen zodat jullie kunnen kijken of jullie het leuk lijken om deze ook te gaan lezen. Een link naar alle boek recensies kun je hier vinden.

Nu we een aantal paarden boeken hebben we gelezen en gerecenseerd in het afgelopen jaar zijn we op zoek naar tips voor meer leuke paarden boeken wat jullie interessant, leuk en leerzaam vinden om gerecenseerd te krijgen op bokt.
Dit mogen paarden boeken zijn over uiteenlopende dingen zolang de hoofdzaak maar paarden is. Denk aan verschillende trainingsmogelijkheden, takken van sport, medisch maar ook bijvoorbeeld jeugdboeken. Bij het laatste wel de kanttekening dat het binnen de leeftijdsgroep van bokt moet vallen en dus vanaf 10 jaar moet zijn.

Zouden jullie met ons mee willen denken wat voor paarden boeken jullie gerecenseerd willen zien op bokt?

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 11:25

Willen jullie nieuwe, net uitgekomen, boeken recenseren of ook klassiekers waar mensen nog steeds wat aan hebben?

En zoek je tips voor concrete titels of tips voor onderwerpen die bokkers aansprekend vinden?

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-23 11:31

Zowel nieuwe als wat oudere titels lijken ons leuk om te krijgen. Mochten jullie specifieke titels weten dan horen we dat graag maar bepaalde onderwerpen wat jullie leuk lijken om een recensie over te lezen is ook zeker welkom.

Em_

Berichten: 2180
Geregistreerd: 05-06-12
Woonplaats: Regio midden NL

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 14:47

Longeren Met Takt lijkt me wel interessant.

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 16:31

Mag het ook fictie zijn?

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 16:35

Het boek heet Charlotte’s droom paard van Nele Neuhaus. De schrijfstijl vind ik fantastisch en het leest ook lekker door. Ik las ‘m op de Kobo.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:03

Linda2B schreef:
Mag het ook fictie zijn?

Het mogen alle genres zijn :)

Lijsken
Berichten: 1025
Geregistreerd: 10-02-22

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:11

Boeken over houding en zit vind ik altijd interessant, bijvoorbeeld over centered riding

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:14

Tussen je oren, onder je cap van Afke Teunen.

Odetje92

Berichten: 2681
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 08:37

Longeren met Takt - Mireille een hoed

Je paard succesvol trainen - Karin Leibbrandt

De boeken van Lisanne Thomas

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 09:58

Wat fijn dat jullie mee denken, leuke titels komen langs, gaan we zeker naar kijken!

Lisanne Thomas Hebben we gerecenseerd Odetje92, de recensie kun je in de link in de openingspost vinden :)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 10:04

C_arola schreef:
Wat fijn dat jullie mee denken, leuke titels komen langs, gaan we zeker naar kijken!

Lisanne Thomas Hebben we gerecenseerd Odetje92, de recensie kun je in de link in de openingspost vinden :)

Er zijn nog wel meer recensies geschreven dan alleen dat lijstje. O.a.: search.php?keywords=Boekrecensie&terms=all&author=&fhk=on&fid%5B%5D=85&fid%5B%5D=11&fid%5B%5D=244&sc=0&sf=all&sr=topics&sk=t&sd=d&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

En hier staan er ook nog wel een aantal tussen die niet in je lijst staan.
search.php?keywords=Recensie&terms=all&author=&fhk=on&fid%5B%5D=85&fid%5B%5D=11&fid%5B%5D=244&sc=0&sf=all&sr=topics&sk=t&sd=d&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 12:03

Dat zijn boek recensies die buiten ons bokt team zijn geplaatst vandaar dat ze niet in de lijst staan.

Maar ik kan ze zeker toevoegen aan de lijst :j

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 12:06

C_arola schreef:
Dat zijn boek recensies die buiten ons bokt team zijn geplaatst vandaar dat ze niet in de lijst staan.

Maar ik kan ze zeker toevoegen aan de lijst :j


Al die recensies zijn geschreven door (ex) teamleden. Zijn die recensies/artikelen dan niks meer waard wanneer de schrijver geen teamlid meer is :?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:12

Minder serieus maar wel heel leuk, gek van paarden en knettergek van paarden, van mk de man van. Eens in de zoveel tijd pak ik ze er weer even bij en ik blijf er om lachen.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 13:28

Marjo schreef:
C_arola schreef:
Dat zijn boek recensies die buiten ons bokt team zijn geplaatst vandaar dat ze niet in de lijst staan.

Maar ik kan ze zeker toevoegen aan de lijst :j


Al die recensies zijn geschreven door (ex) teamleden. Zijn die recensies/artikelen dan niks meer waard wanneer de schrijver geen teamlid meer is :?

Dat is niet wat ik schrijf zoals je ook kunt lezen.

De boek recensies vanuit het bokt team zijn vanuit een samenwerking met uitgeverijen geschreven en geplaatst vandaar dat deze in de sticky’s geplaatst zijn. Ik was niet op de hoogte van de andere boek recensies vandaar dat ik die links niet in het sticky had geplaatst maar ik heb net alle links naar de boek recensies die jullie hebben vermeld in het sticky geplaatst zodat gebruikers alle recensies kunnen lezen. Mocht ik een recensie hebben gemist laat het mij dan gerust weten, dan voeg ik het aan de sticky toe.

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 13:59

Top. Er zijn er nog meer, maar die zullen een iets andere titel hebben. Ik heb een recensie geschreven over een boek over de groninger, was van een bokker. Ben alleen even de naam kwijt.

En MK de Man Van (boek Stapelgek van paarden) heb ik geïnterviewd voor Bokt: [VN] Bokt.nl ontmoet M.K. de Manvan...
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 25-06-23 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 14:00

Ah top! Ik ga ze er vandaag aan toevoegen!

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:02


Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 14:35

C_arola schreef:
Dat zijn boek recensies die buiten ons bokt team zijn geplaatst vandaar dat ze niet in de lijst staan.

Maar ik kan ze zeker toevoegen aan de lijst :j

C_arola schreef:
Marjo schreef:

Al die recensies zijn geschreven door (ex) teamleden. Zijn die recensies/artikelen dan niks meer waard wanneer de schrijver geen teamlid meer is :?

Dat is niet wat ik schrijf zoals je ook kunt lezen.

De boek recensies vanuit het bokt team zijn vanuit een samenwerking met uitgeverijen geschreven en geplaatst vandaar dat deze in de sticky’s geplaatst zijn. Ik was niet op de hoogte van de andere boek recensies vandaar dat ik die links niet in het sticky had geplaatst maar ik heb net alle links naar de boek recensies die jullie hebben vermeld in het sticky geplaatst zodat gebruikers alle recensies kunnen lezen. Mocht ik een recensie hebben gemist laat het mij dan gerust weten, dan voeg ik het aan de sticky toe.


Je zegt letterlijk dat dat recensies zijn die buiten het bokt team geplaatst zijn, terwijl de recensies geschreven zijn door toenmalige teamleden, die op dat moment binnen het bokt team geplaatst zijn. Dat geeft mij de indruk dat de recensies die door voormalige teamleden geplaatst zijn niet waardevol zijn :) In de OP noch in je post hierboven geef je aan dat het om recensies gaat vanuit een recente samenwerking met uitgeverijen...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Feedback/tips voor leuke paardenboeken voor recensies op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-23 18:03

Het was niet mijn bedoeling om zo'n indruk te wekken, ik wou alleen aangeven dat ik niet wist dat er meer boek recensies op bokt waren geplaatst en de recensies die we in de sticky hebben geplaatst vanuit het bokt team zijn geschreven en gelezen die nu in de bokt recensie team zitten.
Wat mij betreft zijn alle boeken recensies die we op bokt schrijven en plaatsen waardevol ongeacht door wie het geschreven is.

Ik heb de andere twee links ook gelijk toegevoegd aan de sticky, wederom dank daarvoor!

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 22:03

C_arola schreef:
Het was niet mijn bedoeling om zo'n indruk te wekken, ik wou alleen aangeven dat ik niet wist dat er meer boek recensies op bokt waren geplaatst en de recensies die we in de sticky hebben geplaatst vanuit het bokt team zijn geschreven en gelezen die nu in de bokt recensie team zitten.
Wat mij betreft zijn alle boeken recensies die we op bokt schrijven en plaatsen waardevol ongeacht door wie het geschreven is.

Ik heb de andere twee links ook gelijk toegevoegd aan de sticky, wederom dank daarvoor!


Dan heb ik je verkeerd begrepen +:)+

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-23 10:42

+:)+


Daihyo schreef:
Deze is dat: [VN] De Groningin: De wereld door de ogen van een Groninger Paard

Ik weet dat er nog meer zijn, maar die zullen ook wel een andere topictitel hebben dan recensie. Zou ook niet meer weten welke dat zijn. Maar goed, je lijst is in ieder geval weer langer :D

Bedankt! Lijstje is inderdaad leuk aangevuld. We gaan ook zeker kijken naar de genoemde titels voor het recenseren!

Mochten jullie meer titels weten wat jullie leuk lijken om gerecenseerd te krijgen, laat het zeker weten!

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70551
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-23 21:05

Graag zouden we willen weten of er belangstelling vanuit jullie is om een recensie te schrijven voor bokt over een eigen paarden boek die jullie goed vinden en waarvan jullie denken dat het wat voor bokt kan zijn. Dit mag zowel informatief als fictief zijn zolang paarden een hoofdrol spelen in het boek.

Mochten jullie een paardenboek hebben waarvan jullie graag een recensie zouden willen schrijven die we op bokt kunnen plaatsen dan horen we dit graag :)

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-23 21:10

Ik heb op mijn website een aantal paardenboeken beschreven en daar komen ook af en toe nieuwe boeken bij.
Als jullie het leuk vinden om daar wat van te plaatsen (of link op Bokt te zetten) vind ik dat helemaal oke.
Als ik er maar één zo mogen kiezen vind ik Sacred Spaces van Susan Fay echt een heel interessant boek.