De afgelopen jaren heb ik een aantal RIJ-ITP topics geplaatst over mijn (trainings)paarden in de USA, wedstrijden en mijn visie op dressuur. En hoewel daar niets veranderd is, had ik toch al heel lang het gevoel nog meer te willen doen. Het verschil kunnen maken voor dieren die eigenlijk geen kans meer hebben omdat ze òf niet meer berijdbaar zijn òf van zo ver moeten komen dat men daar niet al hun geld en energie in wil stoppen.
En zo kwam ik bij shetlanders uit

Toen kwam Bibi op mijn pad. Een shetlander die van veiling naar veiling is doorverkocht (en daar gaan ze niet altijd leuk met dieren om). Ze kwam bij mij met ernstige gebitsproblemen, ondergewicht, diarree, wormen en heeft als gevolg van deze problemen ook een longontsteking gekregen. Buiten de fysieke problemen heeft ze een nog groter mentaal probleem. Ik ben de enige die haar kan 'vangen', ze is heel angstig naar mensen. Inmiddels hebben wij tweetjes helemaal onze weg gevonden, voornamelijk het obstacle-course vindt ze fantastisch en dan komt ze helemaal uit haar schulp.
Daar ontstond het idee voor Bibi's Mini Rescue. Shetlanders een tweede kans geven in een mini-paradijsje bij mij

Van beide shetlanders wist ik niets - geen leeftijd, geen naam, niet waar ze vandaan zijn gekomen, niks.
Mijn doel? Nog veel meer verwaarloosde shetlanders een fijn leven geven bij ons

Nou, geniet (hopelijk) van de foto's

Bibi (zit 10 maanden tussen deze foto's)

Ze heeft haar eerste wedstrijdje gewonnen

En Chico

Ik vind het ongelooflijk om te zien hoe lief Chico is, en hoeveel vertrouwen hij nog heeft in de mens. Hopelijk kan ik snel een vriendje voor hem vinden. Ik heb op de planning om ergens deze zomer naar een kill pen of veiling te rijden om weer en volgend projectje op te halen