Activiteiten zomer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WupWinnie
Berichten: 26
Geregistreerd: 07-11-18

Activiteiten zomer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 19:14

Voor de kids op onze manege ben ik op zoek naar leuke activiteiten om met/zonder pony te doen op de dagen dat het te warm is (boven de 25C rijden wij niet). Nu kunnen wij niet zwemmen, wandelen oid met de paarden, dus ben ik echt op zoek naar iets wat ook veilig is voor kinderen. We doen vaak al waterspelletjes, ponys wassen/afspuiten, maar verder zijn we een beetje out of ideas. Wie o wie weet leuke dingen om te doen op de warme dagen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-23 19:17

Hier worden regelmatig 'pony pamper parties' op stal georganiseerd: een wedstrijd in teams wie z'n pony het beste kan poetsen en vlechten (maantop, staart en manen), maar je kunt natuurlijk het wedstrijdelement weglaten en er gewoon een relaxt middagje pony's poetsen van maken. Ook educatieve middagen worden er gegeven, waarin kinderen leren over paardenkleuren, aftekeningen etc. Je zou daar eventueel een soort speurtocht/quiz van kunnen maken ("wie is de zweetvos" of "wie heeft er een sneb").

Ik weet niet hoe relaxed de paarden zijn, maar eventueel picknicken in het land? Desnoods in een afgezet stukje met prikpaaltjes als je wat brutale exemplaren hebt.

WupWinnie
Berichten: 26
Geregistreerd: 07-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-23 19:20

Mkango schreef:
Hier worden regelmatig 'pony pamper parties' op stal georganiseerd: een wedstrijd in teams wie z'n pony het beste kan poetsen en vlechten (maantop, staart en manen), maar je kunt natuurlijk het wedstrijdelement weglaten en er gewoon een relaxt middagje pony's poetsen van maken. Ook educatieve middagen worden er gegeven, waarin kinderen leren over paardenkleuren, aftekeningen etc. Je zou daar eventueel een soort speurtocht/quiz van kunnen maken ("wie is de zweetvos" of "wie heeft er een sneb").

Ik weet niet hoe relaxed de paarden zijn, maar eventueel picknicken in het land? Desnoods in een afgezet stukje met prikpaaltjes als je wat brutale exemplaren hebt.


Wij hebben helaas niet zo veel schaduw in de wei, dan zou je met bijv 30 graden in de volle zon zitten helaas. Ze staan bij ons gelukkig de hele nacht op de wei dus komen alsnog buiten.

Dat educatie stukje met een quiz is idd wel een goed idee, hebben vorig jaar wel onderdelen zadel/hoofdstel gedaan maar niet veel mee gedaan daarna. Dankjewel!