Betrouwbare verkoper

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:10

Laten gaan of er toch zelf heen gaan om uit te testen. Hoezo staat hij nu ineens in Litouwen ? Om te zorgen dat je niet komt kijken en rijden soms?

prompter

Berichten: 11106
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:10

Evamarie schreef:
Bedenk dat zo'n reis ook erg heftig is voor een paard.

Op ehorses staat dit erover:

RasKWPN
TypeWarm bloed
GeslachtRuin
Leeftijd6 jaar
Schofthoogte15.2 u


15.2 is een engelse maat, en dus geen 1.52 m

Melisje_92

Berichten: 1096
Geregistreerd: 02-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:21

Sporthorses staat plaats: germany land: Denemarken en de e-horses Litouwen

Ik zou het niet aandurven, maar heb dan ook weinig ervaring met paarden kopen.

xSCWx
Berichten: 7060
Geregistreerd: 21-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:38

BigOne schreef:
Laten gaan of er toch zelf heen gaan om uit te testen. Hoezo staat hij nu ineens in Litouwen ? Om te zorgen dat je niet komt kijken en rijden soms?

Dit dacht ik ook inderdaad. Ik zou deze laten gaan of, als je echt heel graag wil, er heen gaan zodat je de boel zelf kan bekijken.

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:41

Voor dat geld is dichter bij huis toch ook wel een fijn dier te vinden? Minder gedoe en minder risico.
Of zeg ik nu iets heel geks?

ikkedus
Berichten: 3277
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 21:43

Ik heb het vermoeden dat ik dit paard inderdaad al veel eerder een keer voorbij heb zien komen. Mogelijk zelfs op Bokt, maar ik weet niet precies meer waar. Dan staat hij al wel lang te koop.
Mijn stelregel is: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Als het echt een getalenteerd paard is, is het geen goedkoop paard. Ik zou dan zeker of zelf gaan of een betrouwbaar iemand zoeken via verwijzing oid. En die persoon ter plaatse sturen voor keuring etc.
Blijft het feit dat je dan natuurlijk niet weet of je het paard een beetje lekker rond kan sturen. Laat staan of het klikt.

Paardjes83
Berichten: 204
Geregistreerd: 20-04-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 22:07

ikkedus schreef:
Ik heb het vermoeden dat ik dit paard inderdaad al veel eerder een keer voorbij heb zien komen. Mogelijk zelfs op Bokt, maar ik weet niet precies meer waar. Dan staat hij al wel lang te koop.
Mijn stelregel is: als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo.
Als het echt een getalenteerd paard is, is het geen goedkoop paard. Ik zou dan zeker of zelf gaan of een betrouwbaar iemand zoeken via verwijzing oid. En die persoon ter plaatse sturen voor keuring etc.
Blijft het feit dat je dan natuurlijk niet weet of je het paard een beetje lekker rond kan sturen. Laat staan of het klikt.


Denken of weten een wereld van verschil. Paard kost gewoon goed geld hoor niks geks.

Suus_stobbe
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 22:16

gr_roos schreef:
Ik heb ook een paard uit Duitsland gekocht, ik ben bijna naar Berlijn gereden. Fijne verkoper. Hij heeft er n weer 1 te koop, staat ook al iets langer te koop, maar de markt voor Shagya's is niet zo groot en niet iedereen is zo gek als ik om 1200 km enkele reis te rijden. (en dat heb ik 4 keer gedaan voor ik een fijn paard vond)



Als hij nogsteeds in Duitsland stond was ik daar zeker komen kijken, helaas was de eigenaar daar maar tijdelijk, hij staat nu in litouwen.

Suus_stobbe
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 22:19

Melisje_92 schreef:
Sporthorses staat plaats: germany land: Denemarken en de e-horses Litouwen

Ik zou het niet aandurven, maar heb dan ook weinig ervaring met paarden kopen.


Geen idee waarom ze op Sporthorses hun locatie niet hebben verranderd, maar ik zal het even een beetje uitleggen hoezo dat is. De eigenaar was tijdelijk in Duitsland, en is nu weer terug in Litouwen. Waarschijnlijk hadden ze dus de advertentie op Sporthorses geplaatst toen hun in Duitsland waren.

Suus_stobbe
Berichten: 10
Geregistreerd: 09-05-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-23 22:21

BigOne schreef:
Laten gaan of er toch zelf heen gaan om uit te testen. Hoezo staat hij nu ineens in Litouwen ? Om te zorgen dat je niet komt kijken en rijden soms?



Ze waren tijdelijk in Duitsland, en zijn nu weer terug in Litouwen. Geen idee wat ze in Duitsland deden, daar ga ik nog wel wat info over vragen.

lies

Berichten: 9627
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 00:06


Spaansepony
Berichten: 990
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 00:36

Via de video verkopen doen er veel tegenwoordig. Ook wij doen dat wel eens maar dan geven we wel volledig adres waar paard zich bevind. Vaak worden ze gekeurd door onafhankelijke DA die de koper zelf regelt.
Verder huren ze vaak een correct transportbedrijf in en die betalen contant het paard bij ophalen. Maar ik heb ook wel eens zo dieren verkocht naar Oostenrijk en die werden direct betaald.

Zelf koop ik regelmatig uit Engeland en betaal ik ook vooraf. Inmiddels wel bij mensen die ik vertrouw en vaker gekocht heb. Ik vraag dan wel alle gegevens van hun altijd. Adres, telefoon nummer en adressen.

Maar in jou geval is het apart dat hij in Duitsland geadverteerd staat. Paard zich bevind in Litouwen en laten we eerlijk wezen, dat zijn net de landen waar meer criminaliteit en fraude zit. Litouwen, Hongarije zijn allemaal niet te vertrouwen.

Ik zal dit paard laten schieten en verder kijken. Je kan best een dier van de video kopen maar wel uit de normalere landen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 00:40

lies schreef:
Ik heb het verhaal van Dak, de musical destijds met veel interesse gevolgd en zie wel wat overeenkomsten.
Ik zou daarom zoiets nooit aandurven, denk ik.


Mooi dat je deze erbij haalt. Wat een intens verhaal was dat. :\

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 00:47

Litouwen is niet echt heel betrouwbaar. Zoek verder zou ik zeggen!
Dit spoort niet, als het paard zo goed was, was ie allang in Duitsland of Litouwen verkocht!

Ik ben ooit ook eens op prachtige beelden van een prachtige schimmel een heel eind in Duitsland gaan kijken, met serieuze redenen om te kopen..
Wel bij een goede grote fokker. Maar ik had geen klik op het paard! Ook waren de fotos stukken mooier dan het echt. Eerlijk gezegd was ik op wat anders verliefd dan ik aantrof? Blij dat ik gegaan ben en ik doe zoiets niet gauw meer.
Ik heb uiteindelijk een prachtig dier in Drenthe gekocht!

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 06:52

Via de video verkopen is prima, maar ik vraag me af of dit paard überhaupt bestaat zoals beschreven. De KWPN database is namelijk niet op de hoogte van een 6-jarige palomino met deze afstamming, dus daar gaat al iets mis.

Edit: het AES brengt me verder: https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... d-du-culot
Maar als ze over zoiets al niet eerlijk zijn?

Schuur_

Berichten: 4884
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:12

Vliegticket heen en terug naar Vilnius is met wat zoeken wel te vinden voor 300 euro. Ik zou gewoon gaan kijken als ik jou was, dan ben je zeker

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:36


Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 07:54

Maar het is geen kwpn’er lijkt me.

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 08:30

Sasqiua schreef:
DuoPenotti schreef:
https://www.ehorses.com/kwpn-gelding-6y ... 60574.html

hier staat hij ook. ooh zie dat de advertentie weer weg is... al vanaf maart te koop


Zie ik hier nou een Zwitserse vlag op de achtergrond in het filmpje?


Grapje, wat Googlewerk heeft al opgeleverd dat de beelden daarwerkelijk in Vilnius zijn gemaakt. Ik heb de verkoper gevonden op Instagram. Betreffende paard staat alleen niet in haar feed.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 08:41

Voor een paar duizend euro zou je de gok nog wel kunnen nemen, als geld geen probleem is. Maar voor dit geld: nee. Het paard wordt als een getalenteerde brave all-rounder geadverteerd, staat al maanden te koop in een markt waarin brave paarden wegvliegen als zoete broodjes, verhuist opeens naar Litouwen - toch meer een uithoek dan Duitsland - en heeft een price range van 15.000-25.000. Bovendien een buitenlandse particulier, volgens de advertentie, dus je kunt 'm niet eens terugbrengen als het een miskoop is - want ze beloven echt wel de hemel. Als je het paard al krijgt. Dat ga je toch niet riskeren?

fransje23

Berichten: 15356
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:01

Ik denk dat je twijfel terecht is en zou op zoek gaan naar een ander paard en deze vergeten!

Kans dat dit oplichting is, is heel groot!

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:05

Melisje_92 schreef:
Sporthorses staat plaats: germany land: Denemarken en de e-horses Litouwen

Ik zou het niet aandurven, maar heb dan ook weinig ervaring met paarden kopen.



Dit zag ik ook…, heel vreemd.

DuoPenotti

Berichten: 29523
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Betrouwbare verkoper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:16

Ja precies, als hij nu steeds op plek stond die je dan nog een beetje ma kunt pluizen.
Nee deze liet ik ook aan mij voorbij gaan

oji

Berichten: 4251
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:24

Ik zie wel heel veel red flags in deze advertenties.
Iemand gaat tijdelijk naar duitsland en neemt zijn handelspaarden mee? Denk als iemand interesse heeft uit de buurt van Lithouwen, dat hij zegt, ik zit momenteel in duitsland of denemarken of zwitserland, al naar gelang het land wat het meest buiten bereik ligt.

In de advertentie "2017 KWPN all-rounder gelding (Palomino)" terwijl het een AES is en geen info over de verkoper op internet te vinden.

Lekker laten staan of je moet die 15.000-25.000 euro makkelijk kunnen missen en wel van een gokje houden...maar ik denk niet dat je een paard opgestuurd krijgt.

pateeke
Berichten: 2215
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-23 09:28

Suus_stobbe schreef:
Melisje_92 schreef:
Sporthorses staat plaats: germany land: Denemarken en de e-horses Litouwen

Ik zou het niet aandurven, maar heb dan ook weinig ervaring met paarden kopen.


Geen idee waarom ze op Sporthorses hun locatie niet hebben verranderd, maar ik zal het even een beetje uitleggen hoezo dat is. De eigenaar was tijdelijk in Duitsland, en is nu weer terug in Litouwen. Waarschijnlijk hadden ze dus de advertentie op Sporthorses geplaatst toen hun in Duitsland waren.


Ok… maar blijft dat er dan bij land nog Denemarken staat… Duitsland, Denemarken en Litouwen…
Ik zou er niet aan beginnen. Ik vind het allemaal nogal een vreemd verhaal.