Hij mag dan wel 28 jaar zijn, mentaal is hij nooit verder gekomen dan de leeftijd van 4 jaar.
Het leek mij leuk om te laten zien dat sommige oudjes het geluk aan hun zijde hebben en nog een heel actief en veelzijdig leven kan leiden.
Ik stel jullie dan ook graag voor aan Nibbit.
Nibbit is een 28 jarige KWPN ruin. Zoals de meesten straks op de foto's wel kunnen zien is hij een ouderwetser type, zijn moeder was dan ook een tuiger.
Dat stukje tuiger zie je vooral terug wanneer er onbekende paarden langs het land komen en meneer moet laten zien dat het ZIJN omgeving is en het ZIJN merries zijn.
Verder had Nibbit een goede carriere kunnen hebben als springpaard, maar helaas voor ons is Nibbit veel te slim. Als Nibbit er klaar mee was weigerde hij drie keer en liep vervolgens automatisch naar de uitgang.
Voor de rest bestaan zijn talenten uit touwen losmaken, schrikken van zijn eigen scheten, hysterisch doen als zijn grote vriendin Stip alleen op pad moet en zijn baasjes heel veel plezier geven met zijn gekke streken en hilarische karakter.
Nu is het tijd voor een foto want hoe ziet Nibbit er nou eigenlijk uit.

Zoals jullie zien is Nibbit een schimmel. Nibbit had nooit geboren mogen worden als schimmel, want met die verantwoordelijkheid kan hij gewoon niet omgaan. Levert hem overigens wel extra lange poetsbeurten op, dus vooral een win-win situatie voor hem.

Nibbit kwam 15 jaar geleden in ons leven. Hiervoor is hij een paar jaar manegepaard geweest. Persoonlijk ben ik bang dat de ruiters die ooit op hem hebben leren rijden nu nog een trauma hebben

Nibbit heeft een tijdje wedstrijden gereden, voornamelijk dressuur vanwege het feit dat hij bij het springen zelf te uitgang al opzocht. Dit deed hij overigens ook wel tijdens de dressuur, dus een hele grote wedstrijd carriere heeft hij niet gehad.
Nibbit vermaakt zich prima verder. Hij is vooral erg verliefd op Stip. Onze Appaloosa merrie waar hij alweer 10 jaar mee samen staat.

Sinds drie jaar wonen wij in een bosrijke omgeving, waar meneer momenteel geniet van een actief pensioen. Dit houdt in 1 a 2 keer per week een bosrit. Het houdt hem goed fit en hij kan de dames nog prima bijhouden.
Zeg nou eerlijk, wie wil dit nou niet?

Vorig jaar kwam er overigens nog een belangrijke taak bij: de rol als opa.
Dit begon wat moeizaam want Nibbit had een uur na de bevalling pas door dat er een veulen in de stal naast hem lag. Dit resulteerde in een snuivende Nibbit achterin de stal met ogen zo groot als voetballen.
Al snel nam de bezorgdheid het over, hij leek het wel prettig te vinden dat er in het begin een draadje tussen hen zat want het is toch best spannend allemaal.

Dit spannende begin eindigde in een prachtige vriendschap. We hebben regelmatig een prachtig spel mogen aanschouwen tussen Nibbit en Sundae. Nibbit leek er echt van op te leven.

Inmiddels is Sundae al een tijdje op kamers en genieten we weer wekelijks van heerlijke buitenritten.
Conditioneel is er weinig van te merken dat hij al 28 jaar is. Fysiek heeft hij wat uitdagingen gehad, zo heeft hij vorig jaar 3 kiezen verloren. Gelukkig kunnen we hem goed op gewicht houden met slobber en Fibre Nuggets.
Ik hoop dat jullie hebben genoten van dit topic en ik wil graag afsluiten met de mooiste foto die we van onze Nibbit hebben. Vorig jaar gemaakt en zijn waanzinnige blik is hier zo mooi vastgelegd.
Hopelijk mogen wij nog jaren lang genieten van onze opa.