Als kado kreeg ik een strandrit aangeboden, waarin ze uiteraard zelf ook mee reed, want rijden op het strand was een langgekoesterde droom.
Hier een impressie. Een aantal foto´s zijn genomen door de fotografen die free lance werken voor het bedrijf dat vele jaren ervaring heeft met strandritten en een en ander zeer veilig laten verlopen, met meerdere begeleiders. En hoewel het werd aangekondigd als de hele rit in stap, wist ik dat over het algemeen mensen die kunnen rijden meestal wel een kansje krijgen om te galopperen. En dat gebeurde nu dus ook.
Tommy_4 (Bente) reed op een Lusitano, Icaro (=Icarus) , achter mij, en ik op een merrie zonder naam die ze gewoon Pur Sangue (Volbloed) noemden. Deze had een hoofdstel zonder keelriem en brak haar kinriem meteen, maar dat had verder geen invloed. Wel vond ze het op de terugweg erg leuk om met de losseneuriem te spelen. Ze mikte deze achter haar linker oor, liet die zo een paar passen zitten en schudde hem dan weer af om een en ander weer te herhalen.
Ook wel even waard om te noemen, de kunsstofzadels waren behoorlijk gebruikt, oftewel, knetterhard onder de kont!
Opgestegen, wachten op de rest

Op weg.

Over de duinen (foto van een van de profs)

Op het strand

Foto´s van de profs

(na de galop,wij waren de enige twee die dat wilden en we gingen achter 1 van de begeleiders aan terwijl de rest achter de voorrijder in stap bleef )

Op de terugweg door de duinen

Spelen met de neusriem (foto´s van Tommy_ )