Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Dees schreef:https://thehorsebay.com/
Met enige verbazing bekijk ik de paarden die te koop worden aangeboden op deze Amerikaanse website.
Ik vind ze zo braaf!
Hoe kan het toch dat die dieren daar zo braaf zijn?
Schapenwol schreef:Hoe zie je dat ze zo braaf zijn?
Ik heb een tijdje Western gereden, zowel bij een particuliere instructrice als op een manege, en die paarden waren ook heel braaf. Super streng opgevoed, elk pasje werd geregisseerd. Bij poetsen stil staan, teugels op de grond = doodstil staan. Ho = ho.
Wij geven over het algemeen onze paarden iets meer zelfstandigheid. De term learned helplessness komt ook voor in de westerntak.
Dees schreef:Schapenwol, was dat in NL?
Ik zou heel graag willen bereiken dat mijn haflinger ook zo gehoorzaam wordt!
Schapenwol schreef:Ik denk omdat er mensen op hun rug staan en erop zitten met vlaggen. Dat doe je niet als je paard op ontploffen staat.Hoe zie je dat ze zo braaf zijn?
Ik heb een tijdje Western gereden, zowel bij een particuliere instructrice als op een manege, en die paarden waren ook heel braaf. Super streng opgevoed, elk pasje werd geregisseerd. Bij poetsen stil staan, teugels op de grond = doodstil staan. Ho = ho.
Wij geven over het algemeen onze paarden iets meer zelfstandigheid. De term learned helplessness komt ook voor in de westerntak.
Dees schreef:Toch.... wij zijn mogelijk wel in de markt voor een 2e rijbeest, ik zou heel graag zo'n brave tegenkomen hier. Liefst wel ietsje groter dan een quartertje.
Thincla schreef:Ik denk dat de trainingsmethode die daar toegepast wordt in Nederland (gelukkig) ook niet geaccepteerd zou worden. De meeste paarden daar worden heel Jong beleerd en ook vanaf jonge leeftijd al veel mee gedaan. + dat ze vaak ook erg streng en ruw behandeld worden.
Dees schreef:Thincla schreef:Ik denk dat de trainingsmethode die daar toegepast wordt in Nederland (gelukkig) ook niet geaccepteerd zou worden. De meeste paarden daar worden heel Jong beleerd en ook vanaf jonge leeftijd al veel mee gedaan. + dat ze vaak ook erg streng en ruw behandeld worden.
Ik heb in de VS gewoond en hoewel ze dat jonge beleren wel doen, erg streng en ruw behandeld heb ik daar niet meegemaakt. Spreek je uit ervaring?
Thincla schreef:Gezien de populariteit van Parelli, Monty Roberts etc. denk ik dat het wel meevalt met ‘niet geaccepteerd’ worden.Ik denk dat de trainingsmethode die daar toegepast wordt in Nederland (gelukkig) ook niet geaccepteerd zou worden. De meeste paarden daar worden heel Jong beleerd en ook vanaf jonge leeftijd al veel mee gedaan. + dat ze vaak ook erg streng en ruw behandeld worden.