Gelukkig zijn alle dieren weer beter en is de kat stabiel met haar nieren en zijn haar nierwaardes zelfs verbeterd

Helemaal ook omdat er binnenkort veranderingen gaan komen in de kudde zijn dit mooie herinneringen voor later. Zo gaan Frodo en Maria binnenkort de kudde verlaten en komen er een nieuwe hengst en nieuwe merrie voor in de plaats. Erg spannend allemaal, maar gezien Frodo al de 2de hengst is waar mijn ruin succesvol mee samen staat verwacht ik dat het allemaal wel goed komt! Ze krijgen alle tijd om te wennen aan elkaar. Het helpt dat Asfaloth absoluut niet dominant is en goed weet wat hij moet doen.
Dat komt allemaal wel goed!
Aan de scherpte word gewerkt. Camera is recent nagekeken. Sinds 2 maanden een nieuwe bril (ik bleek dubbel te kijken). Het is nu nog weer even de ja hoe zeg je dat. De feeling terug krijgen.
Voor wie de kudde nog niet kent:
Frodo: Palomino Bonte goedgekeurde 2de premie dek hengst (verzorgpony). Frodo is niet zijn echte naam, maar zijn roepnaam in de wei/social media!
Asfaloth: Witte 9.5 jarige ruin (eigen pony)
Maria: Bruin bonte merrie (verzorgpony en de moeder van Asfaloth)
Arwen: Bruine merrie (verzorgpony)
1. Zo trof ik de kudde vanmiddag aan toen ik de wei in kwam. Arwen staat hier duidelijk op wacht

2. Na een tijdje ging ook Arwen er gezellig bij liggen.

3. Waarop Frodo het stokje over nam, op stond en ging waken. Al dat rusten is natuurlijk wel heel erg vermoeiend.

4. Asfaloth (links) samen met zijn moeder (rechts)

5. Asfaloth heeft sinds vandaag officieel zijn deken af (rustig afgebouwd) en daar maakt meneer gretig gebruikt van

6. Knuffelen met zijn grote vriend Frodo terwijl zijn moeder nog heerlijk ligt te relaxen

7. En ja... dan ben je een stoere hengst en een stoere ruin en dan staat dat mens te fotograferen hoe lief je staat te knuffelen met elkaar. Dat kan natuurlijk niet. Even laten zien hoe stoer ze zijn

8. Asfaloth weet gelukkig goed hoe hij voor zichzelf op moet komen.

9. Om daar dan vervolgens heel trots op te zijn!

10. Al dat knuffelen en stoeien (wat een paar minuten duurde) is wel heeeeel vermoeiend.

11. En hoe mooi is het dat terwijl de mannen aan het knuffelen zijn de dames gewoon relaxed blijven liggen

12. Zo mooi ook dat zelfs wanneer er onenigheid is geweest tussen de 2 mannen of wanneer ze gestoeid hebben ze daarna altijd gelijk de rust weer weten te vinden en verder gaan met waar ze het liefste mee bezig zijn. Elkaar groomen/knuffelen!

13. Frodo laat even aan Maria weten dat het nu echt wel weer tijd is om op te staan.

14. Terwijl Arwen nog even verder geniet van haar rust moment

15. Met de kudde die nu om haar heen waakt

Geniet van de foto's van deze geweldige kudde! En hoewel het jammer is dat er binnenkort twee pony's weg gaan kijk ik tegelijkertijd ook uit naar de nieuwe kudde leden die we mogen gaan verwelkomen en hoop ik dit relaxte beeld straks ook weer te kunnen laten zien met de nieuwe hengst en de nieuwe merrie in de kudde!