Paardenvloggers, meld jullie!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Paardenvloggers, meld jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 20:45

Hallo allemaal! :D

Ik ben vast niet de enige die vlogt over paarden, welke bokkers vloggen er nog meer over (hun) paarden?
Misschien leuk om je even kort voor te stellen? Wie ben je, waar vlog je over (specifieke onderwerpen?) waarom ben je daar ooit mee begonnen? Wat gebruik je om te filmen en welke programma's om te bewerken? etc. :D

Let op: het gaat hier echt om paardgerelateerde vlogs! :)

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paardenvloggers, meld jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-23 20:49

Ik ben Hannah, 30 jaar en ben sinds januari begonnen met vloggen over mijn leven met Latino.
Latino heb ik twee jaar geleden gekocht als eerste eigen paard, en een vriendin raadde mij aan dit in vlogs allemaal vast te leggen. Dit heb ik niet gedaan, en inmiddels zijn we zo ver vergeleken met twee jaar geleden dat ik dat toch wat zonde vond. Dus sinds januari ben ik aan het terugkijken naar hoe het was aan het begin (inclusief beelden) en hoe het nu gaat.

Afgelopen maandag m'n laatste 'terugkijk'-vlog gemaakt en nu wil ik gaan vloggen over dagelijkse dingen.
Lijkt me leuk om te sparren met anderen, en te kijken hoe jullie het doen. :D
Ik gebruik mijn telefoon, spiegelreflex camera of GoPro om te filmen, en bewerk het liefst in Sony Vegas Pro, maar als ik GoPro beelden gebruik moet dit in DaVinci Resolve. Daar ben ik nog niet heeeeel bekend mee maar dat komt langzaam aan wel.

Euridicey

Berichten: 700
Geregistreerd: 01-01-22
Woonplaats: Amsterdam

Re: Paardenvloggers, meld jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:38

Heel waardevol om terug te kunnen kijken! Ik film ook altijd mijn lessen en ritjes zodat ik terug kan kijken :)
Ik maak video's op TikTok soms vlog-achtig en soms korte video's. Het is al een tijdje stil op mijn pagina, gezien het niet zo lekker gaat met mijn paard, maar sommige video's blijven goede weergaven creëren:

zoals deze: https://www.tiktok.com/@euridicey/video ... 6508719365?

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 10:13

Hi wat een leuk initiatief.

Wie ben je?
Ik ben al bijna 60 jaar Mo, woon in Frankrijk en heb 4 paardenbeesten aan huis.

Waar vlog je over (specifieke onderwerpen?)
Mijn 4 paarden en ons leven in Frankrijk.

Waarom ben je daar ooit mee begonnen?
Ik liep bij Callas mijn Tinker tegen problemen aan in 2015 en heb toen op bokt een volg-topic gestart. Dat is eigenlijk een logboek geworden hier op bokt en post ik in ieder geval wekelijks over mijn paarden. Langzaamaan kwamen daar foto's bij en filmpjes. En de filmpjes breidden zich uit naar ook het leven van de andere paarden en onszelf. Bokt is een fijne sparbank en ik heb veel aan de hulp van de meedenkers in mijn volgtopic, over Callas (12) die nu grasmaaier for life is geworden door een afgescheurde pees, en nu ook over Prisca (19) mijn comtoismerrie met maagzweren, of Quarbonne (19) een grote shet met een groot ego of mijn oudste mini Poupette (22) die ieders hart steelt. Nu zet ik bijna iedere zondag een filmpje op YT @Maqueden.

Wat gebruik je om te filmen en welke programma's om te bewerken?
Ik maak voornamelijk filmpjes met een oude canon of laat ik er filmpjes van mij mee maken door mijn betere helft. Daarnaast heb ik een GoPro, maar oortjesfilmpjes worden op een gegeven moment wel saai. Mijn vriend heeft een drone daarmee filmt hij ons ook af en toe. Verder hebben we meerdere beveiligingscamera's hangen op de plekken waar paarden lopen en van al die filmpjes kan ik wel stukjes gebruiken. EDIT ik vergat nog welke programma's. Ik heb alleen Windows Video Editor.

Ik rijd niet meer zo heel veel omdat Callas niet meer bereden kan worden en omdat Prisca alleen op goede dagen dat haar maag niet opspeelt bereden kan worden. Dus door de jaren heen is het deel paard in de vlogjes minder geworden, maar ze mogen toch iedere week nog een rolletje spelen, al is het dan niet meer de hoofdrol.

Wat ik vooral leuk vind aan regelmatig filmpjes maken, is dat je een levend dagboek krijgt van door de tijd. Kan het iedereen aanbevelen!

Captain

Berichten: 21384
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Paardenvloggers, meld jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 13:32

Super leuk, welkom allemaal! :D
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? En gebruiken jullie muziek onder jullie video's en zo ja, waar halen jullie deze vandaan?

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:44

Captain schreef:
Super leuk, welkom allemaal! :D
Waar halen jullie je inspiratie vandaan? En gebruiken jullie muziek onder jullie video's en zo ja, waar halen jullie deze vandaan?


Inspiratie voor wat betreft de paarden is best lastig als je weinig meer met ze kan doen. Mensen worden het wel zat om weer grondwerk te zien of weer dat ritje door het bos. Ik moet vooropstellen dat ik het bijhouden hier op bokt van de gebeurtenissen ten eerste voor mezelf heb gedaan. Het hielp om op te schrijven en dus terug te kunnen zoeken wanneer er wat gebeurde met Callas. De filmpjes later waren ook eigenlijk meer voor mezelf omdat je terugkijkend naar jezelf zoveel kunt leren. Ik vroeg dan af en toe of mensen op bokt eens of men met me mee wilde kijken. En zo groeide van het een het ander.

Maar sinds onze laatste verhuizing 2.5 jaar terug is er zoveel gebeurd, de verhuizing natuurlijk, pony plots overleden, Callas gedragsproblemen, paard kreupel, veel d.a. erbij, 2nd, 3rd opinions, niet meer kunnen rijden, nieuwe paarden erbij met hun problemen, er lijkt altijd wel wat te gebeuren. Ook vertel ik in de vlogjes over het landbeheer, maar ook over de verbouwing. Er passeren vaak tips zoals stallen bouwen, hooinetten, grindmatten bij de paarden, hooiklok wel of niet, rijbak maken, schrikdraadheiningen etc. Er zijn altijd wel weer paardgerelateerde onderwerpen omdat we net hier wonen en nog zoveel in orde moeten maken voor ze.

Behalve de vlog, zet ik ook 100% alleen paardgerelateerde filmpjes op dat kanaal, maar die zet ik niet publiek en gaan niet onder de vlag van MaquÉden (dat is de naam van ons huis.) Die filmpjes zijn echt alleen voor de bokkers en meestal omdat ik dan tegen een probleem aan ben gelopen met rijden of zo. Zo begint mijn comtois-merrie nu haar tong over het bit te doen.

LOL, eigenlijk moet je veel problemen hebben om je vlogjes altijd te kunnen vullen zodat mensen het leuk vinden om naar te blijven kijken. Maar het is maar een handjevol mensen dat de vlogs volgt, tussen de 100 en 150 soms 200, maar het is echt een beperkte groep tot bokt en familie en vrienden. Ik verdien er geen geld mee of zo.

En jij, ts?

jitskenienke

Berichten: 375
Geregistreerd: 23-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:55

Ik ben zelf geen vlogger, maar het lijkt mij wel erg leuk om straks (vooral voor mezelf) Alles te filmen en bij te houden met mijn paard die ik zelf ga opleiden.. Ik denk alleen dat ik 1 van de zovelen ga zijn en dat ik niet echt volgers ga krijgen.. natuurlijk is dat niet mijn doel maar alsnog haha.. Hebben jullie niet dat het in het begin wat akward is? om jezelf zo terug te zien?

Sorry voor mijn vragen.. Ik vind het super interessant om het te lezen.

Monique1963

Berichten: 8647
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 13:57

jitskenienke schreef:
Ik ben zelf geen vlogger, maar het lijkt mij wel erg leuk om straks (vooral voor mezelf) Alles te filmen en bij te houden met mijn paard die ik zelf ga opleiden.. Ik denk alleen dat ik 1 van de zovelen ga zijn en dat ik niet echt volgers ga krijgen.. natuurlijk is dat niet mijn doel maar alsnog haha.. Hebben jullie niet dat het in het begin wat akward is? om jezelf zo terug te zien?

Sorry voor mijn vragen.. Ik vind het super interessant om het te lezen.


Te horen vooral. Ik vind mijn stem gek klinken. En terugkijken kan zeker awkward zijn, maar dat is juist leerzaam.

Lusitana

Berichten: 22440
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 14:01

Was begonnen met filmen van mijn nieuwste geredde paard toen (4 jaar geleden), maar toen brak covid uit en omdat ik alleen kan uploaden in het stadje, want thuis geen signaal en dat niet meer ging, moest ik dus stoppen
En later is mijn tablet gestorven dus nu gaat het niet meer, of ik met het met mijn fotocamera opnemen en dat is haast geen doen, maar ik zou wel graag weer begnnen en dan met vertellen erbij, dus echt vloggen
Ik woon in Portugal en heb mishandelde en ongewenste paardenen altijd wel wat te vertellen naast hun achtergronden Het is een groep van vijf en er zijn wel andere typische Portgese dingen om over te vertellen ook

Dakotexas
Berichten: 140
Geregistreerd: 06-12-21

Re: Paardenvloggers, meld jullie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:30

Heyy

Wij vloggen sinds kort ik YouTube moeten nog een beetje onze weg er in vinden maar elke dag groeit onze pagina een beetje