Zou jij je paard opnieuw kopen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 19:19

Jazeker: Pumba en Omar.

Alleen ik zou ik dingen wel anders hebben gedaan!
Met de kennis die ik nu heb opgedaan bij het hebben van eigen paard.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:02

Jazeker, mijn lieve merrie is een duizend in één pony. Veelzijdig, betrouwbaar, ideale pony mèt karakter. Zou haar zó missen als ze er niet meer zou zijn...

Gitana

Berichten: 2709
Geregistreerd: 04-06-12
Woonplaats: Friesland

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:09

Ondanks dat ik er een super leuke tijd mee heb gehad, superveel van geleerd heb en ze echt mijn steun was in moeilijke tijden, zou ik mijn vorige merrie niet weer opnieuw kopen. Superlief ding maar WAT een gebruiksaanwijzing. Ze heeft me goed opgeleid zeg maar :))

Mijn huidige merrie zou ik ZEKER weer kopen. Zelfs inclusief alle spaanse trauma's.

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:16

Ik ben als een blok voor hem gevallen en dat gebeurde bij het paard ervoor ook. Ze zijn onvervangbaar. Kom er nooit één tegen die leuker is als de pony die nu in m’n leven is. Het moet zo zijn. Hoe imperfect de combinatie ook mag lijken van de buitenkant, het klopt precies. Al hebben vele andere ponies en paarden ook een klein plaatsje in m’n hart veroverd.

Bielsje

Berichten: 1393
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:58

Nee. Die van mij staat heel frans, tikt daardoor zijn kogel aan en krijgt pijn, veel pijn...
Het is een enorm leuk dier maar oh my, hij kan dus nooit zn stal uit zonder goede bescherming en laat je het aan anderen over dan gaat daar altijd iets mis mee. Ben ik er 2 dagen niet en alles is foolproof geregeld, dan gaat ie ook nog over op zelfmutilatie lijkt het :\

We zullen nooit op wedstrijd kunnen en dat is geen ramp maar ik ben al een control freak en hij dwingt me enorm om dat nog erger te zijn, en dat is wel jammer.

Mijn vorige paarden zou ik 100% opnieuw willen hebben, de huidige zou ik laten staan. Maar goed, hij is 7 en ik zou niet weten hoe ik deze ooit zou kunnen verkopen dus ik zit er voorlopig nog wel even aan vast :')

FleurSandro

Berichten: 1804
Geregistreerd: 06-10-12

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:13

Ja, 100%!! Allebei mijn paarden. Mijn overleden haflinger was goud waard, dacht niet meer zo'n band te krijgen met een ander paard maar niks is minder waar. Mijn huidige haflinger is voor 90% gewoon de jonge variant van mijn vorige haflinger! Geen twijfel over mogelijk, zou ze zo weer kopen

Eefke85

Berichten: 1323
Geregistreerd: 29-01-06
Woonplaats: Silvolde

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:05

Met de kennis van nu:
Linda: Absoluut! Geen enkele twijfel, zij is mijn once in a lifetime pony. Als ik haar opnieuw zou kopen, dan het liefst wel wat groter, dan weet ik zeker dat ze een fantastische rijpony was geweest.
Iris: Twijfel, het is de liefste, braafste pony die er is en ik zou haar nu absoluut niet willen missen. Ken haar al vanaf haar geboorte en als zij ook groter was geweest, dan wel, maar zo klein denk ik dat ik haar had laten staan voor een lief pennymeisje die wil tutten en vlechten.
Zodia: Met de kennis van nu wel, maar toen ik haar net had heb ik er vaak aan gedacht om haar weer te verkopen. Ze is niet de makkelijkste, denkt vaak teveel mee en wil vaak te snel.
Mazzel: Is overleden 8 maanden geleden en ik mis hem verschrikkelijk. Hem zou ik meteen kopen, groot of klein. Hij was de meest ongecompliceerde van ze allemaal en vond alles leuk en gezellig. Hij kon knuffelen zoals alleen Mazzeltje dat kon. Als hij groter was geweest dan was hij de perfecte pony geweest. Hem kende ik ook vanaf de geboorte, is helaas maar 10 jaar geworden door hoefbevangenheid en IR.

SimoneX

Berichten: 430
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:41

Eerlijk?
Nee. Ze is lief en past eigenlijk perfect bij mij maar ik wil nooit meer een luchtzuiger!

eva_arie

Berichten: 4
Geregistreerd: 01-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 22:44

Jaaa zeker weten! Toen wij Aaron kochten een paar jaar geleden had ik nog niet zo veel ervaring als nu en zelfs toen is het allemaal gelukt. Het ging niet altijd van een leien dakje met een sterke, groene, onzekere haflinger maar inmiddels doet hij echt alles en vindt hij alles zo ontzettend leuk. Na mijn overleden verzorgpaard dacht ik niet snel meer zo'n geweldig paard te kunnen vinden maar dat is toch gelukt :o Zo blij met m!

DJZ

Berichten: 3112
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 23:14

Mijn 2 grote zwartjes absoluut, de kleine smurf had ik (waarschijnlijk) nooit gekocht. Deze is per toeval op mijn pad gekomen, maar eigenlijk ook niet meer weg te denken <3

Afbeelding

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 23:24

Tuurlijk had ik een jongere versie van mijn overleden paard gekocht! dat ken ik, ik had een heel goede klik met haar en ik wist precies wat ik er aan had. Ook al was ze soms vreselijk moeilijk.
Ze was heel veel paard en daarmee zat ze soms zowel mij als haarzelf in de weg.
Zo was ze bijvoorbeeld behoorlijk dominant, en dan kon soms voor 'vreemden' lastig zijn om mee om te gaan.

Toen zij overleden was en ik na een jaar zocht naar een ander paard, was de situatie in mijn leven ook veranderd. Ik heb 2 kinderen en we hopen in de toekomst me het paard aan huis te wonen.
Dan wil ik een makkelijker paard, geen dominant heet paard.
zodoende is het een gelders veulen geworden, met een relaxte vader en moeder. Hij had, toen ik bij hem ging kijken direct interesse in de kinderen en maakte voorzichtig en beleefd contact.
Dus die mocht mee <3
ik kan hem nu zelf opvoeden en kennis laten maken met alles wat gilt, wappert en rent.
en ook dit paard vind ik om zijn heel andere karakter weer heel leuk!

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 02:46

Absoluut. Al moet ik zeggen dat ik nooit betaal voor mijn paarden. Dieren zijn geen handelswaar, ze komen op mijn pad, of niet, maar ik zou nooit betalen voor een dier. Ik ben de trotse eigenaar van zes kippen, twee Heilige Birmanen en twee (stamboek) Haflingers, en ik heb voor geen van hen betaald.

Dat terzijde; ik zou alle dieren, dus ook mijn paarden, zeker weer verwelkomen. Mijn ruin (21 jaar, M2 dressuur) is mijn allerbeste vriend, bijna een hond in hoe hij luistert naar commando's. Mijn merrie (27 jaar, pensioen) is echt mijn Penny-pony. Allebei hun eigen geweldige eigenheid, en ik zou beiden met alle liefde weer verwelkomen!

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 12:12

Absoluut! Al is zij qua bouw soms behoorlijk een uitdaging. Wij zijn zo goed op elkaar afgesteld en kennen elkaar door en door. Het is een lieverd <3 1 mei al weer 10 jaar een team!

Afbeelding

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:06

Hevonen schreef:
Onmiddellijk! Zocht iets heel anders, maar viel binnen 1 seconde voor hem. Hij was het! Als hij nog leefde zou ik heel gelukkig zijn. Zou hem zelfs nu, terwijl ik eigenlijk geen paarden meer kan houden (fysiek) direct kopen.

Hij was HET, beter, fijner, mooier kan niet. Fantastisch dier!
[ [url=m/TIB5qi.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik dacht al dat ik Edward herkende op de voorpagina. Dat was absoluut één uit duizenden. Ik ben zo blij dat ik die heb mogen leren kennen.

Als ik een eerste paard zou mogen kopen, dan deze! Zo'n nuchter beest. Lief. Maar ook heel eerlijk.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 22:52

Zonder een seconde te twijfelen. Echt mijn grote vriend <3

SuperSuup

Berichten: 1951
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: oud-beijerland

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 23:24

Jazeker, zoveel geleerd en nog steeds van dit dier

Afbeelding

annahiltlady

Berichten: 148
Geregistreerd: 07-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 01:00

Wat een leuke, maar moeilijke vraag!

Eerlijk gezegd weet ik het niet zo goed.
Mijn oudste merrie is echt mijn once in a life time. Dus qua karakter, 100% ja. Ook de ‘slechte’ kantjes als in dat ze heel eenkennig is en nee ook nee is.
Maar qua fysiek is het zo een lastig paard. Heeft altijd wel wat. In de winter is het honderden euros eten erin pompen om geen skelet te hebben, zo een lastig paard om op gewicht te houden. Het is echt mijn zorgenkind, ik zeg altijd dat ze in het wild geen dag zou overleven :')
Maar een paard zoals haar kom ik nooit meer tegen, dus ja, ik zou haar opnieuw kopen.

Mijn jongste vermoedelijk niet. Het is een enorme schat, maar ze was toen bij mij gekomen voor de verkoop, dus het moest voor mij niet de perfecte match zijn. Intussen blijft ze wel gewoon maar ervaar ik toch wel dat het vaak lastig is, ze is totaal het omgekeerde karakter van mijn oudste.
Daarnaast is ze 7 jaar en leeft nu al met ernstige spat en het nooit zorgeloos kunnen werken met je paard is iets wat ik hierna niet meer wil ervaren. Dus nee, waarschijnlijk niet, maar ze is hier nu en ze mag hier wel oud worden! <3

Santos_05

Berichten: 3073
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Zou jij je paard opnieuw kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:27

Ja, maar mag ik wel de (fysiek) verbeterde versie :o

We hebben nu 2 (ander ras) jonge paarden. De ene lijkt kwa type precies op mijn paard, al is hij 300kg lichter en 6 jaar jonger.