Pk Pony's

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DinaxUllie

Berichten: 672
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Pk Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 12:50

Hoi!

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die weten wat er nou precies met PK Pony's aan de hand is. Een vriendin van mij heeft hier een pony geleased, maar op het moment zijn er veel vreemde berichten die de ronde doen.

Hopelijk weet iemand meer over de situatie.

DinaxUllie

Berichten: 672
Geregistreerd: 08-10-08
Woonplaats: waar jij niet bent

Re: Pk Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-23 20:22

Niemand toevallig die meer weet?

Zoeyxedel
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:36

Wij hebben dus ook een hele leuke pony via PK geleased.
We betalen braaf, en het geld komt nooit terug, dus iemand zit te cashen. Er is echter geen website meer, het telefoonnummer werkt niet meer.
Wat ik wel heb uitgevonden:

- pk ponys is sinds 2022 ofzo opgegaan in een bedrijf dat M. Koopmas Holding B.V. zou zijn.
- helaas is hier geen telefoonnummer van bekend.
- in onze laatste betaling hebben wij bij de omschrijving: graag contact met on nummer genoteerd, echter
daar komt geen reactie op.
Is er iemand (handelaar?) die weet waar ik met wie contact kan opnemen inzake deze kwestie?

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:50

Als je stopt met betalen heb je waarschijnlijk zo contact met degene die het geld int :+

Zoeyxedel
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-03-24

Re: Pk Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:52

whahaha ja dat zal vast, maar ik wil graag op een normale manier contact, voel er weinig voor dat er ineens een trailer bij onze manege staat ;-)

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 12:59

Ik vraag het me af, want als ze met de noorderzon vertrokken zijn, en de bankrekening niet hebben opgezegd, is er geen haan die ernaar kraait. En er gebeurd echt wel iets voor ze met de trailer op het erf staan, ze willen die pony namelijk niet terug, het bedrijf bestaat niet meer. Als je geen contact kan krijgen, zou ik persoonlijk echt eens kijken wat er gebeurd als je niet betaald. Houd het geld apart, maar kijk het eens aan. Je wil namelijk ook weten waar je terecht kunt als er wat aan de hand is met het dier, en waar de verantwoording ligt.

Nowiexx

Berichten: 167
Geregistreerd: 05-01-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:10

Utixo schreef:
Ik vraag het me af, want als ze met de noorderzon vertrokken zijn, en de bankrekening niet hebben opgezegd, is er geen haan die ernaar kraait. En er gebeurd echt wel iets voor ze met de trailer op het erf staan, ze willen die pony namelijk niet terug, het bedrijf bestaat niet meer. Als je geen contact kan krijgen, zou ik persoonlijk echt eens kijken wat er gebeurd als je niet betaald. Houd het geld apart, maar kijk het eens aan. Je wil namelijk ook weten waar je terecht kunt als er wat aan de hand is met het dier, en waar de verantwoording ligt.

Dit inderdaad. Het is toch vreemd dat je geen contactpersoon niks meer hebt? Als je er vanaf zou willen, en dan? :')

Hebben de mensen die paarden of pony's leasen wel het paspoort erbij? Nu is dat natuurlijk een verplichting maar je weet het maar nooit.

Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Pk Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 13:40

Zou de pony verhuizen en niet meer betalen :+

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Pk Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:51

Volgens google is PK Ponys permanent gesloten.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:54

Ik zou daar een pony gaan leasen, had een vriendin meegenomen, buiten het feit dat ik vond dat de stallen vies waren en dun opgestrooid, mankeerden de paarden één voor één allemaal iets.
Ik durfde het niet aan, het contract was ik het ook helemaal niet mee eens.

Uiteindelijk een eigen paard zelf gekocht, als je dan toch voor de kosten opdraait, dan liever voor iets waar ik zelf het laatste woord in heb als een paard van een instantie, die iemand anders al terug heeft gestuurd omdat het beestje van alles had - waar de instantie dan niks mee deed. Slechte verhalen gelezen, weet niet of ze nog bestaan.
Roddels gehoord over dat ze in ieder geval zijn gestopt, de website is offline , de eigenaresse is iets anders gaan doen... dus ik zou haast zeggen dat ze opgedoekt zijn. Misschien maar goed ook, want die arme paarden werden er niet beter van.
Jammer, het concept is goed, de uitvoering was beroerd.

Één paard waar ik voor zou komen, die had rugpijn. Ze reden daar paarden met zadels die totaal niet pasten. Bij drukken op de rug, gaf hij duidelijk pijn signalen. Een ander paard werd daar gereden, dat zag er echt niet uit, van meters afstand zag je al dat het beestje pijn had. Tot steigeren en weigeren aan toe.

Vervolgens werd je ook nog onder druk gezet om snel te beslissen. En zou je zelf voor alle kosten opdraaien. Recenties gelezen dat ze zelf niet thuis gaven bij kosten. Dus wat gebeurt er: iemand least een paard, valt toch tegen of beestje krijgt kosten, vervolgens sturen ze beestje terug (sommigen hebben nog dieren opgelapt heb ik destijds gelezen) en beestje wordt gewoon als gezond weer verleased, totdat een andere leaser weer tegen problemen aanloopt. De een is zo gek om dan nog kosten te investeren om te behandelen, de ander stuurt het dier terug. Dieren waren hier de dupe van het slechte management.

Dus bewust daar geen paard geleased, uiteindelijk zelf een paard gekocht - gekeurd en al. Dan steek ik daar liever m'n geld in, als in een paard van een ander waar je niet het laatste woord in hebt.
Enige voordeel zou moeten zijn dat ZIJ voor de medische kosten opdraaien; dat je daar de leaseprijs voor betaalt, maar al snel werd mij duidelijk dat er dusdanig veel uitgesloten was , dat ik er niet aan ben begonnen. Dat lease geld, steek ik liever tegenwoordig in de medische kosten van mijn eigen paard.

Leasen daar heeft echt geen enkel nut. Mensen verkopen ook heel makkelijk paarden, voldoet het beestje niet hoppa de verkoop in. Alsof het een gebruiksvoorwerp is, anders zou dat een reden voor leasen kunnen zijn. Kijken hoe het qua tijd uitkomt, stukje verantwoordelijkheid. Maar ik vond hier geen enkel voordeel aan zitten.

Er zijn goede ervaringen, maar er waren ook veel paarden die opmerkelijk vaak aangeboden werden voor de lease en waarvan de recenties niet positief waren. Paarden die gescand waren (echo, foto's) door leasers, die ze terug hebben gedaan omdat ze niet verder kwamen en die doodleuk als gezond te lease werden aangeboden.

Weg blijven zou mijn advies zijn.
Laatst bijgewerkt door Miss_Mii21 op 08-03-24 15:02, in het totaal 3 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110694
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pk Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 14:57

Wauw, wat een raar verhaal!
Er is misschien kans dat het bedrijf failliet is en dat er straks beslag kan worden gelegd op de pony, dus ik zou nog niet te snel conclusies trekken dat je de pony zelf kunt houden :P

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Pk Pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:04

Ik zie ook dat de handelsnaam van PK Pony's B.V. in 2022 gewijzigd is van PK Pony's B.V. naar Valencia.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:06

Cayenne schreef:
Wauw, wat een raar verhaal!
Er is misschien kans dat het bedrijf failliet is en dat er straks beslag kan worden gelegd op de pony, dus ik zou nog niet te snel conclusies trekken dat je de pony zelf kunt houden :P



Als dat nog niet gebeurd is, las destijds ergens dat de paarden weggehaald werden van die locatie en elders ondergebracht werden. Een truc blijkbaar om problemen te ontduiken. Je hoort er ook niks van, misschien dé manier om toch nog verder te kunnen gaan. Maar ik dacht op Linkedin te zien dat de eigenaresse niet meer actief was, tenminste, praktijk kan natuurlijk anders zijn. Ik heb geen idee of hier mensen zijn die een pony hebben al dan wel/niet tevreden, van PK. Ben benieuwd of hier verhalen volgen die ik heb gehoord. Er zijn ook best wat mensen wel tevreden, die vervolgens het paard hebben gekocht weet ik. Maar er waren er genoeg die te pas/onpas aangeboden werden, je moest er als de klippen bij zijn en opmerkelijk genoeg zag je dezelfde namen in een paar maanden meerdere malen voorbij komen. Dus het paard beviel niet.

Ik heb er een gereden die niet vooruit te branden was, of hij gesedeerd was? Geen idee, was geen succes. En met het oog op het contract waarbij alle aansprakelijkheid uitgesloten werd en je enige optie was retourneren, heb ik het niet gedaan. Arme paarden.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:10

Lieser schreef:
Ik zie ook dat de handelsnaam van PK Pony's B.V. in 2022 gewijzigd is van PK Pony's B.V. naar Valencia.


Staan nog wel ingeschreven bij de KVK. Misschien weten andere Bokkers beter wat er hier gebeurd is, wat het vervolg is. Heb weleens iemand gesproken die daar stage heeft gelopen of heeft gewerkt, dat waren ook geen positieve verhalen. Paarden moesten bekapt worden, werden niet bekapt want ze werden toch snel verleased, dus ik zou een paard dat ik zou leasen meteen moeten laten bekappen. Die is gek, voor dat geld, moet het gewoon OK zijn. Mensen die vanwege problematiek paarden op ijzers zetten, toch het contract beëindigden of PK die pony's ineens kwam ophalen... veel verhalen gehoord..
Paarden werden verwaardeloosd, de mensen zelf voerden niks uit, de mensen die mee kwamen helpen werkten zich uit de naad. Niet met eigen ogen gezien, wel gezien dat het er vies was, dun opgestrooide stallen en dan die ervaring dat ik dacht hm, ik ga hier nooit leasen. Ik ga wel kopen. Je moest meteen tekenen, want andere mensen heigden in je nek en of die kwamen ook kijken en laadde meteen het beestje in. Daar begin ik al niet aan, onder druk tekenen.

Het liep als een tierelier; je moest haast nog dezelfde dag een paard komen bewonderen als er eentje terug kwam. Als ze daar al niet voor in de rij stonden. Dus onder druk tekenen - dan ben je bij mij aan het verkeerde adres. Maar er waren er dus een handjevol die met regelmaat aangeboden werden, dan beginnen bij mij al alarmbellen te rinkelen. En dan heb ik het niet over schattige maatje shetlander kinderpony's.
Laatst bijgewerkt door Miss_Mii21 op 08-03-24 15:33, in het totaal 3 keer bewerkt

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:16

Zoeyxedel schreef:
Wij hebben dus ook een hele leuke pony via PK geleased.
We betalen braaf, en het geld komt nooit terug, dus iemand zit te cashen. Er is echter geen website meer, het telefoonnummer werkt niet meer.
Wat ik wel heb uitgevonden:

- pk ponys is sinds 2022 ofzo opgegaan in een bedrijf dat M. Koopmas Holding B.V. zou zijn.
- helaas is hier geen telefoonnummer van bekend.
- in onze laatste betaling hebben wij bij de omschrijving: graag contact met on nummer genoteerd, echter
daar komt geen reactie op.
Is er iemand (handelaar?) die weet waar ik met wie contact kan opnemen inzake deze kwestie?



Je zou eens juridisch advies in kunnen winnen, je hebt wel iets getekend toch? Leg het eens bij het juridisch loket, of misschien zit er hier iemand op Bokt die weet wat je rechten en plichten zijn hierin. Heel bijzonder.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:21

Alja schreef:
Zou de pony verhuizen en niet meer betalen :+


Ja dat was ook mijn gedachte. Weet niet of je het paspoort hebt. Dan richting je huidige stal situatie uitleggen, niet zeggen waar je tijdelijk gaat staan, stoppen met betalen en eens kijken wat er gebeurt. Anderzijds, je hebt natuurlijk wel ooit een contract getekend, dus feitelijk is het contractbreuk. Kan wel gedoe opleveren. Juridisch advies kan je inwinnen, misschien is dat een betere optie.

Miss_Mii21

Berichten: 541
Geregistreerd: 08-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 15:28

Cayenne schreef:
Wauw, wat een raar verhaal!
Er is misschien kans dat het bedrijf failliet is en dat er straks beslag kan worden gelegd op de pony, dus ik zou nog niet te snel conclusies trekken dat je de pony zelf kunt houden :P


Had eigenlijk verwacht dat de inspectie daar op bezoek was geweest en alles had opgedoekt; dat daarom de website(s), zowel het .nl domein als de facebook website offline zijn gegaan. En dat lopende contracten gewoon doorlopen, enkel geen nieuwe contracten meer afgesloten. Het blijft - voor mij in ieder geval - een mysterie. Er zijn door meerdere mensen daar meldingen gemaakt; omdat te veel mensen de omstandigheden niet OK vonden alsmede dat ze kapotte paarden verleasten, ook niet OK. Goedkoop verdienmodel natuurlijk. Niks aan medische kosten doen, mensen maken zelf kosten en stoppen de lease omdat paarden echt kapot waren. PK verleast ze gewoon als gezonde paarden. Je hecht je aan zo'n dier, dus sommige mensen zijn best ver gegaan in de kosten...

Er zijn ook wel succesverhalen dacht ik; maar ik snap echt niet waarom ik een leasebedrag zou betalen voor een paard, waarbij PK 0 geld in medische kosten steekt (hoe mooi de verhalen ook zijn) waar je je aan hecht vervolgens en toch met veel moeite t beestje terug moet doen omdat hij van alles mankeert. Wetende dat hij/zij zo weer in de lease zat - destijds.
Enige voordeel zou zijn dat zij voor kosten opdraaien, jij je leasebedrag betaalt en geen omkijken hebt verder. Maar geloof mij, te mooi om waar te zijn. In het contract wordt veel aan kosten uitgesloten, enige optie die je dan hebt is je lease beëindigen. En dier ging zo weer de lease in. En jij hartzeer. Slim hoor, je speelt daarmee in op het gevoel van mensen en voor elke maand dat ze niet opzeggen, vang je weer geld. Snap dat dit soort praktijken eens een halt toegeroepen wordt, het is echt niet oké. Snap dat mensen meldingen gaan maken. Maar ik zat er niet zo dicht bovenop, ik heb ook gezien dat de site offline ging en toen was het stil. Naam in de KVK gewijzigd en verder nooit meer iets van gehoord. Eigenaresse is ook wat anders gaan doen kan je op Linkedin zien. Dacht dat ze gewoon gestopt waren, vanwege de slechte paarden en het slechte welzijn.

Zoeyxedel
Berichten: 3
Geregistreerd: 08-03-24

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-24 16:04

Nou ja, eigenlijk was ons contact wel goed. Wij waren idd ook niet blij met de kippenboerderij en rondvliegende stront, maar als je met paarden bezig bent weet je dat het hier en daar kan stinken.
Ons beestje was idd een beetje een zielepoot, wond op zijn kop en net binnen uit Spanje..
De dames (vrouw en dochter), waren meteen verliefd op m en nu na heel veel tijd, zorg, aandacht en liefde is het een prima beestje geworden. Nu wilden wij uiteraard de volgende stap gaan zetten en m overnemen, maar dat is nu dus de grote vraag. Wie, wat en waar....
Ik lees inmiddels inderdaad vreselijke verhalen over PK, echter hebben wij dat (gelukkig) nooit ervaren, tot dit punt uiteraard :)

Inmiddels via een mail op dit forum van iemand het telefoonnummer van de oude eigenaresse mogen ontvangen. Hier werd helaas niet opgenomen maar we hebben een berichtje achter gelaten. Ik zag idd op LinkedIn dat zij sinds vorig jaar niet meer verbonden is met PK Ponys, maar goed, niet geschoten....