Op social media ben ik begonnen met het delen van het verhaal van Sam, nu dacht ik: aangezien ik toch veel actief ben op Bokt, is het wellicht ook wel leuk om met jullie onze avonturen te delen!
Sam is een 5 jarige welsh cob, hij heeft heel zijn leven op het land gestaan. De enige keer dat hij in aanraking is geweest met mensen is voor zijn castratie (gevalletje vangen, ballen eraf en terug haha). Hij kent dus echt niks en is niet bekend met mensen.
Sam komt oorspronkelijk uit Wales, waar hij heel bewust gefokt is voor het ras. Hij heeft dan ook prachtige gangen en een vol stamboom.
Gisteren heb ik Sam opgehaald, na een tijd bezig te zijn geweest hadden we hem in handen en hij liep zo achter mij aan de trailer in. Dat vind ik altijd zo tof met paarden die niks kennen (en dus ook geen slechte ervaringen hebben): ze lopen er zo in zonder gedoe.
Eenmaal thuis heeft hij kennis gemaakt met zijn nieuwe maatje Boy, welke ik van bange pony tot kinderpony heb opgeleid.

Sam staat nu met halster en een touwtje in de paddock. De reden dat dit touwtje eraan zit is zodat ik in geval van nood een kans heb om hem te kunnen pakken.

(Het touwtje is inmiddels kort genoeg dat hij er niet snel op kan staan)
Hij is super nieuwsgierig, hij durft zelfs héél voorzichtig een brokje uit mijn hand te pakken. Vandaag kwam hij zelfs even hallo zeggen met zijn neusje.

Ik wil jullie graag meenemen in de manier waarop ik hem train en de mijlpalen die we gaan behalen.
We zijn ook te volgen op TikTok en Instagram:
Thelanguagewithin.horses
Daar kun je de bewegende beelden van hem zien.
Volgen jullie ons avontuur?