[VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-23 18:14

Charaz schreef:
Ga je ook met haar rijden of enkel fokken?


In principe enkel fokken, ze is al jaren niet meer ingezet onder het zadel. In principe hoeft dat ook niet meer, want ze heeft haar sportpredicaat ook al binnen. :) Ik heb al wel wat grondwerk met haar gedaan en wil eens kijken hoe ze aan de dubbele longe is. Ze heeft in het verleden (FEI) mennen gelopen, misschien kan ik haar wel een keer voor een sleetje doen mocht er sneeuw liggen. :')

Jolliegirl

Berichten: 32971
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 09:08

Een bokker van het oude uur!! Wat leuk! Tuurlijk ga ik volgen. De IG volg ik ook.

Wat een pracht van een dame :D

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-23 20:57

Carlijn de kinderpony met mijn nichtje en neefje vandaag <3
Ze hebben al vaker bij mij voorop het paard gezeten, en Carlijn is een stuk kleiner, dus dit durfden ze wel alleen!

Afbeelding

Afbeelding

(Geen zorgen, mijn broertje heb ik eraf geknipt :') die stond er direct naast.)
Carlijn superbraaf natuurlijk, die vindt alles best!

Afbeelding

Afbeelding

Allebei kruidensnoepjes geven, die gingen er natuurlijk wel in.

Afbeelding

En mijn neefje van drie merkte op dat het echt niet kon dat Carlijn alleen gepoetst werd waar zij bij konden, dus ik moest hem maar optillen. :')

En Carlijn?
Tja... die vond alle aandacht natuurlijk geweldig!

@Jolliegirl: welkom! Superleuk dat je er ook bent. Ik kan jou zo alleen even niet plaatsen denk ik, maar mijn geheugen is toch niet al te best. :o

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 21:26

Wat een geweldige foto's

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 08:04

Heerlijk zo.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 21:15

Knappe Carlijn, ze is zo leuk en lief en gezellig. <3

Afbeelding
154 dagen drachtig

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:09

Wat leuk een volgtopic van een bokker uit het eerste uur!
Ik had altijd een voorliefde voor Rietheims Boas :D <3
En ik kan mij herrinneren dat jij altijd optrok met nog een meid van toen jouw leeftijd, zij
was ook behoorlijk actief op bokt.

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst(en) Is een droom om zo verder te komen
met pony's, want eerlijk die blijven het leukste! Ben zelf nu ook zo enthousiast omdat mijn
dochter inmiddels een toffe NF rijdt, en ik er stiekem ook best op pas :D :))

Rij jij inmiddels helemaal niet meer?

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 10:26

Hee, jou ken ik ook nog! Alles goed met je?

Eh, dat was óf Dubbellands (Oosteinds) Boas, óf Rietheims Hilbert (ggk hengst). :') Boas was een koffievos, Hilbert bruin. Weet je welke he bedoelt?

Ik heb een hele tijd niet gereden toen ik in de UK woonde en zomer 21 weer opgepakt. Een paard getraind en naar het M1 gereden incl. deelname aan meerdere regiokampioenschappen. Die is in maart dit jaar verkocht. In mei ben ik begonnen met een nieuw trainingspaard waar ik helaas na een keer of tien rijden gruwelijk hard vanaf geklapt ben (door pure pech). Dat leverde een kapotte cap, CT scan, en fikse hersenschudding op... En heel veel angst. Ik zit er wel op en er zijn dagen dat ik redelijk aan rijden toekom, maar als er ook maar een oor wordt gespitst... :o Paard heeft niks idiots meer gedaan, maarja, vertel dat je hoofd maar eens. Ik ben op allerlei mogelijke manieren bezig deze angst te overwinnen. Het is echt een heel knuffelige en ook nog eens talentvolle merrie, dus ik geef natuurlijk niet zomaar op. Maar dat heb ik nooit gedaan. :)

Superleuk dat je/jullie ook een pony hebben! Zijn toch de leukste hè. :D

BloemBloem

Berichten: 16584
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 10:36

Suf! Ik haal ze inderdaad door elkaar, ik bedoel het koffievosje <3 Heb een voorliefde
voor vos :D

Wat jammer dat de angst je nu inhaalt, logisch ook na zo'n klapper! Neem je tijd, komt
vast wel weer goed.

En eerlijk, we zijn ook geen 16 meer, merk dat ook aan mezelf, hoe ouder je wordt, hoe meer je
na gaat denken over bepaalde gevolgen :) Ik duw ook niet altijd meer door op de paarden waar ik
op zit :n :D, waar ik dat vroeger wel deed. Gooi het nu vaak op een compromise, en denk dan morgen kom ik vast een stukje verder :)

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 12:02

Ja, zo rij ik nu dus ook. Alleen dan een compromis met mezelf, want paard is wel braaf. :o Maargoed, het is en blijft een jong (groen) dier dat wel snel kijkerig is (ook thuis), en dat helpt met mijn spanning niet.

Boas was dat inderdaad! Hij heeft in 2021 of 2022 nog wedstrijden gelopen zag ik op de KNHS. In 2017 heb ik hem nog opgezocht, toen stond hij in de buurt:

Afbeelding

Hier was hij geloof ik twintig. Toen heb ik hem ook nog heel eventjes gereden! Was echt leuk om hem terug te zien.

Charaz

Berichten: 24294
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 12:16

Aaah ja Boas kan ik me ook nog wel herinneren!

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 16:00

Dat is allemaal wel lang geleden hoor! Die heb ik gereden van juli 2003 tot en met september 2005. Toen ben ik in oktober Rietheim's Hilbert gaan rijden, en die was in (ik geloof) augustus 2006 verkocht.

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 16:13

Je wordt oud. :))

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 16:44

Ach, Quir, schei uit jij. :')
Ik zat in juni al twintig jaar op bokt... :oo

Ik zal eens even wat informatie bij elkaar zoeken over Paradiso, dat had ik jullie nog beloofd. :)

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-23 16:55

Paradiso Emelwerth is Carlijn haar derde nakomeling. Deze hengst werd geboren in 2020 en is eveneens gefokt door Monica Groothuis. Zij is samen met zijn ruiter David Derksen nog steeds eigenaar.

Paradiso is een zoon van de Duitse rijponyhengst Cosmo Callidus NRW (v. Cosmopolitan), die het afgelopen EK wederom drie keer goud op zijn naam wist te schrijven. Hij is tevens de nummer 1 op de wereldranglijst van de dressuurpony's.

In februari werd Paradiso bij het NWPCS al tweede bezichtigingshengst, maar ging hij er net voor goedkeuring helaas toch uit. Zoals jullie inmiddels hebben kunnen lezen is hij begin oktober naar de zadelpresentatie geweest bij het NRPS en daar direct, en met lovend commentaar, aangewezen/goedgekeurd. Hij moet nog wat onderzoeken afronden, en loopt als alles goed is dan volgend jaar met 4,5 zijn verrichtingsonderzoek.

Paradiso op de site van het NRPS: https://nrps.nl/database/52801720200069 ... -emelwerth

Afbeelding
Foto: Sandra Nieuwendijk

Afbeelding
Foto: Nicole Romkes

Afbeelding
Foto: Nicole Romkes

7September
Berichten: 94
Geregistreerd: 20-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 12:22

Annash schreef:
Hee, jou ken ik ook nog! Alles goed met je?

Eh, dat was óf Dubbellands (Oosteinds) Boas, óf Rietheims Hilbert (ggk hengst). :') Boas was een koffievos, Hilbert bruin. Weet je welke he bedoelt?

Ik heb een hele tijd niet gereden toen ik in de UK woonde en zomer 21 weer opgepakt. Een paard getraind en naar het M1 gereden incl. deelname aan meerdere regiokampioenschappen. Die is in maart dit jaar verkocht. In mei ben ik begonnen met een nieuw trainingspaard waar ik helaas na een keer of tien rijden gruwelijk hard vanaf geklapt ben (door pure pech). Dat leverde een kapotte cap, CT scan, en fikse hersenschudding op... En heel veel angst. Ik zit er wel op en er zijn dagen dat ik redelijk aan rijden toekom, maar als er ook maar een oor wordt gespitst... :o Paard heeft niks idiots meer gedaan, maarja, vertel dat je hoofd maar eens. Ik ben op allerlei mogelijke manieren bezig deze angst te overwinnen. Het is echt een heel knuffelige en ook nog eens talentvolle merrie, dus ik geef natuurlijk niet zomaar op. Maar dat heb ik nooit gedaan. :)

Superleuk dat je/jullie ook een pony hebben! Zijn toch de leukste hè. :D


@TS, ik heb verschillende keren hypnotherapie en acupunctuur gedaan voor mijn angst omtrent het rijden. Dit werkte voor mij wel. Echter moet ik dit wel "onderhouden". Mogelijk dat dit voor jou ook kan helpen.

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-23 21:48

Oh dankjewel, 7September, wat lief dat je zo meedenkt. Hypnotherapie heb ik ook al aan gedacht, maar ik heb vandaag eerst intake gehad bij de psycholoog. Via mijn support team (ik heb een psychische stoornis waarvoor ik medicatie heb en onder controle sta) kon gelukkig makkelijk doorverwezen worden, ook omdat mijn angst zoveel impact kan hebben op mijn stemming etc. in het dagelijks leven, wat weer iets is dat we proberen stabiel te houden. Dit helpt daar natuurlijk niet bij. Hopelijk heb ik daar al wat aan. Voor volgende week moet ik een lijst maken met momenten die de angst triggeren. Dat wordt een lange denk ik...

Verder nog een foto'tje van Carlijn, die alweer 163 dagen drachtig is. Deze is gemaakt op de dag dat ze 160 dagen drachtig is, toen was het dus nog 160 dagen naar 320 (veilig). Ik kan nu dus gaan aftellen. :)

Afbeelding

marjolein88Jarig

Berichten: 4052
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:02

Knappe merrie!

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:14

Hej Shanna! Knappe dame heb je opgespoord zo. Ben benieuwd wat voor hummel eruit gaat komen uiteindelijk. Ik heb even gemist wat je straks met de kleine wilt gaan doen. Of hangt dat er vanaf wat eruit gaat komen?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 12:19

Poeh knappe nakomeling van haar.
Boas en Hilbert herinner ik me ook nog, maar ik ben dan ook van de hele oude garde :')

Leeftijd en banger worden ken ik. Mijn oude pony kon nog wel eens oncontroleerbare sprintjes trekken en dan was ik als de dood dat ik een keer over de kop ging, dat zit er nog steeds in, mijn jonge doet het niet, maar durft er nog wel eens aan trekken, en dan merk ik gelijk dat die spanning de kop opsteekt, wat je natuurlijk geen cm vooruit brengt

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 14:52

Winged schreef:
Hej Shanna! Knappe dame heb je opgespoord zo. Ben benieuwd wat voor hummel eruit gaat komen uiteindelijk. Ik heb even gemist wat je straks met de kleine wilt gaan doen. Of hangt dat er vanaf wat eruit gaat komen?


Dat ligt inderdaad een beetje aan wat eruit komt. Ik zou een merrietje denk ik wel graag aanhouden als opvolging als alles klopt en past.

Maar mij kennende is het een hengst waar ik direct smoorverliefd op ben en geen afstand van kan doen. :')

@Cemlys, dat vind ik juist heel leuk om nu weer mensen van eerder tegen te komen! Bokt is enorm veranderd, maar sommige dingen zijn nog zoals ze waren, en dat is toch erg tof.

Wbt rijden, verschrikkelijk vind ik dit. Merrie kreeg wat spanning vandaag en ik sloeg helemaal dicht. Afgestapt en kon wel janken van frustratie. Van de week voor het eerst erop na twee weken niet gereden te hebben, en toen voelde ze zo fijn en vertrouwd! Morgen ga ik op het paard van een vriendin, ik ben benieuwd of ik dan ook angst heb of dat het wel goed gaat. Is voor mij ook een 'vreemd' paard, ik ken 'm al twaalf jaar maar heb hem nog nooit gereden.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 16:56

Ja erg leuk inderdaad, ik keek net nog, ik zit er ook al 20 jaar op :')

Ja gewoon uitproberen, mijn huidige paard (ik noem hem nog steeds jong, terwijl hij inmiddels 7 is :'), maar hij is nog nooit echt door en doorgereden, mede door tijdgebrek) kan binnenvetten tot het hem echt teveel wordt en die druppel kan hem dan doen ontploffen waardoor hij als een malloot door de bak stuitert (ik rij inmiddels met een westernzadel en ik heb geregeld in het begin de blauwe plekken op mn bovenbenen gehad omdat ik steeds tegen de fork aanknalde) :x

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 17:28

Au! Dat lijkt me geen pretje.
Dit paard is zeker niet aan het uitproberen en wil juist graag werken, maar wel een dressuurpaard. Dus wat scherper en snel hoger in de energie en visueel ingesteld. Net niet wat ik nu nodig heb :') maargoed, hopelijk krijg ik het goed bij mezelf. Het is zo'n leuk paard! Ze heeft ook echt niet meer idioot gedaan, maar ziet wel alles, en ja in mijn hoofd is dat 1 + 1. De grootste slag ligt op dit moment nog steeds bij mij.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 17:42

Ja snap ik heel goed. zeker dat alerte zorgt dat je automatisch ook meer op je hoede bent, is ook een normaal iets denk ik. Ik dacht laat ik bij een nieuw paard voor safe gaan, geen hyper kwpn die niet een keer een weekje stil kan staan. Ik wou vnl buitenrijden, dus dat werd een tinker. Nu heb ik een tinker die denkt dat hij een kwpn is, en werkelijk alles hoort en ziet, altijd fris en altijd wil lopen en ook nog een goed uit zn plaat kan gaan, gewoon de jackpot, s zomers is hij gelukkig wel braaf en rustig (maar s winters stal en zn ei niet goed kwijt kunnen is geen goede combi).

Annash
Blogger

Berichten: 26529
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Stal 'De Vliege': pony's fokken wordt werkelijkheid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-23 17:59

Haha ja, dit paard is niet van mij, en ben blij weer een kwaliteitsvol paard te hebben om te rijden, dus de bal ligt bij mij. Daar zit ook echt wel het meeste werk.