Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 15:44

Iemand die kwaad wil gaat echt niet op een afgelegen plek staan wachten of er heel misschien iemand langs komt.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:01

Ik rijd al jaren en jaren bij weer en wind, overdag en savonds (en na een late borrel in de nacht ha ha) door het recreatie gebied naar stal en naar huis. Ik heb nog Nooit iets meegemaakt waarvan ik dacht eeeehhhh liever niet. Nog nooit.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:03

Wat pillow stuurt is zeker waar, maar helaas wordt er ook uit impuls gehandeld. Iemand met psychische problemen hoeft niet altijd uit voorbedachte rade te handelen.

Maar buiten dat, zo afgelegen en op je fiets, lijkt me ook in de winter niet heel fijn. Zou dat wel meenemen in je overwegingen.

Heb je dichterbij nog mogelijkheden?

SanPower
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-23 16:17

Bedankt voor alle reacties en tips allemaal! Ik zal alle afwegingen bespreken. Het is niet dat ik er zelf bang voor ben, maar mijn moeder is heel angstig. Ze heeft wel eens een paniekaanval gekregen toen ik mijn telefoon niet hoorde. En zo neemt ze me wel mee in die angst.

De eigenaar wil er alleen de eerste paar keer bij zijn dus later zou ik ook overdag kunnen, gelukkig. Dus hopelijk kan ik wat met haar afspreken.

rien10
Berichten: 14672
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:19

Je bent 23. Probeer een beetje los te komen van de angsten van je moeder. Jij leeft jouw leven, zij het hare. Haar angst is niet die van jou en moet je je zeker niet eigen gaan maken. Dat is best lastig, maar wel beter voor jouzelf.

Autumnn

Berichten: 8039
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:45

Oei ik dacht dat je wat jonger was. Maar inderdaad als je 23 bent, kan je prima voor jezelf opkomen hoor :) desnoods inderdaad de eerste keer je moeder even bellen dat er niks aan de hand is en daarna moet je moeder het maar leren los laten. Dochters worden nu eenmaal volwassen ;)
Maar om je vraag te beantwoorden, ja mijn paarden stonden ook allemaal redelijk afgelegen. Gelukkig maar, ik hoef geen drukke wegen bij mijn paard :o

Achterom
Berichten: 23030
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:51

Villanelle schreef:
Wat pillow stuurt is zeker waar, maar helaas wordt er ook uit impuls gehandeld. Iemand met psychische problemen hoeft niet altijd uit voorbedachte rade te handelen.

En hoe groot is de kans dat je zo iemand op een rustig weggetje tegenkomt, ten opzichte van de stad, waar je sowieso al veel meer mensen tegenkomt? Extreem klein...
Citaat:
Maar buiten dat, zo afgelegen en op je fiets, lijkt me ook in de winter niet heel fijn.
Waarom niet? Jeetje, moeten we allemaal watjes worden ofzo?

Flubberboot

Berichten: 2873
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 16:57

Ik moet elke ochtend alleen door een donker bos fietsen, ik stuur dan voordat ik vertrek een appje en wanneer ik aangekomen ben.

Loretta
Berichten: 8765
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:04

SanPower schreef:
Bedankt voor alle reacties en tips allemaal! Ik zal alle afwegingen bespreken. Het is niet dat ik er zelf bang voor ben, maar mijn moeder is heel angstig. Ze heeft wel eens een paniekaanval gekregen toen ik mijn telefoon niet hoorde. En zo neemt ze me wel mee in die angst.

De eigenaar wil er alleen de eerste paar keer bij zijn dus later zou ik ook overdag kunnen, gelukkig. Dus hopelijk kan ik wat met haar afspreken.


Dan een

Loretta
Berichten: 8765
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:05

Dan een paar keer in de avond en daarna overdag.

En bedenk, het voorjaar komt er ook weer aan dan ben je zo een half jaar verder voordat het weer vroeg donker wordt.

Sky_As

Berichten: 4724
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:23

nou ja, je hebt afgelegen en afgelegen......
ik ken plekken waar ik zonder enige moeite in het donker als enige rondloop. Maar ik ken ook plekken, waar ik me gewoon niet fijn en veilig voel in het donker.

Dat is altijd mijn maatstaaf, mijn eigen gevoel. Voel ik me veilig, vind ik het geen probleem. Heb ik het idee dat ik achterom moet kijken of net wat dan ook, dan ga ik het daar niet op zoeken.

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:30

Achterom schreef:
Villanelle schreef:
Wat pillow stuurt is zeker waar, maar helaas wordt er ook uit impuls gehandeld. Iemand met psychische problemen hoeft niet altijd uit voorbedachte rade te handelen.

En hoe groot is de kans dat je zo iemand op een rustig weggetje tegenkomt, ten opzichte van de stad, waar je sowieso al veel meer mensen tegenkomt? Extreem klein...
Citaat:
Maar buiten dat, zo afgelegen en op je fiets, lijkt me ook in de winter niet heel fijn.
Waarom niet? Jeetje, moeten we allemaal watjes worden ofzo?


Nee hoor, dat staat er ook niet. Da's wel heel zwart wit, fijne reactie ook. Probeerde maar mee te denken, mij lijkt in de winter een donkere afgelegen weg gewoon niet fijn. En iemand mag die voorkeur hebben zonder een watje te zijn.
Laatst bijgewerkt door Villanelle op 27-02-23 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 17:32

TS je zou ook met haar af kunnen spreken dat je een maandje 'proef' draait om te kijken hoe je het ervaart?

pillow
Berichten: 7806
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:29

rien10 schreef:
Je bent 23. Probeer een beetje los te komen van de angsten van je moeder. Jij leeft jouw leven, zij het hare. Haar angst is niet die van jou en moet je je zeker niet eigen gaan maken. Dat is best lastig, maar wel beter voor jouzelf.

Hier sta ik volkomen achter. Mijn moeder was ook nogal overdreven ongerust en eerlijk ik vertelde haar gewoon lang niet alles. Leef je eigen leven, want dat bij je moeder gaat niet over.

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:35

SanPower schreef:
Bedankt voor alle reacties en tips allemaal! Ik zal alle afwegingen bespreken. Het is niet dat ik er zelf bang voor ben, maar mijn moeder is heel angstig. Ze heeft wel eens een paniekaanval gekregen toen ik mijn telefoon niet hoorde. En zo neemt ze me wel mee in die angst.

De eigenaar wil er alleen de eerste paar keer bij zijn dus later zou ik ook overdag kunnen, gelukkig. Dus hopelijk kan ik wat met haar afspreken.


Is jouw moeder hier mee aan de slag? Los van de vraag van je topic vind ik het nogal heftig dat je als ouder met je eigen problemen zo'n invloed uitoefend op je kind :o . Ik weet niet of jij dit als zwaar ervaart, maar het is oke hier je grenzen in aan te geven bij je moeder he :) .

Zwart wit gezien zou jij bijna een super leuke verzorgpony mislopen door de angsten van je moeder :)

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 18:38

Ik fiets. En liever in het stikdonker door de polder, dan in het stikdonker door sommige stedelijke gebieden….

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15452
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:47

Ik verplaats dit topic naar PP waar het beter past.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:51

ruitje schreef:
Is jouw moeder hier mee aan de slag? Los van de vraag van je topic vind ik het nogal heftig dat je als ouder met je eigen problemen zo'n invloed uitoefend op je kind :o . Ik weet niet of jij dit als zwaar ervaart, maar het is oke hier je grenzen in aan te geven bij je moeder he :) .

Zwart wit gezien zou jij bijna een super leuke verzorgpony mislopen door de angsten van je moeder :)


Helemaal eens! Ik vind dit echt geen normaal gedrag om je kind mee te belasten. Daar zou de moeder van TO in therapie mee aan de slag moeten, niet dit overbrengen op TO zodat die ook zich heel haar leven laat tegenhouden door angsten.

En je moeder minder vertellen, als het dit soort situaties teweeg brengt. Als moeder moet je toch ook niet willen weten wat je 23 jarige kind allemaal uitspookt, althans, die van mij zou een rolberoerte krijgen als ze wist wat ik toen allemaal voor 'risico's' nam :+

Hutcherson

Berichten: 7350
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:56

Het was logischer geweest van je moeder om je te vragen 'vind je dat niet eng?' ipv dat ze je belt en vertelt dat zij het niet ziet zitten en dat je het niet moet opzoeken.
Dat zou een vraag zijn van een bezorgde moeder over haar 23 jarige dochter. Ik zou het gewoon proberen. Telefoon in je zak, life360 erop en smartwatch met paniekknop en gaan met die banaan.

Anastasia24

Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:02

Ik woon redelijk dichtbij de stad ts en geloof me; This veel enger daar. :+ Ik fietste ook wel eens (wat voor mij het platteland is) door donkere gebieden en heb dat altijd prima gedaan. Wel met iets op zak, alarmpje, klein zakmesje of iets dergelijks. Live meekijken en dat soort dingen had ik niet. Inmiddels rijd ik met mijn scooter door boswegen zonder lantaarnpalen; Kan je aanraden een scootertje te nemen.

SanPower
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-02-21

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-23 11:59

Ik ben het er helemaal mee eens dat het in de stad veel enger is :D Daar lopen veel meer bijzondere figuren rond. Ik heb inmiddels afgesproken dat ik het wel gewoon ga doen en haar op de hoogte hou wanneer ik thuis ben enzo. En we hebben het erover gehad om een electrische fiets aan te schaffen. Dus opties zijn er toch gelukkig genoeg om wel lekker naar stal te gaan.:)

pien_2010

Berichten: 43295
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:04

Goed zo!

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:04

Een oudere heen en weer fiets bij de bushalte neerzetten , zelf goede lampjes mee nemen - niet op je fiets laten zitten want ze jatten ze werkelijk overal , en terwijl je fietst je locatie delen of appje sturen.

Charmander
Berichten: 65
Geregistreerd: 05-12-22

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:32

Ik vind het erg heftig wat je schrijft en de invloed van je moeder op jou. Heeft zij hulp? Want dit is natuurlijk niet gezond voor beide.

En moet je moeder perse weten waar je uit hangt dan? Kom op, je bent volwassen en woont niet eens meer thuis.

Heel goed dat je het wel gaat doen!

juval

Berichten: 13209
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Afgelegen stallen bereiken zonder auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 13:36

staat het paard bij een woonhuis of boerderij? of is het alleen stalling/wei zonder toezicht..

Ik begrijp je moeder wel tot op zekere hoogte. De grote boze wereld is nu eenmaal eng om je kinderen in los te laten.... maar ja, dat moet.
wellicht een scooter als tussenoplossing?

succes met je nieuwe verzorgpaard!! we gaan gelukkig het voorjaar/zomer in, dan is het lekker langer licht.