Beetje creepy vondst?! Lege spuit Domosedan, onverklaarbare vindplaats

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Beetje creepy vondst?! Lege spuit Domosedan, onverklaarbare vindplaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 14:43

weet niet zo goed of topic hier hoort of op Medisch, gezien de de vragen...?

Oké.... Een beetje rare, voor mij vooralsnog, onverklaarbare vondst... Zit me toch niet helemaal lekker, vandaar dit topic en mijn vragen.

Afgelopen zondag einde middag en avond ben ik op de wei geweest; mijn pony's voeren/uitmesten etc en de kipjes, kalkoenen etc van mijn weide-buurman voeren.
Bij het kippenhok staat een emmer om het regenwater wat anders telkens op dezelfde plek van het dak druppelt, op te vangen. Deze emmer wordt met regelmaat geleegd, en je loopt er langs als je de stal in moet.

In die emmer, die vol zat met water (en wat stront vd kalkoenen), vond ik dus een gebruikte/lege spuit Domosedan.
Foto's gemaakt, niet verder meer bij nagedacht en weggegooid (kan hem nog wel uit de prullenbak halen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ter vergelijking, een voorbeeld foto van een spuit Domosedan;

Afbeelding

Maar nu vind ik het eigenlijk wel een beetje een raar/naar idee; ikzelf heb dat spul nooit gebruikt of überhaupt op voorraad gehad....
En, hoe komt dat ding daar in vredesnaam???

Wat vragen en dingen op een rijtje;
- mijn weide-buurman heeft nu alleen wat pluimvee; eerder ook schapen en geiten maar die zijn al een tijd lang weg, hij herkend de spuit niet, en volgens mij wordt t alleen bij paarden of runderen toegepast
- december 2021, dus meer dan een jaar geleden, is de DA met spoed voor mijn Welsh merrie geweest ivm zeer heftige koliekaanval. Maar; dit wordt toch niet bij koliek gebruikt?!
- factuur vd koliek staat ook geen Domosedan op, alleen Buscopan
- Domosedan is toch alleen op DA recept verkrijgbaar??
- tandarts is al jaren niet hier op locatie geweest.
- hoefsmid gebruikt dat ook nooit hier

En dan blijft het nogal raar, hoe komt dat ding daar, aan mijn buurmans kant, in een emmer die zeer regelmatig geleegd wordt?
Begin het toch een beetje creepy te vinden, als ik denk aan wat voor zieke geesten er bestaan die nare dingen met dieren/paarden doen. Bedoel, bijv een merrie van achteren bewerken met stokken/messen, zonder dat ze zich hevig verzet..... ik roep maar even wat....

Wat vinden/denken jullie hiervan? Maak ik me te ongerust, zie ik spoken, of.....?
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 14-02-23 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 14:47

kraai of kauwtjes in de buurt of eksters, die vinden ook van alles leuk om mee te spelen, hier ging er van de week 1 vandoor met 2 aan elkaar geklemde knijpers

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-23 14:50

speurneusc schreef:
kraai of kauwtjes in de buurt of eksters, die vinden ook van alles leuk om mee te spelen, hier ging er van de week 1 vandoor met 2 aan elkaar geklemde knijpers

Dichtstbijzijnde andere paarden/pony's of rundvee is toch wel een stukje verder weg, zeg maar niet om de hoek van mijn wei ofzo..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 15:12

Kun je dierenartsen/veeartsen in de buurt navragen wie van hen dit recent heeft gebruikt/voorgeschreven in jouw omgeving?
Heel slordig dat dit spul is blijven liggen en anders heel verdacht dat het in jouw wei ligt. Zou de boel goed in de gaten houden!

Vogels dat ik ook nog aan, zeker kraaien gaan overal mee aan de haal.